Zűrös héten van túl a Formula1, de azután, hogy a pilóták napokon át hallgatták az FIA erőkiegyenlítő törekvéseinek menüpontjait, pénteken végre autóba ülhettek. A szuzukai pályán Felipe Massa négyhetes pihenő után csatlakozott a mezőnyhöz, amelyből az első egyórában a két Ferrari, a nap végén a két McLaren-Mercedes volt a leggyorsabb.
Jacques Villeneuve (jobbra) pénteken összetörte BAR-Hondáját, de azért csapata a következô idényben is számít a szolgálataira
Jacques Villeneuve (jobbra) pénteken összetörte BAR-Hondáját, de azért csapata a következô idényben is számít a szolgálataira
Eleinte úgy tűnt, Michael Schumachernek és Rubens Barrichellónak a Japán Nagydíjon sem lesz ellenfele, a két vörös gép mögött az "ezüst nyilak”, majd a Williams-BMW-k következtek. A szokásos sorrend a délutáni tréningen aztán felborult, a McLaren-Mercedesek álltak az élre, utánuk elvegyülve végeztek a Ferrarik és a Williams-BMW-k. A bridgestone-osok közül délelőtt csak a két Ferrari fért be az első tízbe, délután csupán Giancarlo Fisichella csatlakozott hozzájuk a legjobb 12 között. A legjobb a tavaly még bridgestone-on száguldó Kimi Räikkönen lett, megelőzve David Coulthardot. "Minden remekül ment, elvégeztük a megtervezett munkánkat. Persze a szombat teljesen más lesz, mindent megteszünk, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el. Van még mit javítani az autón” –mondta az éllovas finn. Räikkönen legjobb idejétől bő egy másodperccel elmaradt Barrichello, míg Michael Schumachernek meg kellett elégednie a hatodik hellyel – a Ferrari hidraulikus rendszerének hibája miatt csak három kört tudott megtenni délután. Schumi talán erősebb lett volna Barrichellónál, de mindenesetre a McLaren-Mercedesek meggyőző teljesítményt nyújtottak.
Hungaroring környéki fejlesztések
Együttműködési megállapodást írt alá Mogyoródon a Hungaroring Sport Rt. vezérigazgató-helyettese és hét környékbeli település polgármestere a térség infrastrukturális fejlesztésének összehangolására – adta hírül az MTI. Gaál Attila, a részvénytársaság vezérigazgató-helyettese szerint a Hungaroring jelenleg már nem csupán a Formula–1-es versenyekre vonzza a közönséget, hanem az év legtöbb napján tartanak itt valamilyen rendezvényt. Hozzátette: miközben maga a létesítmény magas színvonalú szolgáltatásokat nyújt, addig a környék e téren elmaradott, rossz az úthálózat, hiányoznak a szálláshelyek, a kulturális, turisztikai programok. Csömör, Fót, Gödöllô, Kerepes, Kistarcsa, Mogyoród és Szada polgármestere erre reagálva bejelentette, hogy közös koncepciót dolgoznak ki, s ehhez különbözô pályázatokon igyekeznek majd forrásokat szerezni. Legfontosabbnak az úthálózat korszerűsítését tartják, emellett Gödöllôn a királyi kastély szomszédságában hamarosan 7 milliárd forintos beruházás keretében négycsillagos szállót építenek. Mogyoródon, a Hungaroring mellett jövô tavasszal 1.7 milliárd forintos költséggel megkezdik egy vízipark létesítését.
A nap főszereplője a mclarenesek mellett a BAR kanadaija, Jacques Villeneuve volt, aki az első szabadedzés 16. percében a pálya utolsó harmadában lévő Spoon-kanyar végén kicsúszott, és a gumifalnak ütközött. A fehér BAR-Honda teljesen összetört, de Villeneuve-nek szerencsére nem esett baja. "A kanyar kijáratánál a kocsi hátulja megcsúszott, a kerékvető kőre futottam, elvesztettem az uralmam az autó felett, és a gumifalba csúsztam. Nagyon erős volt a becsapódás, de szerencsére jól vagyok. Kész csoda, hogy a szerelők a délutáni edzés végére helyre tudták hozni az autót” – nyilatkozta a szabadedzéseket a 19. helyen záró Villeneuve, aki összesen 11 kört, ebből négy mért kört tudott megtenni. David Richards, a BAR csapatfőnöke a szabadedzések után bejelentette, Villeneuve lesz jövőre Jenson Button csapattársa. A szakállas szakember elmondta, a nyáron valóban kérdés volt Villeneuve Cartba szerződése, de a pilóta elgondolkodott, és úgy döntött, nem hagyja el a Formula–1-et. "Jacques Formula–1-es pilóta, és ebben a sorozatban akar versenyezni. Lekötelez, hogy a csapatnál akar maradni, örülök, hogy jövőre együtt folytatjuk” – nyilatkozta Richards. Visszatérve a pályán, és a garázsban történtekre, a szerelők Olivier Panis autójának adatait használták fel Villeneuve gépének szerelésekor, de ezzel nem mentek sokra, hiszen a francia is csak a 17. lett. A Honda tulajdonában lévő szuzukai pályán nem számított ideális indításnak Villeneuve és Panis produkciója, minden bizonnyal ráncolta a szemöldökét a gyár vezetősége. "A folytatás ennél csak jobb lehet” – mondta Richards, akinek gondját növelte, hogy a Honda partnereként utolsó versenyét teljesítő Jordan-istállóból Fisichella a 10., a japán Szato Takuma a 13. lett. Villeneuve mellett Juan Pablo Montoya hajtott végre töréstesztet az autóján, a napot a negyedik helyen záró kolumbiai a második szabadedzés utolsó perceiben ütközött a falnak Williams-BMW-jével. Montoya az aluljáró előtti Degner-kanyarban kisodródott, a pályával párhuzamosan, a füvön, majd a kavicságyban száguldott, és keresztbe csúszva kötött ki a gumifalban. "Kicsit megszédültem a kemény ütközéstől. Minden remekül ment, ha nem lenne ez a végjáték, teljesen elégedett lennék” – fogalmazott Montoya, a tavalyi viadal ezüstérmese.