Az 1998-ban átadott 5548 méteres sepangi ring a legek pályája. A aszfaltcsík a maga 25 méterével a sorozat legszélesebbje; átlagsebesség tekintetében Assent és Szuzukát is megelőzi; aszfaltjának minősége a legjobb; ezen felül Sepang a vb legmelegebb és legnagyobb páratartamú helyszíne, hiszen 30 foknál soha sincs hűvösebb és a páratartalom akár 80 százalék fölé is emelkedhet.
Pedrosa ott folytatja, ahol abbahagyta: japán sikere után egyelôre Sepangban is hódít
Pedrosa ott folytatja, ahol abbahagyta: japán sikere után egyelôre Sepangban is hódít
Pénteken a legek pályáján a japán Ukava Toru és két spanyol, Toni Elías és Daniel Pedrosa számított a leggyorsabbnak, mindhárman magabiztosan szerezték meg az ideiglenes pole pozíciót. Ukava és Pedrosa egyenesen szárnyalt: a MotoGP összetett második helyéért Max Biaggival csatázó Ukava fél másodperccel megjavította Loris Capirossi tavalyi pályacsúcsát, míg a 125-ös vb-címért viaskodó Pedrosa hét tizedet faragott le Ui Juicsi 2001-es rekordjából. A múlt hét végén eldőlt, hogy az idén már csak Arnaud Vincent, Manuel Poggiali és Pedrosa közül kerülhet ki a nyolcadliter világbajnoka. A három esélyes közül Vincent és Poggiali óriási önbizalommal érkezett meg Malajziába. "Jelenleg a legjobb és leggyorsabb pilótának tartom magam a 125-ös mezőnyben” – mondta Vincent, akinek anyaghiba miatt ment tönkre a kipufogója Motegiben. Poggiali is optimista: "Motegi után újra teljesen nyílt a vb-cím sorsa. Legalább annyi esélyem van az aranyra, mint Vincent-nak”. A két pilóta optimizmusa azonban lehet, hogy túlzó – Pedrosa ugyanis könnyen meglepheti a két riválist. "Miután a Honda megnyerte a négy legfontosabb négyütemű sorozatot, végre az RS125-ös motorját is elkezdte fejleszteni. Emiatt nőttek Pedrosa győzelmi esélyei!” – nyilatkozta lapunknak Alberto Puig, Pedrosa csapatfőnöke. A 250-es Toni Elías is hozza a Motegiben mutatott formáját. Ennek ellenére könnyelműség lenne kijelenteni, hogy a második negyedliteres győzelmének kapujában van. A tréning nagy részében ugyanis eső áztatta a pályát, ezért nagyon kevés idő állt Melandri, Fonsi Nieto és Porto rendelkezésére, hogy megmutathassa az igazi gyorsaságát. A MotoGP-ben teljes volt a Honda-uralom: az első rajtsorban négy négyütemű hondás foglal helyet: Ukava, Rossi, Kato és Barros. És további javulás várható tőlük, hiszen az idény előtti teszteken a Honda remekelt Sepangban: Ukava és Rossi könnyedén tudott 2:04 perc alá jutni. A legveszélyesebb ellenfelek, a négyütemű yamahások ugyanakkor csak szenvednek: a kétütemű McCoy gyorsabb, mint Biaggi és Checa, míg az YZR-M1-esen debütáló Nakano és Jacque csak a 13. illetve a 16. az első edzés után.
Talmácsi Gábor (125 kcm, 20. hely): – El vagyok kenődve. Brazíliában remekül ment a motor, Japánban azonban mindkét versenygépem elromlott, emiatt még mindig vannak gondok a Honda teljesítményével. Ezen a pályán ráadásul a hosszú egyenesek miatt jobban megmutatkoznak a motorok közötti különbségek. Mindent kipróbáltunk, hengereket cseréltünk, de hiába, a motor teljesítménye nagyon gyenge – az egyenesekben egyszerűen nem tudom tartani a lépést az ellenfelekkel. Sajnos, a szerelők sem tudják, hogy mi a baj, és hiába látják, hogy minden kanyarban gyorsabb vagyok a csapattársamnál, Nöhlesnél – ő egyébként hatodik lett pénteken –, sajnos a pálya végén következnek az egyenesek. Így pedig nem lehet taktikázni. Jelen állás szerint a motor sajnos szombaton sem lesz sokkal jobb, úgyhogy már a pontszerzéssel is elégedett lennék vasárnap.
Tóth Imre (125 kcm, 27. hely): – Az első edzés nem sikerült túl jól számomra. Szoknom kellett a pályát, és volt egy kis gondunk a teleszkóppal. Van két-három olyan kanyar a pályán, amely nagyon nem fekszik nekem, egyelőre nem tudom megtalálni azokon a részeken az ideális kanyarodási íveket. A második tréningen már nem volt olyan rossz a helyzet, sikerült beállítanunk a rugózást és felzárkóztam a huszonhetedik helyre. Ha van még két kör, szerintem jobb is lehetett volna, mert pont akkor jött be elém Ui és vele talán tudtam volna valameddig menni. Sebaj, holnap is lesz nap!