Az idény utolsó versenyét rendezik meg vasárnap hajnalban Szuzukában, ahol a Ferrari megszerezheti idei 15. diadalát. A többi csapat a győzelemben nem, de a pontszerzésben reménykedik, és már elsősorban a következő idényre készül.
Schumacher és a Ferrari remek évet produkált, Szuzukában kettôs gyôzelemmel megszerezheti az idény pontjainak felét
Schumacher és a Ferrari remek évet produkált, Szuzukában kettôs gyôzelemmel megszerezheti az idény pontjainak felét
Ferrari Michael Schumacher győzelemmel szeretné befejezni az idényt, amely során megszerezte pályafutása ötödik világbajnoki címét. A német eddig tíz győzelmet aratott 2002-ben, többet, mint bárki más egy évad alatt. Az FIA arra törekszik, hogy a következő idényben ne lehessen ekkora fölényt kialakítani (lásd Vodafone-hírek), úgyhogy Schumachernek talán ez az utolsó esélye, hogy egy szezonon belül tizenegyszer nyerjen. A Ferrari pedig kettős győzelem esetén elérhetné a 221 pontot, amely éppen a fele az idény során szerezhető 442 pontnak – azaz a maranellóiak ugyanannyit szereznek, mint a többiek összesen. A legutóbbi négy versenyen kettős győzelmet ünneplő Scuderia újabb siker esetén sem pihen, Schumi és Rubens Barrichello október 20-án az olaszországi Misanóban részt vesz a Ferrari szokásos idényzáró ünnepségén.
Williams A grove-i istállónak a jövő év végén lejár a BMW-vel kötött motorszállítási szerződése, Sir Frank Williams és Patrick Head ezért azon töpreng, hogyan tudná kedvezőbbé tenni a BMW számára a folytatást. A müncheni autógyár részesedést szeretne a csapatból, és ezt Williams is támogatja. "Mindenekelőtt egy kötetlen szerződést szeretnék a BMW-vel, amely örökké tart. Tökéletes lenne, ha a BMW bevásárolná magát a csapatba, mert nagyobb biztonságba kerülnénk, és könnyebben terveznénk. A BMW számos téren be akar szállni a csapat munkálataiba, és mi ezt a kört tovább akarjuk bővíteni. Ugyanakkor a BMW-t elszomorítja, hogy az idei autónk nem sokat fejlődött a tavalyihoz képest, és teljesen jogos a gyár panasza” – nyilatkozta Sir Frank, akinek pilótái, Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher mindenképpen javítani szeretnének az indianapolisi teljesítményükön.
McLaren A West-McLarennek az idén bele kellett törődnie a világbajnoki harmadik helyezésbe, David Coulthard és Kimi Räikkönen számára pedig Japánban is a dobogós helyezés elérése lehet a legnagyobb cél. A csapat már a jövőre gondol, Ron Dennisék számára 2003-ban nem lesz elég a bronzérem, újra sikeres szeretne a wokingi alakulat. Adrian Newey, a csapat technikai igazgatója elmondta, nem a világbajnoki cím elhódítása lesz a legfontosabb cél, hanem a lehető legtöbb futamgyőzelem. Ennek érdekében a csapat a következő idényt az idei motorral kezdi, a 2003-as V10-es csak az idény közben kap szerepet, amikor már kellőképpen megbízható lesz. Az új autó várhatóan a San Marinó-i GP-n debütál.
Renault Az előző két versenyen hét pontot szerzett a Renault, amely Szuzukában eredményesen akarja zárni a szezont. A csapattól ezen a versenyen búcsúzik el Jenson Button, aki a következő szezonban már a BAR színeiben versenyez. A brit azonban nem gondol a távozásra, egyelőre százszázalékosan a feladatára összpontosít. "Szuzuka nagyon nehéz pálya, főleg a verseny lesz hatalmas erőpróba, mentálisan ez a Formula–1 legkimerítőbb viadala”– nyilatkozta Button, aki szereti a japán szurkolókat, Jarno Trullival együtt kiemeli, érdemes meglátogatni a szurkolói klubokat, amelyekben számos fanatikus várja őket.
