A Ferrari sorozatban a harmadik kettős győzelmét aratta, Monzában az idén hetedszer jutott a két vörös gép az első két helyen a célba. Az Olasz Nagydíjon több mint százezer ember figyelte a világbajnok istálló domináns produkcióját, és a dobogó előtt hatalmas örömünnep kísérte az eredményhirdetést. Összeállításunkban csapatonként tekintünk vissza az európai idény végét jelentő monzai versenyre.
A Ferrari nem engedi, hogy Schumacher (balra) és Barrichello versenyezzen egymással
A Ferrari nem engedi, hogy Schumacher (balra) és Barrichello versenyezzen egymással
Ferrari Rubens Barrichello az idei harmadik győzelmével szinte biztossá tette második helyezését a pilóták pontversenyében, míg Michael Schumacher túlszárnyalta tavalyi pontjainak (123) számát, és már 128-nál tart. A Ferrari pilótái igazi ünnepnappá varázsolták a vasárnapot szurkolóik számára, és nem felejtettek el köszönetet mondani mindezért a Bridgestone gumigyárnak. "A szokásostól eltérően ezúttal nekünk kedvezett az aszfalt felmelegedése, a gumijainkon egyre jobb teljesítményre voltunk képesek” –mondta Schumacher. A Ferrari szurkolói számára az egyetlen negatívum az, hogy a csapat fölénye ellenére az istálló vezetői nem engedik meg Schuminak és Rubinhónak az egymás elleni versenyzést. "Ez egy nagyon kedves közösség, a csapat egyik erőssége a két pilóta jó viszonyában rejlik, Michael és Rubens imád együtt dolgozni. Az emberek arról beszélnek, hogy a McLaren és a Williams egykor ugyanekkora fölényben engedte a pilótáit versenyezni, de emlékezzünk csak, a végén a versenyzők megutálták egymást, és a csapat elkezdett süllyedni. Ez itt nem fog megtörténni, két alkalmazott miatt nem tesszük tönkre a csapatot”– nyilatkozta Ross Brawn, a Scuderia technikai igazgatója.
Jaguar "Egy ideig nem is tudtam, hogy harmadik vagyok, amikor utoljára az állásra néztem, a negyedik helyen álltam. Annak is örültem, de a harmadik, az valami csodálatos, hatalmas nyomást éreztem magamon, már nemcsak a csapatért versenyeztem, hanem azért is, hogy a dobogón állhassak. A levezető körben az olasz szurkolók nekem is nagyon örültek, emlékeznek még arra, amikor a kedvenc csapatukban versenyeztem” – mondta Eddie Irvine, a Jaguar-istálló idei első dobogós helyezését szállító ír. A monzai harmadik helyezésével csapata pontjainak számát nyolcra növelő pilóta csapattársa, Pedro De La Rosa Felipe Massával ütközött, és kiesett. Azonban a csapat biztos benne, hogy tartósítani tudja formáját, és az idény hátralévő két versenyén, Indianapolisban és Szuzukában maga mögött tartja a két hondás alakulatot.
Renault Jarno Trulli és Jenson Button kiváló eredményt ért el Monzában, a Renault olasza a felvezető körben fellépő hiba miatt az utolsó helyről rajtolt, de feljött a negyedik helyre, mögötte brit társa ért célba. "Fontos, hogy mindkét autónk célba ért ezen a nehéz versenyen, de tudjuk, még sokat kell tennünk azért, hogy igazán versenyképesek legyünk” – fogalmazott Jean-Jacques His, a Renault motorfelelőse.
BAR Olivier Panis kiváló versenyzéssel feledtette a Belga Nagydíj kínjait, a Spában sokat füstölgő Honda-motor megbízhatóságból jelesre vizsgázott az Olasz GP-n. Jacques Villeneuve egy kiállást tervezett, és ez néhány pontjába került, az elején ugyanis a többiekhez képest lassú volt.
McLaren Nem sikerült az első hatba kerülnie David Coulthardnak Monzában, így a West-McLaren pontszerzés nélkül búcsúzott Európától. A skót a verseny elején nekiment Kimi Räikkönennek, a boxba kellett mennie, hogy autójára új orrot szereljenek, majd a mezőny végéről küzdötte fel magát a hetedik helyre. A ferrarisok után DC teljesítette a versenyen a harmadik leggyorsabb kört, de ez sem volt elég. Räikkönent motorhiba fosztotta meg a harmadik helytől, a finnről egyébként a szombati edzés után csípősen nyilatkozott Gary Anderson, a Jordan technikai igazgatója. "Szívesen adunk neki egyet az aerodinamikai elemekre rakható visszapillantó tükreink közül” – mondta a szakember, miután Räikkönen összeütközött Szato Takumával.
Jordan Giancarlo Fisichella egy boxkiállást tervezett, de nem jött be a taktikája, pontszerzés helyett be kellett érnie a nyolcadik pozícióval. Szato versenye már az elején eldőlt, a japán a 16. helyről kicsúszott, és az utolsó helyre esett vissza. A verseny során ott is ragadt, egyedül a műszaki hibával bajlódó Alex Yoongon tudta átverekedni magát. Sauber Nick Heidfeld a 10. lett Monzában, míg Felipe Massa – aki első ízben alkalmazta a HANS fej- és nyakvédőt a Formula–1-ben – a 17. körben összeütközött De La Rosával, és egy körrel később kicsúszott, feladta a versenyt. Az FIA megbüntette, így az Egyesült Államok Nagydíján az időmérésen elért pozíciójához képest 10 hellyel hátrébbról, vagy az utolsó helyről kell rajtolnia.
Toyota Az újonc csapat a verseny elején kiválóan szerepelt, Mika Salo és Allan McNish sokáig Eddie Irvine mögött haladt, azaz ha tartani tudják pozícióikat, ők érhettek volna célba a Renaultk helyén. Azonban McNish autója felfüggesztési hibája miatt kiesett, míg Salo az egyetlen szervizelésénél gyorsan hajtott ki a boxutcából, ezért vissza kellett mennie…
Minardi Felemásra sikeredett Alex Yoong két verseny utáni visszatérése, a malajziai pilóta a Magyar GP és a Belga Nagydíj kihagyása után a szabadedzések egy részén gyorsabb volt csapattársánál, Mark Webbernél, kvalifikálni tudta magát a versenyre, és célba is tudott érni. Igaz, csak hatkörös hátránnyal, autója meghibásodása miatt ugyanis hosszasan vesztegelt a boxutcában. Webber nem fejezte be a versenyt.
Williams Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher elveszítette az esélyét arra, hogy megszerezze a vb-pontverseny második helyét. A szombati hivatalos időmérő edzésen pole pozíciót szerző kolumbiai felfüggesztés, a német motorhiba miatt adta fel a viadalt. "Sajnálom, hogy meghibásodott a kocsim, harmadik is lehettem volna, mert gyorsabb voltam Räikkönennél. A Ferrari jócskán előttünk jár, versenykörülmények között verhetetlen” – mondta Montoya. Ralf Schumacher elárulta, hogy az első kanyar levágása miatt az FIA arra kötelezte, engedje el Montoyát, de amikor lassított, tönkrement a motorja.