Grönholm ismét világelső

GYENGE BALÁZSGYENGE BALÁZS
Vágólapra másolva!
2002.10.06. 20:33
Címkék
Grönholm (jobbra), Rautiainen és a Peugeot mindenkinél jobb az idén (Fotó: Reuters/H. O. /Fotopress/Ross Land)
Grönholm (jobbra), Rautiainen és a Peugeot mindenkinél jobb az idén (Fotó: Reuters/H. O. /Fotopress/Ross Land)
Grönholm (jobbra), Rautiainen és a Peugeot mindenkinél jobb az idén (Fotó: Reuters/H. O. /Fotopress/Ross Land)
Grönholm (jobbra), Rautiainen és a Peugeot mindenkinél jobb az idén (Fotó: Reuters/H. O. /Fotopress/Ross Land)
Grönholm (jobbra), Rautiainen és a Peugeot mindenkinél jobb az idén (Fotó: Reuters/H. O. /Fotopress/Ross Land)
Grönholm (jobbra), Rautiainen és a Peugeot mindenkinél jobb az idén (Fotó: Reuters/H. O. /Fotopress/Ross Land)
Úgy vágott neki a mezőny az utolsó napnak Új-Zélandon, hogy mindenki tudta, csak egy kisebb csoda odázhatja el Marcus Grönholm világbajnokká koronázását. A csoda nem következett be, elsősorban azért, mert a verseny kétharmada után az összetettben élen álló finn versenyző a vasárnapra kijelölt nyolc szakaszon éppen nyolcszor utasította maga mögé a teljes mezőnyt, ráadásul egyetlen ellenfele, a csak matematikai eséllyel bíró Gilles Panizzi végül még pontot sem tudott szerezni.
"Természetesen nagyon boldog vagyok – nyilatkozta a végső leintést követően az immár kétszeres világbajnok Grönholm, aki navigátora, Timo Rautiainen nevében is beszélt. – Nem is tudom, hogy ez a mostani címünk miben hasonlít a két évvel ezelőttihez, hiszen 2000-ben az utolsó pillanatig küzdöttünk, míg most két versenynyel a vége előtt már révbe értünk. Ha nem számolom az Argentin Raliról történt kizárásunkat, akkor mindössze egyetlen versenyt nem tudtunk befejezni, mégpedig a kenyait, és ez a megbízhatóság a 206 WRC gyorsaságával párosítva azt eredményezte, hogy mindenhol jól tudtunk szerepelni. A hátralévő két futamon nincs miért hajtanunk, viszont az ausztrál és a brit versenyt is kedveljük, ezért jó eredmények elérésére törekszünk majd.”
Új-Zéland-rali, a vb 12. futama

Az élcsoport végeredménye 26 gyorsasági szakasz (413.559 km) után: 1. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206 WRC) 3:58:45.4 (átlag: 104 km/óra), 2. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 206 WRC) 3:47.6 perc h., 3. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza WRC) 4:26.3 p h., 4. Sainz, Moya (spanyol, Ford Focus WRC) 5:48.9 p h., 5. Kankkunen, Repo (finn, Hyundai Accent WRC) 7:10.2 p h., 6. Loix, Smets (belga, Hyundai Accent WRC) 7:52.5 p h.
A világbajnokság állása. Pilóták: 1. Grönholm 67 pont (már világbajnok), 2. Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 34, 3. C. McRae (brit, Ford Focus WRC) 33, 4. G. Panizzi (francia, Peugeot 206 WRC) 31, 5. Sainz 29, 6. Rovanperä 24. Gyártók: 1. Peugeot 147 pont (már világbajnok), 2. Ford 89, 3. Subaru 50, 4. Mitsubishi és Hyundai 9–9, 6. Skoda 8
Következik (október 31.–november 3.): Ausztrál-rali
Tv: Eurosport – 11.30, 23.15, illetve Viasat3 – október 12. este, összefoglaló
Grönholm fölénye egyértelmű volt – összességében 15 gyorsaságit nyert meg a 24-ből –, mögötte azonban nagy volt a tülekedés. Sokáig úgy tűnt, hogy csapattársa, Harri Rovanperä kényelmesen megkaparintja a második helyet, azonban ezüst oroszlánja a verseny vége felé elkezdett rakoncátlankodni – az előző napokon is jelentkező hidraulikus problémák jöttek elő –, aminek az lett az eredménye, hogy a finn pilóta a 32. és a 29. helyen zárta az utolsó két szakaszt. Végül szerencséje volt, ugyanis az őt a legközelebbről üldöző Petter Solberg Impreza WRC-je még kegyetlenebb volt gazdájával, és a 25. gyorsaságin felmondta a szolgálatot. Érdekesség, hogy az idén leginkább csak vegetáló Hyundai két versenyzővel is képviseltette magát a legjobb hatban, így elkerült a konstruktőrök versenyében az utolsó helyről.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik