Jordant elkápráztatta Szato

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.10.14. 20:45
Címkék
Szuzukában véget ért a Formula1 történetének egyik legegyhangúbb világbajnoki szezonja, amelyet uralt a Ferrari-istálló. Az Arrows-csapat anyagi problémái miatt az idény végét kihagyta, így nem csak az izgalmat, a résztvevők számát tekintve is csonka volt az idény. A Japán Nagydíj után a csapatok egy része a futamot, mások a teljes szezont értékelték.
Ferrari
Michael Schumacher és a Ferrari-istálló álmodni sem mert eredményesebb szezonról, mint amilyen végül a 2002-es lett
Michael Schumacher és a Ferrari-istálló álmodni sem mert eredményesebb szezonról, mint amilyen végül a 2002-es lett
Michael Schumacher és a Ferrari-istálló álmodni sem mert eredményesebb szezonról, mint amilyen végül a 2002-es lett
Michael Schumacher és a Ferrari-istálló álmodni sem mert eredményesebb szezonról, mint amilyen végül a 2002-es lett
Michael Schumacher és a Ferrari-istálló álmodni sem mert eredményesebb szezonról, mint amilyen végül a 2002-es lett
Michael Schumacher és a Ferrari-istálló álmodni sem mert eredményesebb szezonról, mint amilyen végül a 2002-es lett
A maranellóiak kettős győzelemmel zárták az idényt, amely során ugyanannyi pontot szereztek, mint a többi csapat összesen. Michael Schumacher és a Ferrari dominanciája azonban az idény során, főleg a vége felé, súlyos kritikákkal találkozott, pedig a csapat nem csinált mást, mint tökéletesre fejlesztette F2002-es négykerekűjét. "A többi csapat biztosan fejlődni fog, ezért jövőre valószínűleg nem nyerünk olyan sok versenyt, mint az idén” – mondta a világbajnoki címet már a júliusi Francia Nagydíjon bebiztosító Schumi. Ami a Japán GP-t illeti, Jean Todt, a csapat igazgatója értékelt röviden. "Álomszerűen fejeztük be ezt az álomszerű évet, többet nem is akartunk elérni. Rengeteg bravúrt vittünk véghez: tizenhét versenyből tizenötöt megnyertünk, kilencen kettős győzelmet arattunk. Michael sorozatban a harmadik vébécímét szerezte a Ferrari tagjaként, a csapat zsinórban negyedszer lett világbajnok. Rubens már egy versenynyel az idény vége előtt bebiztosította második helyét, és annyi pontot szereztünk, mint a többiek összesen. Ennél többet tényleg nehéz elképzelni” – mondta Todt.

McLaren
A wokingi istálló az idény végére teljesítményben beérte a Williamst, Indianapolisban David Coulthard, Szuzukában Kimi Räikkönen végzett Juan Pablo Montoya előtt. Ron Dennis ezzel együtt elégedetlen a csapatával. "Az utolsó két versenyen ugyan tényleg előreléptünk, de tisztában vagyunk azzal, hogy a Ferrari jövő évi autója még jobb lesz. Nem vesztettük el a győzelem lehetőségét, akarjuk és meg is tudjuk valósítani a sikert, amelyhez elengedhetetlen a partnereink és a dolgozóink önzetlen támogatása. A következő idény sokkal jobb lesz, köszönöm a pilóták munkáját, Szuzukában mindketten fantasztikusak voltak, Kiminek gratulálok, Davidtől pedig bocsánatot kérek” – mondta Dennis. DC a harmadik helyen haladt, mielőtt autójának elektronikus rendszere felmondta a szolgálatot. A West-McLaren november 26-án Valenciában kezdi meg a felkészülést a 2003-as idényre.

Williams
Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher közül Szuzukában a német versenyzett jobban, ám a hajrában egy motorhiba megfosztotta a harmadik helytől. "Jól versenyeztem, a kocsi remek volt, négy kör hiányzott a dobogóhoz. A harmadik hely elszalasztása fokozza a fájdalmam, de már a következő meccsre kell összpontosítanunk”– mondta Ralf. Montoya a negyedik helyen zárt, a vb-pontversenyben pedig a harmadik lett. A csapat egyetlen vigasza a Ferrari árnyékában, hogy a két autójával a Williams teljesítette a legtöbb versenykört az idény során. Ezt úgy sikerült elérni, hogy a Ferraritól Michael Schumacher az idény összes versenykörét végighajtotta.

Jordan
Szato Takuma Szuzukában elhomályosította a Ferrarit, a japán pilóta pályafutása első vb-pontjait szerezte a hazájában. "Be kell vallanom, nem számítottam rá, hogy Takuma a hetedik helyről rajtol, és az ötödik pozícióban ér célba. Tökéletesen versenyzett, és végre megmutatta azt a tehetséget, amiről régóta beszélek mindenkinek. A közönség megőrült érte – mondta Jordan, akinek a csapata Szato pontjainak köszönhetően előzte meg a Jaguart és a BAR-t a pontversenyben. – Kemény volt a csata középmezőnyben, a hatodik hely nagyon fontos számunkra – tekintélyt ad.” A Jordan ezen a versenyen használt utoljára Honda-motorokat, Giancarlo Fisichellán ki is fogott az egyik. Az ír teamnek a jövőben a Cosworth épít erőforrásokat, amelyeket Ford néven szállít.
Renault
Jenson Button pontszerzéssel búcsúzik a francia gyári istállótól, a brit pilóta jövőre már a BAR-t erősíti. "Óriási, hogy így tudtam elköszönni ettől a remek gárdától. Hullámzó idényünk volt, amely során rengeteg tapasztalattal gazdagodtam. Örömmel dolgoztam együtt a csapattal, amelynek minden jót kívánok a következő idényre” – mondta Button. Jarno Trulli nem fejezte be a versenyt, de örült Button eredményének, és fájó szívvel búcsúzott el tőle.

Sauber
A svájci kiscsapatnak nem sikerült megőriznie tavaly megszerzett negyedik helyét, a Renault gyári támogatása roppant nehézzé tette a feladat megoldását. Nick Heidfeld és Felipe Massa így is dicséretet érdemel, igaz, a Szuzukában kieső brazilt az újonc éve után kitette a csapatból Peter Sauber, aki jövőre már inkább Heinz-Harald Frentzent alkalmazza Heidfeld csapattársaként. "Villeneuve mögött haladtam, ezért megszűnt a kocsi tapadása, és amikor letértem az útról, már nem volt visszaút. Kár, hogy így fejeztem be az idényt, de mindenképpen szeretnék köszönetet mondani Peter Saubernek, aki lehetővé tette, hogy egy évet ebben a sorozatban töltsek” – mondta Massa.

Toyota
Allan McNish szombati balesete beárnyékolta a Toyota első hazai futamát, és bár a skótnak nem eset komoly baja, az orvosok a vasárnapi bemelegítő edzés után úgy döntöttek, nem állhat rajthoz. Mika Salo egyedül képviselte a csapatot, a pályafutása utolsó versenyét teljesítő finn a 8. helyen ért célba. "Nem ez volt életem legizgalmasabb versenye, a gumikkal és a kijelzőimmel is akadtak gondok. Annak mindenképpen örülök, hogy az utolsó futamomon láthattam a kockás zászlót”– mondta Salo.

Jaguar
A Milton Keynes-iek abban bíztak, hogy a hondások nem szereznek pontot Szuzukában, de Szato keresztülhúzta a számításaikat. A Jaguarnál azonban roppant büszkék arra, hogy Eddie Irvine révén egyedül ők állhattak a dobogón a Ferrari, a McLaren és a Williams pilótái mellett. A jövő évi pilótapárost még nem véglegesítették, lehet, hogy Irvine és Pedro De La Rosa is marad, de az sem kizárt, hogy Niki Lauda csapatfőnök mindkettőjüktől megválik.

Minardi
A rajtnál a kevés üzemanyaggal induló Alex Yoong megelőzte Mark Webbert, de a verseny során megcsúszott, és az ausztrál visszaszerezte a pozícióját. Yoong később kicsúszott, míg Webber a 10. helyen ért célba. A csapat Webber ausztráliai két pontjának köszönhetően a Toyota és az Arrows előtt a kilencedik helyen végzett, és ennek nagyon örül Paul Stoddart csapattulajdonos. "Elmondhatatlan teljesítmény ez, hihetetlen, ha a költségvetésünket és a Formula–1-es tekintélyünket vesszük alapul” – mondta Stoddart, aki még nem döntött jövő évi pilótapárosáról. Motorszállítója, az Asiatech a 2004-es idényre készülve kivonul az F1-ből, így Stoddartnak új partner után kell néznie, a Cosworth és a Ferrari lehet a jövőbeli ellátó.

BAR
A Honda hazai pályáján egyik fehér kocsi sem ért célba, a Toyotához távozó Olivier Panis borzasztó hétvégéjét műszaki hiba tetézte, míg Jacques Villenuve-ön a V10-es fogott ki. A pénteken balestet szenvedő kanadai jövőre is marad a csapatnál, ő lesz Button társa. A két, francia anyanyelvű pilóta két évet töltött el egymás mellett, és remekül megértették egymást, Szuzukában pedig érzékeny búcsúval zárták le az együtt töltött időszakot.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik