Remek magyar siker született a ralikrossz Európa-bajnokság hét végi, osztrák futamán. A királykategória hazai címvédője, ifjabb Rabócsi Tibor a magyar versenyzők közül elsőként egyenes ágon jutott be az A-döntőbe, és negyedik helyéért 13 Eb-pontot gyűjtött be. De rajta kívül is jól szerepeltek a mieink: a további négy indulónk –Révész Tamás, Kotán Péter, Harsányi Zoltán és Simon Zoltán – is pontszerző helyen végzett.De menjünk csak szépen sorjában!A C-döntőben három versenyző révén voltunk érintettek: Simon Zoltán, Harsányi Zoltán és Kotán Péter küzdött az Eb-pontokért. Simon a második helyről rajtolt, és nagy csatába keveredett az osztrák Höllerrel – annyira, hogy össze is ütköztek, ám végül nem emiatt, hanem motorhiba miatt kellett feladnia a versenyt. Höller jutott a B-döntőbe, míg az utolsó rajtkockából parádés rajttal a harmadik helyre felzárkózó Kotán tartotta a pozícióját, mögötte csapattársa, Harsányi érkezett. Érdekesség, hogy a nyolcszoros bajnok Kotán hivatalosan most először vetette be saját építésű Focus WRC-jét, amelynek voltak apróbb hibái, de biztató volt a bemutatkozása a hét végi, sosnovai Eb-viadal előtt.A B-döntőben a kategóriában idén bemutatkozó Révész Tamás száguldott a Corolla WRC-vel. A harmadik helyről rajtolt, végül azonban ötödikként intette le a kockás zászló.És végül következett az igazi csemege, az A-döntő, amelybe a sportág történetében először egy magyar is kvalifikálta magát. Ifjabb Rabócsi Tibor élete első Eb-futamán igazán elégedett lehetett az ötödik rajthelyével, és az is kedvezett neki, hogy a döntők közül egyedüliként az ő futamuk alatt eleredt az eső. A rajt után a fiatal magyar befurakodott a "darálóba”, a rutinos rókák meg is mozgatták rögtön jobbról is és balról is, úgyhogy visszacsúszott az ötödik helyre. Később a holland Jos Koytrus kicsúszott, Rabócsi szemfülesen elment mellette, és attól kezdve már csak volt a dolga, hogy tartsa a pozícióját. Vigyázott is rá, mint a szeme fényére, és gondossága 13 Európa-bajnoki pontot ért. "Úgy mentünk ki az Eb-viadalra, hogy fel akartuk mérni, hol tartunk a nemzetközi mezőnyhöz képest – mondta Rabócsi. – Jó autóval, jó csapattal, de egyáltalán nem olyan költségvetéssel, mint amiből az élversenyzők gazdálkodnak. Ezért aztán minket is meglepett a jó szereplésünk. Nagyon örülök annak, hogy én lehettem az első magyar, aki egyenes ágon jutott a legjobbak futamába. Ez nemcsak az én sikerem, hanem az egész szakágé, a magyar ralikrosszé is.”