Új-Zéland-rali, a vb 12. futama
Az élcsoport 18 gyorsasági szakasz (323.85 km) után: 1. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206 WRC) 3:08:11.1 (átlag: 103.3 km/óra), 2. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 206 WRC) 55.3 másodperc hátrány, 3. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 2:16 perc h., 4. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 3:19.8 p h., 5. Sainz, Moya (spanyol, Ford Focus WRC) 4:07. 6 p h., 6. Kankkunen, Repo (finn, Hyundai Accent WRC) 5:15.9 p h.
Következik: vasárnap 8 szakasz (61.003 km) vár a mezônyre
Tv: Eurosport: 8.00, 0.15; Viasat3 – 0.50
Új-Zéland-rali, a vb 12. futama
Az élcsoport 18 gyorsasági szakasz (323.85 km) után: 1. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206 WRC) 3:08:11.1 (átlag: 103.3 km/óra), 2. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 206 WRC) 55.3 másodperc hátrány, 3. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 2:16 perc h., 4. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 3:19.8 p h., 5. Sainz, Moya (spanyol, Ford Focus WRC) 4:07. 6 p h., 6. Kankkunen, Repo (finn, Hyundai Accent WRC) 5:15.9 p h.
Következik: vasárnap 8 szakasz (61.003 km) vár a mezônyre
Tv: Eurosport: 8.00, 0.15; Viasat3 – 0.50
Na már most, tekintve, hogy a francia jelen pillanatban csak a nyolcadik helyen szerénykedik, több mint hat és fél perccel lemaradva a vezető, nem mellesleg szenzációsan versenyző Grönholm mögött, a fenti megállapítás korántsem tűnik "elkiabálásnak”.
Mindebből kiderül, hogy a vb összetett állását vezető peugeot-snak már nem kell számolnia a szombati nap rajtja előtt rá még sasszemekkel leselkedő Richard Burnsszel, aki pedig sokkal jobb pozícióban volt Panizzinél, ugyanis az élről várhatta a folytatást, igaz, a pontszámait tekintve a brit sem táplálhatott túl sok reményt a saját címvédésével kapcsolatban – 23 egységgel áll(t) Grönholm mögött. Történt, hogy Burns a 15. szakaszon kisodródott az útról, és éppen annyira törte meg a 206-os "oroszlánt”, hogy az autó már nem bírta tovább a strapát.
A brit versenyző becsületére legyen mondva, tényleg az utolsó pillanatig küzdött, a kieséséig megtartott hat gyorsaságiból ugyanis négyet megnyert (mindet Grönholm előtt), míg kettőn a második legjobb időt autózta (Grönholm mögött). A finn ezek után láthatóan felszabadultan vezette le az utolsó három szakaszt, amelyeket nagyon könynyedén megnyert, ráadásul akkorra már biztossá vált, hogy a Peugeot begyűjtötte a konstruktőröknek járó világbajnoki címet, mivel a fordosok a pénteken elszálló Colin McRae után szombaton Markko Märtint is elveszítették – az észt versenyző a 14. etapon száguldott le menthetetlenül a kijelölt útról –, így az ovális márka, amelyet vasárnap már csak Carlos Sainz képvisel majd, nem tudja megszerezni a minimálisan szükséges 45 pontot.
Märtin balesetét egyébként súlyosbította, hogy nem sokkal később ugyanott kicsúszott egy másik versenyző is, aki elütötte a helyszíre időközben kivonuló egyik televíziós stábot. Szerencsére komoly sérülés nem történt, de a szervezők jobbnak látták, ha az összes "résztvevőt” beszállítják egy közeli kórházba.