Kitta Gergely, a Századvég médiaüzletágának vezetője a távirati irodának elmondta: a lakosság 45 százaléka rendszeresen figyeli, hogy mi történik a sportban. Hozzátette, hogy a társadalom minden rétege hasonló érdeklődést mutat a sportesemények iránt.
A sportesemények figyelemmel kísérésében a televízió dominanciája megkérdőjelezhetetlen. Az érdeklődők 89 százaléka a tévén keresztül figyeli a mérkőzéseket, versenyeket. Az interneten öt százalékuk, a helyszínen és a vendéglátóhelyeken két-két százalékuk követi a történéseket. További egy-egy százalékuk pedig rádióközvetítést hallgat vagy szabadtéri vetítést néz.
A kutatás szerint a vidéken élők 91 százaléka a televíziót használja a sportközvetítések megtekintésére, és ennél is magasabb az arány az 50 év felettiek körében.
Leginkább a labdarúgás iránt érdeklődnek az emberek. A teljes lakosság csaknem kétharmada, a sportfogyasztók majdnem háromnegyede kíváncsi a meccsekre. A foci mellett kiemelten fontos még számukra a vízilabda, az úszás, a kézilabda, az autó-motor sportok, a korcsolya, a kajak-kenu és a tenisz.
Kitta Gergely elmondta: egyértelműen megállapítható, hogy a magyar lakosság igen jelentős mértékben érdeklődik a nagy sportesemények, például a nyári olimpia, az úszó világ- és Európa-bajnokság vagy a labdarúgó-világbajnokság, valamint az Európa-bajnokság iránt.
A magyar lakosság kétharmada valamilyen mértékben fontosnak gondolja, hogy a nagyobb sporteseményekről közvetítő televíziós csatorna ingyenesen legyen elérhető. Az ingyenességet előnyben részesítők aránya a sportfogyasztóknál ennél is magasabb, 76 százalékos – tette hozzá.