A vb szervezője furcsa döntést hozott tavaly,
Brit GP, a szuperbike-vb 6. futama, Silverstone
1. verseny (20 kör, 101.880 km): 1. Edwards (amerikai, Honda) 43:27.508, 2. Haga (japán, Aprilia) 7.358 mp h., 3. Hodgson (brit, Ducati) 32.990, 4. Chili (olasz, Ducati) 51.598, 5. Bayliss (ausztrál, Ducati) 54.722, 6. Heckles (brit, Honda) 1:01.128. 2. verseny (20 kör): 1. Bayliss 41:20.474, 2. Edwards 4.909, 3. Xaus (spanyol, Ducati) 16.656, 4. Walker (brit, Kawasaki) 58.435, 5. Byrne (brit, Ducati) 1:01.066, 6. Hodgson 1:11.981
Az állás: 1. Bayliss 260 pont, 2. Edwards 231, 3. Hodgson 157, 4. Haga 129, 5. Xaus 120, 6. Bostrom (amerikai, Ducati) 119
Következik (június 9.): Német GP
Brit GP, a szuperbike-vb 6. futama, Silverstone
1. verseny (20 kör, 101.880 km): 1. Edwards (amerikai, Honda) 43:27.508, 2. Haga (japán, Aprilia) 7.358 mp h., 3. Hodgson (brit, Ducati) 32.990, 4. Chili (olasz, Ducati) 51.598, 5. Bayliss (ausztrál, Ducati) 54.722, 6. Heckles (brit, Honda) 1:01.128. 2. verseny (20 kör): 1. Bayliss 41:20.474, 2. Edwards 4.909, 3. Xaus (spanyol, Ducati) 16.656, 4. Walker (brit, Kawasaki) 58.435, 5. Byrne (brit, Ducati) 1:01.066, 6. Hodgson 1:11.981
Az állás: 1. Bayliss 260 pont, 2. Edwards 231, 3. Hodgson 157, 4. Haga 129, 5. Xaus 120, 6. Bostrom (amerikai, Ducati) 119
Következik (június 9.): Német GP
amikor a 2002-es Brit Nagydíj helyszínét kellett kijelölnie. Az idei menetrendből kihagyta a legendás Donington Parkot - 1988 áprilisában itt rendezték meg az első szuperbike vb-futamot - és helyette egy olyan pályát tett bele a naptárba, amelyen a múlt hét végéig még nem tartottak vb-viadalt.
A silverstone-i pálya "beavatásán" az idei vb-cím két legfőbb esélyese parádézott: az eső áztatta aszfalton Colin Edwards és Troy Bayliss is sikeres volt. Az első versenyben Haga rajtolt a legjobban, ám néhány kanyar után már Bayliss vezette a mezőnyt. Ám az ausztrál már a harmadik körben elesett a "motorcsónak"-viadalon, úgyhogy Edwards állt az élre. Bayliss a 21. helyre vissza tudott állni, ám alig négy kör után újra bukott. Ezután a 17. helyről kellett feltámadnia, ami sikerült is: az ötödik lett a célban. A második verseny felvezető körében Edwards eldobta a motorját, de mégis el tudott rajtolni. A duplázása azonban elmaradt, miután Bayliss tanult a bukásaiból és hibátlanul motorozott.