Sauber A Sauber túl nagy hátrányba került a Renault-val szemben, a svájci kiscsapatnak már nemigen sikerül visszahódítania a konstruktőrök tavaly elfoglalt negyedik helyezését. Felipe Massa utoljára versenyez a csapatnál, jövőre ugyanis Heinz-Harald Frentzen lesz Nick Heidfeld csapattársa. Peter Sauber a két némettel a fedélzeten nagy terveket szövöget, szeretné a Volkswagent bevonni a csapatába. "Valóban felvettük a kapcsolatot a Volkswagennel, és más gyárakkal is. Régóta szeretnék együtt dolgozni egy nagy partnerrel, akár olyannal, amely jelenleg nincs a Formula–1-ben. Nagy gyár támogatása nélkül is versenyképesek tudtunk lenni, de ha valaki mögénk áll, nem a középmezőny legjobbjai leszünk, felvesszük a versenyt a McLarennel és a Williamsszel is” – mondta Sauber.
Jaguar Az idény elején mutatott formája után nem sokan hittek benne, hogy az utolsó verseny előtt a Jaguar lesz a hatodik a konstruktőrök között, de a Milton Keynes-iek hatalmasat fejlődtek. Niki Lauda csapatának célja a pozíció megőrzése, igaz, az osztrák is jól tudja, az Indianapolisban mutatott gyenge szereplés figyelmeztető volt. A csapat jövő évi felállásáról még semmit sem lehet tudni, megmaradhat a pilótapáros, de Eddie Irvine és Pedro De La Rosa is állás nélkül maradhat. A spanyol mostanában sokat beszél a jövő évi szerződéséről, de Nagy-Britanniában a szakemberek ebből arra következtetnek, hogy a csapat ki akarja vásárolni a kontraktusából. Ugyanakkor egy remek szuzukai szereplés sokat érhet az ír, spanyol duó számára.
BAR A két hondás csapat holtversenyben áll az idény vége előtt, Szuzukában a Honda saját pályáján dől el, hogy a BAR vagy a Jordan lesz a jobb. Az ugyanakkor már rég kiderült, hogy a Honda a BAR-ral képzeli el a jövőjét. A csapat az előző két versenyen pontot szerzett, Szuzukában akár a hatodik helyre is feljöhetnek a brackleyiek. Olivier Panis jövőre már a Toyotánál versenyez, míg Jacques Villeneuve-ről még mindig nem derült ki, mit tesz. Menedzsere, Craig Pollock ugyanis elmondta, Villeneuve szponzori érdekek miatt mégis hajlandó lenne visszamenni 2003-ban a Cart-világsorozatba, és utána térne vissza a BAR-hoz, 2004-ben. Villeneuve még mindig nem nyilatkozott a kérdésben, a következő hetekben eldőlhet, hogy dönt.
Jordan Az ír istálló idei összes pontját Giancarlo Fisichella szerezte, a Japán Nagydíjon mégis mindenki Szato Takumára figyel majd. Az újoncnak ez lesz az első hazai versenye, méghozzá azon a pályán, amelyen kiskorában beleszeretett a Formula–1-be. "Ez az idény legérdekesebb versenye, hiszen ez a hazai futamom. Egész pályafutásom Európában zajlott, de Szuzukában láttam először F1-es gépeket. Igazi sokk volt számomra az ezerkilencszáznyolcvanhetes verseny, tízévesen ezt akartam csinálni, de a szüleim azt sem tudták, mi ez az egész. Aztán húszévesen elmentem a szuzukai versenyzőneveldébe, és öt évvel később már a hazai F1-es versenyemre készülhetek” – fogalmazott Szato.
Toyota A Toyota az első Japán Nagydíjára, Mika Salo az utolsó Formula–1-es versenyére készül, és nem kizárt, hogy Allan McNish rövid pályafutása is véget ér a vasárnapi versennyel. "Roppant gyorsan elment ez az év, mintha tegnap ünnepeltük volna a melbourne-i pontszerzésünket. Négy évet töltöttem el Japánban, itt ismertem meg Norikót, a feleségemet, nincs jobb hely az F1-től való búcsúra Szuzukánál” – mondta Salo.
Minardi Alex Yoong Malajziában, Mark Webber Ausztráliában töltötte az Egyesült Államok Nagydíja és a Japán GP közötti időszakot, a két pilóta vélhetően pihenten érkezik meg Szuzukába. A két pilóta és az Asiatech hajtóművek utoljára szerepelnek a Minardi autóiban, a jövő évi versenyzőpárosról még nincs hír, de az erőforrást várhatóan a Cosworth szállítja a faenzaiaknak