A technikai sportágakban, így a motorkerékpársportban sincsenek véletlenek. Pontosan ezért, akik egy kicsit is értenek a motorozáshoz, nagyon jól tudják, hogy a két héttel ezelőtti Portugál Nagydíjon nem a szerencsés körülmények együttállásának és a szakadó esőnek köszönhetően vezette a 125 köbcentis versenyt másfél kör erejéig honfitársunk, Talmácsi Gábor.
Talmácsi Gábor (balra) az elsô sorból, Max Biaggi az elsô pozícióból várhatná a rajtot, ha pénteken is ez maradna az eredmény
Talmácsi Gábor (balra) az elsô sorból, Max Biaggi az elsô pozícióból várhatná a rajtot, ha pénteken is ez maradna az eredmény
Egyszerűen arról van szó, hogy az augusztusi Cseh Nagydíj óta Talmácsi végre egy ütőképes Honda RS125-össel motorozhat, aminek a segítségével remélhetőleg meg tudja mutatni a valós tudását. Csütörtökön, Rio de Janeiróban már voltak erre utaló jelek. Talmácsi ugyanis világszenzációt okozott azzal, hogy megszerezte a negyedik helyet és ha csak ideiglenesen is, de az első rajtsorba kvalifikálta magát. És ez több, mint biztató. A hondás hazánk fia ugyanis folyamatosan javít a riói katlanban, amely a vb-sorozat egyik legbecsapósabb pályája. Az aszfaltcsík rendkívül csúszós, és a kamionversenyek miatt tele van egyenetlenségekkel.
Essen vagy ne?
Talmácsi Gábor (125 kcm, 4. hely): –Számítottam rá, hogy gyors leszek, mert már legutóbb is remek volt a motorom és azóta is fejlesztették. Ráadásul ezen a pályán a Bridgestone-gumik jobbak a Dunlopnál, úgyhogy ez is az én malmomra hajtotta a vizet. Az idômérésre váltót cseréltünk, megváltoztattuk a futómű-beállítást – ezekhez az idôjárási körülményekhez nem lehetett jobban alkalmazkodni. Remélem, pénteken tudok még javítani, bár most az egyszer azt kívánom, hogy legyen igazuk az idôjósoknak és essen az esô, mert abban az esetben biztosan maradnék az elsô rajtsorban.
Tóth Imre (125 kcm, 31. hely): – A szabadedzés végén kemény gumit tettünk fel és úgy tűnt, hogy jó választás. Ennek megfelelôen az idômérésen is ezt a fajta abroncsot használtuk – de utóbb kiderült, hogy hiba volt. Végig azt hittem, hogy a rugózással van a baj, azt állítgattuk össze-vissza és csak az edzés végén derült ki, hogy a gumi volt túl kemény. Sajnálom, mert a pálya nagyon tetszik – imádom a gyors aszfaltcsíkokat.
Ezek a körülmények azonban úgy látszik, egyáltalán nem zavarják a 21 éves magyart. A szabadedzésen a 10. volt Talma, majd az időmérő elején is stabilan tartotta ezt a helyét. A tréning 11. percében viszont már a harmadik helyre jött fel, ám ezt követően eltűnt és mint kiderült, elég mélyre esett vissza: néhány perccel az edzés leintése előtt a 15. volt. A nyolcas rajtszámot viselő magyar azonban hozta a folyamatosan javuló formáját és az utolsó pillanatokban csodát tett. Az edzés utolsó körében, kihasználva az első helyen végző Manuel Poggiali szélárnyékát, a fantasztikus negyedik helyen zárta az időmérőt. Talma gyorsaságát látva az sem kizárható, hogy szombaton éremnek örülhetünk. Bár egy 4. hellyel is nagyon boldogok lennénk…
A MotoGP-ben Talmácsi egyik példaképe, Max Biaggi volt a főszereplő. Amikor Mad Max megérkezett Rióba, mindenki legnagyobb meglepetésére a következőket jelentette be: "Nem kizárt, hogy visszatérek a Yamahához. Természetesen nem a gyári csapathoz, hanem a francia Team Tech3-hoz. És ez a szerződés nem is túl távoli, hiszen jól haladnak a tárgyalásaim Hervé Poncharal csapatfőnökkel”. A négyszeres világbajnok bejelentése mindenkit letaglózott, ám Biaggi 24 óra elteltével egy újabb meglepetéssel rukkolt elő. A pénteki edzés előtt ugyanis hivatalosan bejelentette, hogy három évre leszerződött az egyik olasz hondás alakulathoz, a Pramachoz. Biaggi ezen kívül a pályán is magára vonta a figyelmet, hiszen egyelőre az övé a pole pozíció.
Brazil Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 12. futama, Rio de Janeiro