Barrichello a falnak ment

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.09.27. 21:50
Címkék
A Formula–1-esek közül elsôként Rubens Barrichello ütközött az oválpálya falának
A Formula–1-esek közül elsôként Rubens Barrichello ütközött az oválpálya falának
A Formula–1-esek közül elsôként Rubens Barrichello ütközött az oválpálya falának
A Formula–1-esek közül elsôként Rubens Barrichello ütközött az oválpálya falának
A Formula–1-esek közül elsôként Rubens Barrichello ütközött az oválpálya falának
A Formula–1-esek közül elsôként Rubens Barrichello ütközött az oválpálya falának
Indianapolisban az Egyesült Államok Nagydíján két téma foglalkoztatta a paddock lakóit, a Formula–1 izgalmasabbá tétele, valamint a büntetések rendezése. Az izgalomról Indianapolisban talán már a ferrarisok is gondoskodnak, míg a szankcionálást az FIA-ra bízzák.
Michael Schumacher, a Ferrari ötszörös világbajnok német pilótája kijelentette, ő és csapattársa, Rubens Barrichello vasárnap versenyezhet egymás ellen. "Ha én nyerek és ő a második, akkor is bebiztosítja ezüstérmét a világbajnokságban. Tehát az utolsó két versenyen szabad a csatázás, nagyon várom, hogy megküzdjünk Rubensszel”– fogalmazott Schumi, akinek szavai teljes mértékben ellentmondanak Ross Brawn technikai igazgató másfél héttel ezelőtti nyilatkozatának. A brit szakember elmondta, akárhogyan áll a világbajnokságban Schumacher és Barrichello, nem szabad versenyeztetni őket, mert ez konfliktushoz, és akár a Ferrari mélyrepüléséhez vezethet.

Pénteki szabadedzések
Az összesített végeredmény: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:13.548 (átlag: 205.188 km/óra) (34 kör), 2. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, Michelin) 1:14.123 (27), 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:14.919 (39), 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:14.986 (30), 5. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:15.035 (41), 6. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:15.136 (37), 7. Fisichella (olasz, Jordan-Honda, B) 1:15.209 (42), 8. Trulli (olasz, Renault, M) 1:15.256 (41), 9. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:15.260 (38), 10. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:15.291 (37), 11. De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, M) 1:15.304 (34), 12. Salo (finn, Toyota, M) 1:15.421 (39), 13. Button (brit, Renault, M) 1:15.548 (40), 14. McNish (brit, Toyota, M) 1:15.589 (46), 15. Webber (ausztrál, Minardi-Asiatech, M) 1:15.629 (48), 16. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:15.632 (26), 17. Szato (japán, Jordan-Honda, B) 1:15.659 (27), 18. Panis (francia, BAR-Honda, B) 1:15.941 (34), 19. Yoong (malajziai, Minardi-Asiatech, M) 1:15.941 (46), 20. Barrichello (brazil, Ferrari, B) idô nélkül
Schumi és Barrichello az indianapolisi és a két hét múlva rendezendő szuzukai verseny megnyerésével beállíthatja Ayrton Senna és Alain Prost 1988-as, mclarenes rekordját, az egy idényen belüli 15 győzelmet. "Nem a rekordok motiválnak minket, a célunk a vb-pontverseny első két helyének megszerzése és a konstruktőr-vb elhódítása volt. A többi csak csicsázza a szezonunkat” –mondta Schumacher.
Nehéz anyagi helyzete miatt el kívánja adni a Ferrari-csapatot a 90 százalékban tulajdonos Fiat. Ezt Giancarlo Boschetti, a torinói központú gyár elnöke jelentette be a párizsi automobil-konferencián. Az istállónak – amely részvényeinek 35 százaléka vár új tulajdonosra – az ára az előzetes becslések szerint 2.4 milliárd euró.
A csütörtöki sajtótájékoztatón – amelyet aznapi lapzártánk után tartottak meg – az FIA által adott büntetésekről beszéltek a jelenlévők. Az év elején megalkotott szabály bevezetése óta Felipe Massa az első, akivel szemben alkalmazzák a tíz rajthellyel hátrébb sorolást korábbi baleset okozása miatt. A brazil Monzában nekiment Pedro De La Rosának, ezért az Egyesült Államok Nagydíjának hivatalos időmérőjén elért pozíciójához képest tíz hellyel hátrébbról kellene rajtolnia – igaz, a Sauber kijátssza a büntetést, Massa helyett Heinz-Harald Frentzent nevezte Indianapolisban.
Korábban két vitatott eset történt. Az Olasz Nagydíj időmérésén a lassan haladó Kimi Räikkönen bevágott a száguldó Szato Takuma elé, az ütközés után pedig elvették a finn legjobb időeredményét, így egy helylyel hátrébbról indult a viadalon. Az Osztrák Nagydíjon Nick Heidfeld a versenyen elfékezte magát, a pályán keresztbe csúszva telibe találta Szato Takuma Jordan-Hondáját. A német nem kapott büntetést, pedig egyesek szerint a három esetből az övé volt a legsúlyosabb. "Nem értem, Heidfeld miért úszta meg büntetés nélkül, sokkal nagyobb balesetet okozott, mint Massa”– mondta Niki Lauda, a Jaguar csapatfőnöke, akivel nem értett egyet Barrichello. A brazil szerint nem szabad összehasonlítani Heidfeld balesetét Szatóéval és Massáéval, hiszen a német a verseny biztonsági időszakát követő újraindításnál elfékezte magát, és ez bárkivel előfordulhat.
Ugyanakkor mindketten egyetértettek abban, hogy David Coulthard ötletét támogatni kell. A skót szerint alkalmazni kellene legalább egy embert az FIA-nak, aki minden versenyre elutazik, és főállásban figyeli a versenyen és az edzéseken történő baleseteket. DC szerint csak így lehet megteremteni következetes büntetőrendszert.
Laudát pénteken a Ford biztosította támogatásáról, az indoklás szerint a Formula–1 a gyárnak technológiai és piaci téren is hasznot hoz, továbbá szakmai fejlődést biztosít a vállalat dolgozói számára.
Pénteken már természetesen a pályán történtek kötötték le a mezőnyt, az első szabadedzés részben vizes ringen kezdődött. A száradó aszfalton az utolsó, oválpályához tartozó kanyarban majdnem 300 kilométer per órás sebességnél Barrichello Ferrarijának hátsó kerékfelfüggesztése eltörött, és a vörös gép a védőfalnak csapódott. A kocsi összetört, de szerencsére a pilótának nem esett baja, igaz, így sem tudott részt venni a délutáni tréningen.
Az edzésen egyébként csapattársa, Michael Schumacher remekelt, négy kör alatt mindenkinél jobbat futott, de Rubinho balesete után a boxban maradt. Mögötte a Jaguar-Cosworthok és a Jordan-Hondák sorakoztak, de a helyzet némileg megváltozott délutánra, amikor a második helyezett Eddie Irvine mögé a két McLaren-Mercedes, Jacques Villeneuve és Frentzen sorakozott fel. A két Williams-BMW leszerepelt, Ralf Schumacher a 10., Juan Pablo Montoya a 16. helyen zárta a napot.
A második órában sem tudták megközelíteni Michael Schumachert, aki használt gumikkal is képes volt másodperceket javítani délelőtti idején. A kétszer egyórás tréningen Barrichellón kívül is sokan meglátogatták a pálya szélét, volt, hogy egyszerre többen "raliztak” a füvön, és a hajrában majdnem összeütközött a két Jaguar-Cosworth. Ez száraz körülmények között történt, szombatra és vasárnapra pedig még esőt is ígérnek.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik