A Schumacher fivérek és az esőfelhők távozása után meglepetésre Pedro De La Rosa szállította a legjobb köridőt a Formula–1-es csapatok kollektív tesztelésén. A napsütéses napon a Jaguar-istálló spanyolja többek között a Ferrari, a Williams és a West-McLaren jelenlétében lett első, Ralf Schumacher szerdai legjobbjánál másfél másodperccel jobb eredményt ért el. "A kocsim egyensúlyát nagyon jól beállítottuk, ez a pálya rendkívül fekszik a Jaguar-Cosworthnak, már szerdán is éreztem, hogy hatalmas sebességre képes az autó. Gondoltam, hogy gyors leszek, de azt remélni sem mertem, hogy ennyire gyors. Meglepett az időeredményem” –fogalmazott De La Rosa, akinek tíz teljesített kör után délelőtt adta át a volánt csapattársa, Eddie Irvine. A spanyol 12 századmásodperccel előzte meg legközelebbi riválisát, David Coulthardot.
Formula–1-es tesztek, csütörtök Monza: 1. Pedro De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, Michelin) 1:22.757 (57 kör), 2. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:22.877 (92), 3. Pizzonia (brazil, Williams-BMW, M) 1:23.192 (42), 4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:23.485 (35), 5. McNish (brit, Toyota, M) 1:23.887 (55), 6. Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:23.888 (78), 7. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:24.360 (67), 8. Panis (francia, BAR-Honda, B) 1:24.683 (27), 9. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M) 1:25.268 (10), 10. Salo (finn, Toyota, M) 1:25.338 (41), 11. Fisichella (olasz, Jordan-Honda, B) 1:25.362 (53), 12. Trulli (olasz, Renault, M) 1:25.370 (48), 13. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1:25.479 (79), 14. Button (brit, Renault, M) 1:25.714 (72), 15. Webber (ausztrál, Minardi-Asiatech, M) 1:26.032 (66) Paul Ricard: Luca Badoer (olasz, Ferrari, B) 1:37.848 (71)
A harmadik és negyedik helyet a Williams-BMW-t kormányzó dél-amerikai páros, Antonio Pizzonia és Juan Pablo Montoya szerezte meg. Sir Frank Williams a héten a 2003-ra szóló terveiről beszélt, elmondta, hogy forradalmi autót terveznek a mérnökök, és hogy a győzelem érdekében istállóját egy ember, azaz Montoya mögé állítja. "Nem követhetjük el még egyszer azt a hibát, hogy nem kockáztatunk eleget. Meg kell mutatnunk technikai teltségünket, és elő kell rukkolnunk egy forradalmi FW 25-össel. Montoyával ugyanolyan erősek lehetünk egy év múlva, mint Nigel Mansell-lel ezerkilencszázkilencvenkettőben. Amikor az egész csapat Nigel érdekeit tartotta szem előtt, verhetetlen volt” – nyilatkozta Williams. Kérdés, mit szól ehhez Ralf Schumi? Montoya tavaly Monzában szerezte meg pályafutása eddigi egyetlen Formula–1-es győzelmét, Allan McNish pedig arra tör, hogy a jövő hét végén első F1-es pontjait ünnepelje. A Toyotától az idény végén távozó skót az ötödik legjobb időt produkálta csütörtökön, megelőzve Rubens Barrichellót, a világbajnoki pontverseny második helyén álló ferrarist. Igaz, Rubinho volt a legjobb azok közül, akik nem futottak kifejezetten időmérésre szánt kört, hanem folyamatosan köröztek. A brazilt a BAR-csapat autói követték, de a Honda továbbra sem lehet elégedett, a Belga Nagydíjon három nap alatt három motorhiba miatt bosszankodó Olivier Panis mögött ugyanis még két erőforrás kifüstölt. A francia csupán 27 kört teljesített, míg "hibátlan” társa, Jacques Villeneuve 67-szer haladt át a célvonalon. A Honda a Jordan-istállónál is okozott némi fejfájást, Giancarlo Fisichella autójában is elromlott a V10-es. A Renault párosából Jenson Button nagydíjszimulációjának egy váltóhiba vetett idejekorán véget, míg Jarno Trulli a Michelin új abroncsainak tesztelésével és a kocsi versenybeállításainak keresésével múlatta idejét. A sort Mark Webber zárta a Minardi-Asiatech-kel. Az olasz kiscsapat bejelentette, a hónap végén tesztelni fogja Townsend Bellt, a Cart-világsorozat amerikai tehetségét. Paul Stoddart csapatvezető tehát egy orosz után egy amerikait is kipróbál. "Érdekes lesz belekóstolni a Formula–1-be, remélem, sokat megtudok arról a világról, arról az autóról, nagyon izgatott vagyok” – mondta Bell.