Gilles Panizzi, a legutóbbi két San Remo-rali gyôztese vezet nyolc gyorsasági után (Fotó: Reuters/Eric Gaillard)
Gilles Panizzi, a legutóbbi két San Remo-rali gyôztese vezet nyolc gyorsasági után (Fotó: Reuters/Eric Gaillard)
A sérülés miatti kétversenyes kényszerpihenőjéről visszatérő Gilles Panizzi a San Remo-rali első napján magabiztos versenyzést mutatva az első helyen végzett, így bizakodva várhatja a folytatást. A pénteki nyolc gyorsasági szakaszból hetet megnyerő Peugeot-pilótának a hátát nézte az egész mezőny, csapattársai is alig tudják tartani vele a lépést. A San Remót a legutóbbi két évben uraló Panizzi folyamatosan a padlóig nyomta a gázt, szinte hibátlanul terelgette ezüst színű 206-osát az olasz aszfalton. A nemrég vállsérülést szenvedő Panizzi pedig attól félt, hogy a hosszú gyorsaságiknál szenvedni fog, és hangoztatta is a többiek előtt, hogy most van a legnagyobb esélyük a győzelemre San Remóban. Azonban a sok edzés meghozta gyümölcsét, Panizzi a speciálisok hosszúságától függetlenül kenterbe verte vetélytársait.
44. San Remo-rali, a vb 14. futama
Az élcsoport 8 gyorsasági szakasz (147.25 km) után: 1. Gilles Panizzi, Hervé Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 1:36:33.9 (átlag: 91.5 km/óra), 2. Bugalski, Chiaroni (francia, Citroen Xsara WRC) 22.8 máspodperc hátrány, 3. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 39.0 mp h., 4. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206 WRC) 42.2 mp h., 5. Martin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 1:02.8 perc h., 6. Puras, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 1:04.7 p h. Következik: szombaton 8 szakasz (150.57 km) vár a mezônyre Tv: Eurosport – 0.15, illetve Viasat3 – 23.50
A francia mögött Philippe Bugalski következik a sorban. A Citroen franciája az ötödik speciálison állt az ezüstérmes pozícióba, megelőzve a világbajnoki címvédő Richard Burnst. A viadal első gyorsaságiját Marcus Grönholm nyerte meg, de a vb-pontverseny éllovasa nem volt sokáig az élen. Egyfelől Panizzi remeklése, másrészt a Peugeot turbómotorjának meghibásodása akadályozta a finnt, aki a harmadik speciálison a harmadikról a hetedik helyre esett vissza. Onnan némi váltóhiba ellenére sikerült felküzdenie magát az eredménylistán, és a nap utolsó gyorsaságiján Burnst megelőzve már a Panizzi, Bugalski duó nyomában haladt. Pontversenybeli legnagyobb ellenfele, Colin McRae számára rosszul kezdődött a San Remo-rali, a skót ugyanis az első gyorsaságin megcsúszott, a másodikon pedig gumidefektet kapott a Ford Focusa. Azonban azokon a szakaszon sem tudta tartani a tempót a legjobbakkal, amikor látszólag minden rendben volt vele s négykerekűjével. Armin Schwarz versenye mindössze 11.8 kilométerig tartott: a Hyundai németje korlátnak ütközött autójával, és nem tudta folytatni a száguldást. Carlos Sainznak a 4. speciális előtt olajfolyás miatt kellettt kiállnia, és – miután McRae nagyon lemaradt – a Peugeot számára karnyújtásnyi közelségbe került a konstruktőr-világbajnoki cím, amelyhez kettős győzelem kell. Tommi Mäkinen Subarujának az utolsó speciális előtt meghibásodott a bal első futóműve, ezért a finn is elbúcsúzott a versenytől.