Az Egyesült Államok Nagydíjának rajtjánál Michael Schumacher és Rubens Barrichello megtartotta az első két helyezést, mögöttük Coulthard, a két Williams-BMW, majd Jarno Trulli és Kimi Räikkönen következett. A második kör elején az első kanyarba együtt fordult Ralf Schumacher és az őt támadó Juan Pablo Montoya, a két kék-fehér autó összeakadt, mindketten kicsúsztak.Folytatni tudták a száguldást, de Ralf autójáról leesett a hátsó légterelő, így neki a boxba kellett hajtania, és csak percekkel később csatlakozhatott a többiekhez. A mezőny M. Schumacher, Barrichello, Coulthard, Trulli, Räikkönen, Villeneuve sorrendben haladt, Montoya a kanadai mögött nyomult.A két Ferrari ellógott a mezőnytől, nyolc kör után Coulthard bő hét másodperces hátránnyal követte a vörösöket. A skótra ragadt Trulli, Räikkönen kissé lemaradt, Villeneuve-re nem tudott felzárkózni Montoya, akinek autója minden bizonnyal megsínylette a Ralffal történt ütközést. A kolumbiai mégis pontszerző helyre került, Räikkönen autója ugyanis a Mercedes motor egyik hengerének meghibásodása miatt lassult, és a finnen előbb Villeneuve, majd a 17. körben a williamses is átverekedte magát. Ralf még az utolsó helyen állt, csak a 21. körben jutott túl Yoongon, amikor a ferrarisok lekörözték őt.A 25. körben Villeneuve végrehajtotta első szervizelését, amely után a 11. helyre esett vissza. A kanadait a többiek is követték, Michael Schumacher éppen Coulthard elé jött vissza a maga kerékcseréje és üzemanyag-felvétele után. Barrichellónak is sikerült ugyanez, az egy körön át vezető brazil a világbajnok és a mclarenes közé állt vissza.A rengeteg üzemanyagot felvevő Trulli alig őrizte meg előnyét Villeneuve-vel szemben, de a kanadai egyből támadta az orra elé kerülő olaszt. A következő körben meg is előzte Trullit, de elfékezte magát, és a renault-s visszaszerezte pozícióját. Coulthard, aki csapattársához és Montoyához hasonlóan csak egy boxkiállást tervezett, tapadt a lekörözésekkel bajlódó Ferrarikra, miközben Villeneuve a 34. körben sikeresen letudta Trulli megelőzését.Montoya a duó elé jött vissza kerékcseréje után, míg Coulthard a 42. körben szervizelt. A skót Montoya elé, a 4. helyre jött vissza, majd egy körrel később Räikkönen is végrehajtotta a szokásos teendőjét, a finn Villeneuve és Trulli között, a 6. helyen folytatta.A ferrarisok kényelmesen tartották pozícióikat, Barrichello lelkesedése a verseny kétharmadánál alábbhagyott. A verseny egyik leglátványosabb jelenete Yoong Minardi-Asiatechjének motorhibáját kísérte, a malajziai autója hatalmas füstöt teremtett a célegyenesben.
Egyesült Államok Nagydíja, a 17
futamos Formula–1-es világbajnokság
16. állomása, Indianapolis
A 73 körös (306.016 km) verseny végeredménye:
1. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:31.07.934 (átlag: 201.475 km/ó)
2. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 0.011 másodperc hátrány
3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, Michelin) 7.700 mp h.
4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 9.911 mp h.
5. Trulli (olasz, Renault, M) 56.847 mp h.
6. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 58.211 mp h.
7. Fisichella (olasz, Jordan-Honda, B) 1 kör h., 8. Button (brit, Renault, M) 1 k h., 9. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1 k h., 10. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M) 1 k h., 11. Szato (japán, Jordan-Honda, B) 1 k h., 12. Panis (francia, BAR-Honda, B) 1 k h., 13. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 2 k h., 14. Salo (finn, Toyota, M) 2 k h., 15. McNish (brit, Toyota, M) 2 k h., 16. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 2 k h.
Feladta: De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, M, műszaki hiba) a 29., Webber (ausztrál, Minardi-Asiatech, M, műszaki hiba) a 40., Yoong (malajziai, Minardi-Asiatech, M, motorhiba) a 48., Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M, motorhiba) az 55. körben
Leggyorsabb kör: Barrichello (27. kör) 1:12.738 (átlag: 207.473 km/óra)
Egyesült Államok Nagydíja, a 17
futamos Formula–1-es világbajnokság
16. állomása, Indianapolis
A 73 körös (306.016 km) verseny végeredménye:
1. Rubens Barrichello (brazil, Ferrari, Bridgestone) 1:31.07.934 (átlag: 201.475 km/ó)
2. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 0.011 másodperc hátrány
3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, Michelin) 7.700 mp h.
4. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 9.911 mp h.
5. Trulli (olasz, Renault, M) 56.847 mp h.
6. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 58.211 mp h.
7. Fisichella (olasz, Jordan-Honda, B) 1 kör h., 8. Button (brit, Renault, M) 1 k h., 9. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1 k h., 10. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M) 1 k h., 11. Szato (japán, Jordan-Honda, B) 1 k h., 12. Panis (francia, BAR-Honda, B) 1 k h., 13. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 2 k h., 14. Salo (finn, Toyota, M) 2 k h., 15. McNish (brit, Toyota, M) 2 k h., 16. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 2 k h.
Feladta: De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, M, műszaki hiba) a 29., Webber (ausztrál, Minardi-Asiatech, M, műszaki hiba) a 40., Yoong (malajziai, Minardi-Asiatech, M, motorhiba) a 48., Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M, motorhiba) az 55. körben
Leggyorsabb kör: Barrichello (27. kör) 1:12.738 (átlag: 207.473 km/óra)
Michael Schumacher a 49. körben másodszor is szervizelt, majd csapattársa is elszánta magát. A sorrend nem változott kettejük között, de Coulthard jócskán lemaradva, 13 másodperces hátránnyal következett. Räikkönen motorja az 51. körig bírta a száguldást, a finn ekkor kiesett. Villeneuve végrehajtotta második kerékcseréjét, a kanadai a hatodik helyen folytatta a versenyt.
A két Ferrari húsz körrel a leintés előtt lassulni kezdett, azaz a Jean Todt által ígért szabad versenyzés véget ért, M. Schumacher és Barrichello már csak a célba érkezéssel törődött. Ralf Schumacher sem tett másképp, a 16 fősre olvadt mezőny végén terelgette autóját.
A verseny utolsó harmada nem szolgált sok eseménnyel, a Ferrari zsinórban a negyedik kettős győzelmét aratta, Michael Schumacher az utolsó métereken átadta az első helyet a vb-pontverseny második helyét bebiztosító Rubens Barrichellónak. A ferrarisok egy ezred híján beállították minden idők legszorosabb befutóját, 1 századmásodperc különbség az 1971-es Olasz Nagydíjon volt Monzában, ahol Peter Gethin ennyivel verte meg Ronnie Petersont. David Coulthard a tavalyi verseny után ismét dobogóra állt, és pontot szerzett Montoya, Trulli és Villeneuve is.