Kis feljött a második helyre

TÓTH ANITA  jelenti BaharidzsábólTÓTH ANITA jelenti Baharidzsából
Vágólapra másolva!
2002.10.01. 20:39
Címkék
Ha valaki vezetett már térdmagasságban hömpölygő ködben, akkor el tudja képzelni, hogy milyen az, amikor kitörni készül a homokvihar. A finom szemcsék az autók kerekének magasságában sodródnak a széllel, és nehezítő körülményként az alacsonyan szálló homokpamacsok alatt nem aszfaltút van, hanem kisebb-nagyobb dűnék, amelyek bizony kárt tehetnek az autókban, motorokban.
Kis Sándor a második helyen robog, hátránya bô két perc az éllovas Beccaris mögött
Kis Sándor a második helyen robog, hátránya bô két perc az éllovas Beccaris mögött
Kis Sándor a második helyen robog, hátránya bô két perc az éllovas Beccaris mögött
Kis Sándor a második helyen robog, hátránya bô két perc az éllovas Beccaris mögött
Kis Sándor a második helyen robog, hátránya bô két perc az éllovas Beccaris mögött
Kis Sándor a második helyen robog, hátránya bô két perc az éllovas Beccaris mögött
Nos, az Egyiptom-rali harmadik napján pontosan ilyen időjárási viszonyok nehezítették a mezőny dolgát, s ha ez még nem lett volna elég, éles sziklák is tarkították az útvonalat. Nem csoda, hogy sokan voltak kénytelenek kereket cserélni – a magyarok közül Szalay Balázs és Palik László is szerelt a táv első harmadában. Szalay sajnálhatta jobban, mivel Paliknak a hétfői tizenegyről nyolc órára csökkentett büntetése miatt már nem nagyon számított az időeredmény, csak az, hogy végig menjen ezen a szakaszon is.
Nos, miközben az ötödik Dakarjára készülő Szalay a lyukas gumival szöszmötölt, a kedden mögüle rajtoló Kis Sándor megelőzte. A korábbi nyolcszoros autókrosszbajnok azonban nem elégedett meg ennyivel, keményen ráállt a gázra, és nemcsak a szelektív szakasz második helyét szerezte meg, hanem az abszolútban is felzárkózott a dobogó második fokára. Ráadásul nem is sokkal van lemaradva az éllovas Piccótól, akire kedden is csaknem negyedórát vert rá. Szalayék kisajátították a képzeletbeli dobogó harmadik fokát az összetettben, és ehhez kedden elég volt megszerezniük az ötödik helyet. Ez egyáltalán nem kis teljesítmény, főleg ha figyelembe vesszük, hogy a fent említett defekt után, körülbelül 80 kilométerre a céltól egy szikla megütötte az autó elejét, és eltört mindkét lengőkar. Ezt követően már csak sétatempóra volt képes a Chevrolet, de Szalay nem is bánta, mert, mint mondta, kezdett túl gyorsan menni, és ez intő jel volt számára: "Arra figyelmeztetett, hogy a versenynek csak szombaton lesz vége.”

5. Egyiptom-rali, 3. szakasz, Farafira–Baharidzsa (374.2 km)
Autósok: 1. Beccaris, Ferrari (olasz, Nissan Terrano) 4:06:18, 2. Kis Sándor, Czeglédi Péter (magyar, Nissan Navara) 17:11 perc hátrány, 3. Carello, Ferri (olasz, Chevrolet Sport) 28:59 p. h., …5. Szalay Balázs, Laklóth Aladár (magyar, Chevrolet Blazer) 35:42 p. h., …13. Palik László, Darazsi Gábor (magyar, Toyota Landcruiser) 2:26:39 óra hátrány
Motorosok: 1. Sainct (francia, KTM) 3:43:01, 2. Despres (francia, KTM) 2:13 p. h., 3. Meoni (olasz, KTM) 5:54 p. h.
Az összetettben. Autósok: 1. Picco, Dalzotto (olasz, Toyota HDJ80) 12:26:10, 2. Kis Sándor, Czeglédi Péter 2:18 p. h., 3. Szalay Balázs, Laklóth Aladár 34:13, …15. Palik László, Darazsi Gábor 12:40:09 ó. h.
Motorosok: 1. Sainct 10:25:59, 2. Despres 4:31, 3. Meoni 7:18 p. h.
Ezt mondogatja magának napjában körülbelül százszor Palik László is, akinek hatalmas időbüntetése miatt már csak a tapasztalatszerzés a fontos. Merthogy januárban talán ugyanezeken az egyiptomi pályákon vezet majd keresztül a jubileumi Dakar-rali útvonala, s mindhárom hazai indulónak ez a viadal a legfontosabb – ennek érdekében utaztak el Egyiptomba is.
Nem úgy a motorosok, akiknél Világkupa-pontok is járnak a győzelemért, illetve a helyezésekért. A Farafira–Baharidzsa szakaszon az összetettben eddig is vezető Richard Sainct volt a leggyorsabb, mögötte Cyril Despres érkezett, csak őt követte a Dakar idei győztese, az utóbbi négy egyiptomi versenyt megnyerő Fabrizio Meoni.
S ha már a dakarosoknál tartunk, mindenképpen meg kell említeni, hogy az első nap parádésan kezdő, de hétfőn élete eddigi legnagyobb autós bukását produkáló (tavaly motorral versenyző) Andrea Mayer nem tudta folytatni a küzdelmet, mert az éjszaka nem tudták megjavítani a Pajeróját.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik