Az Egyesült Államok Nagydíjának története
Eddigi versenyhelyszínek az Egyesült Államokban: Sebring (1959), Riverside (1960), Watkins Glen (1961–1980), Long Beach (1976–1983), Las Vegas (1981–1982), Detroit (1982–1988), Dallas (1984), Phoenix (1989–1991), Indianapolis (2000–). Volt, hogy egy idényen belül két, vagy három versenyt rendeztek, az Indy 500 1950 és 1960 között beszámított a Formula–1-es pontvadászatba is.
A tavalyi verseny élcsoportja: 1. Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes, Bridgestone) 1:32:42.840, 2. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 11.046 másodperc hátrány, 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, B) 12.043 mp h., 4. Trulli (olasz, Jordan-Honda, B) 57.423 mp h., 5. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M) 1:12.434 p h., 6. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:12.996 p h.
Elsô rajtsor: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:11.708, Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes, B) 1:11.945
Az Egyesült Államok Nagydíjának története
Eddigi versenyhelyszínek az Egyesült Államokban: Sebring (1959), Riverside (1960), Watkins Glen (1961–1980), Long Beach (1976–1983), Las Vegas (1981–1982), Detroit (1982–1988), Dallas (1984), Phoenix (1989–1991), Indianapolis (2000–). Volt, hogy egy idényen belül két, vagy három versenyt rendeztek, az Indy 500 1950 és 1960 között beszámított a Formula–1-es pontvadászatba is.
A tavalyi verseny élcsoportja: 1. Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes, Bridgestone) 1:32:42.840, 2. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 11.046 másodperc hátrány, 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, B) 12.043 mp h., 4. Trulli (olasz, Jordan-Honda, B) 57.423 mp h., 5. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M) 1:12.434 p h., 6. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:12.996 p h.
Elsô rajtsor: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:11.708, Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes, B) 1:11.945
Ferrari
A világbajnok istálló 2000-ben Michael Schumachernek köszönhetően győztesként távozott Indianapolisból, míg tavaly Rubens Barrichello révén kis híján megismételte produkcióját a maranellói gárda. A legutóbbi három versenyen parádézó Scuderia Indianapolisban is nagy fölényre számít, hiszen az amerikai pálya középső része a Hungaroringhez hasonlít, míg az oválpálya-szakasz Monzára emlékeztet.
Williams
A grove-iak Monzában a BMW-motorral elérték a percenkénti 19 ezres fordulatot, amelyet Indianapolisban már nemcsak a hivatalos időmérő edzésen, hanem a versenyen is tartani szeretnének. Juan Pablo Montoya 2000-ben a valaha volt legfiatalabb pilótaként megnyerte az Indy 500-at, tavaly pedig F1-esként a versenyen futott leggyorsabb kört teljesítette. Csapattársa, Ralf Schumacher bízik a győzelemben, a német szerint meg lehet fogni a Ferrarit.
McLaren
A csapat pénteken az amerikai Sarah Fishernek ad egy lehetőséget Formula–1-es körözésre, de előtte és utána Kimi Räikkönené, valamint David Coulthardé a főszerep. A skót egyébként a minap elmondta, nem a nőknek való az F1-ben való versenyzés. "Ez tisztán genetikai kérdés. Amíg a fiúk kisautót, traktort kapnak ajándékba, a lányok babákat”– mondta a skót, aki a harmadik amerikai versenyén is pontot akar szerezni.
Renault
A francia gyár az előző versenyen az idén először mindkét pilótáját a pontszerző helyekre juttatta, így megerősítette negyedik helyezését a konstruktőrök között. "Monza kellemes meglepetéssel szolgált mindannyiunk számára. Ez a csapat számára erőt ad, és derűlátóan megyünk Indianapolisba. Kiskoromban is tudtam, mekkora megtiszteltetés megnyerni. Büszke vagyok, hogy részese lehetek ennek a mítosznak” – mondta Jarno Trulli. Jenson Button is várja már a viadalt, amelyet fesztiválként emleget.
Sauber
Heinz-Harald Frentzen a Német GP után ül újra F1-es autóba versenyen, az idényt az Arrowszal kezdő német a megbüntetett Felipe Massa helyén indul, Nick Heidfeld csapattársaként. A két mönchengladbachival a svájciak megtarthatják 5. helyüket üldözőik előtt.
Jaguar
A Milton Keynes-iek még a Renault-nál is jobban feldobódtak Monzában, ugyanis az idény eddigi részének siralmas teljesítménye után sikerült dobogóra állnia Eddie Irvine-nak. A team azóta kipróbálta Antonio Pizzoniát, a Williams tesztpilótáját, aki a zöld-fehér autóval jaguaros körrekordot futott Barcelonában. Tehát az idény utolsó tesztje után sem Irvine, sem Pedro De La Rosa nem érezheti biztonságban jövő évi állását.
Jordan
A csapatnak eddig nagyon megy Indianapolisban, 2000-ben Frentzen harmadik, tavaly Trulli a negyedik lett a sárga géppel a Brickyardon. Az idén Giancarlo Fisichella és Szato Takuma próbálja meg folytatni a hagyományokat az EJ12-essel, amelynek nagyon fekszik a pálya lassú szakasza.
BAR
Az Amerikát is a nevében hordó csapat számára a Jordanhez hasonlóan a Honda-motor ereje ad önbizalmat, a hosszú nyújtott kanyarban, illetve az azt követő egyenesben nagy szükség van a lóerőkre. Jacques Villeneuve 1995-ben győzött az Indy 500-on, Olivier Panis két hete pontot szerzett Monzában, így mindkét versenyző bizakodik a viadal előtt.
Toyota
A Toyota fennállása első Egyesült Államok Nagydíjára készül, és bár Mika Salo a 2000-es versenyen elindult a Sauber tagjaként, ő az egyetlen reménye a kölni gárdának. És az, hogy az Ausztrál, vagy a Brazil Nagydíjjal ellentétben a csapatnak már nagy tapasztalata van, és ez megkönnyítheti az ismerkedést.
Minardi
Az olasz kiscsapat a szokásosnál nagyobb önbizalommal készül, ugyanis, ha mindkét pilótája kvalifikálja magát a versenyre, az esőben akár nagy létszámcsökkenés is bekövetkezhet, és a célba érés már egy-két vb-pontot jelenthet.
Hátra a legjobbakat!Marc Surer nem ismeretlen a Formula–1 világában, 1979 és 1986 között 82 futamon ült a volán mögött. Sokakhoz hasonlóan úgy véli, a futamok egyre unalmasabbak, ezért azzal az ötlettel állt elő, hogy a kocsik a vb-pontversenyben elért helyezésüknek megfelelően fordított sorrendben induljanak. És hogy az edzések se fulladjanak érdektelenségbe, Surer azt javasolja, hogy az ott elért eredményekért is osszanak az első három helyezettnek pontokat.