A két kiállás volt a nyerő

Munkatársainktól MunkatársainktólMunkatársainktól Munkatársainktól
Vágólapra másolva!
2002.09.15. 20:41
Címkék
Ezt mondták utána:
Rubens Barrichello: – Fantasztikus érzés, hogy ilyen remek eredményt sikerült elérnünk a hazai versenyünkön. Az egész csapat itt volt, a két tesztpilótával együtt, és jó, hogy ilyen eredménnyel tudtunk nekik köszönetet mondani az általuk végzett kemény munkáért. Nem hiszem, hogy valaha is átélhetek hasonlót, mint a dobogón állva: mindenhol emberek voltak, ameddig csak a szem ellátott. De essék szó magáról a versenyről is! Amikor láttam, hogy Ralf lelassul, belső íven elmentem mellette. Aztán behúzódtam Montoya szélárnyékába, majd őt is megelőztem. Tökéletes kör volt, és az autó percről percre jobb volt, úgyhogy nyomhattam a gázt. Azt hiszem, a kétkiállásos taktika volt a nyerő ezen a napon. Szeretném mindenkinek megköszönni a munkáját, különösen a tesztcsapatnak és a Bridgestone-nak, amely remek abroncsot hozott nekünk erre a hétvégére a múlt heti teszt után. Mivel itthon vagyunk, szerintem nagy bulit csapunk este!Michael Schumacher: –A hét vége előtt nem akartam az eredményen gondolkodni, hiszen az idén már olyan sokszor megtettük ezt. De bevallom: a kettős győzelem volt az álmom. Nagyon élveztem a díjkiosztó ünnepséget, mert bármerre néztem, a mi szurkolóinkat, a tifosókat láttam. Ez tökéletes nap volt, és külön örülök, hogy megdöntöttem egy újabb rekordot: senki sem szerzett még egy szezonon belül annyi pontot, mint én. Persze ez a csúcsdöntés nem jelent túl sokat, hiszen a korábbi rekordot is én tartottam. A rajt után volt egy kis gondom, de aztán szerencsére minden rendbe jött. Rubens második boxkiállása után lelassultunk egy kicsit, és együtt haladtunk át a célvonalon.Eddie Irvine: – Nagyszerű érzés volt ilyen hosszú idő után újból a dobogón állni! A Jaguar R3 egész hétvégén nagyon erős volt, a csapat pedig fantasztikus munkát végzett. Minél tovább vagy távol a pódiumtól, annál édesebb a visszatérés. Nagyon hosszú verseny volt, de az elejétől kezdve reménykedtem a dobogós helyezés elérésében. Körülbelül tizenöt körrel a leintés előtt a csapat szólt nekem rádión, hogy lépjek a gázra, különben Trulli szorosan felzárkózik mögém, és én így tettem – tartottam a pozíciómat. Niki és Günter vezetésével a csapat hihetetlen munkával átalakította a Jaguar R3-ast, amely most már igazán versenyképes. Az autón szinte mindent újraterveztek, kicseréltek a szezon eleje óta – a felfüggesztésektől elkezdve a motoron keresztül az aerodinamikáig. A Formula–1-nek szüksége van a Jaguarra és a Jaguarnak szüksége van a Formula–1-re. Jarno Trulli: – A rajt után azt hittem, hogy minden remény elveszett – a váltó nem akart egyes fokozatba kapcsolni, úgyhogy a mezőny végéről kellett indulnom. Ilyen kezdés után a negyedik helyen végezni igazán nagyszerű. A verseny első felében Salo folyamatosan feltartott engem, ezért megváltoztattuk a taktikánkat, és a tervezettnél hamarabb mentem ki a boxba. Jó döntés volt, és pontokat jelentett nekem. Szeretném megköszönni az egész csapatnak, különösen Jensonnak, aki elengedett engem, és így még megpróbálhattam beérni Irvine-t. Szintén köszönetet érdemelnek a motorért felelős mérnökök, mivel a tesztek során volt némi gondunk a motorok megbízhatóságával, és lám, most mindkét autó itt van a célban.Jenson Button: – Nem volt rossz verseny, az eredmény pedig önmagáért beszél. Persze el kell ismerni, hogy a verseny nem volt túl izgalmas: a rajt után fel kellett vennem a ritmust és vigyázni az autóra – precízen vezetni. Változtattunk a taktikánkon, ami kifizetődött, mivel Salo elé tudtunk kerülni. Az autó nem volt tökéletes a verseny során: a viadal első felében túlkormányozott volt, a boxkiállásom után pedig alulkormányozottá vált, de azért tartani tudtam Panist. Ez az eredmény egy kicsit a tavalyi hockenheimi futamra emlékeztet engem, amikor mindkét autó pontszerző helyen ért célba, pedig nem ez volt a papírforma. Olivier Panis: – Tökéletesen elégedett vagyok a hatodik helyezésemmel. Pontot szerezni a tizenhatodik helyről rajtolva egyszerűen fantasztikus érzés. Hosszú verseny volt, tele akciókkal és mi vállaltunk némi kockázatot a kétkiállásos taktikával, de szerencsére bejött. A rajtom parádésan sikerült: hét helyet dolgoztam le és akkor már tudtam, hogy van esélyem egy jó eredményre.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik