Misanóban ünnepelt a Ferrari

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2002.10.21. 21:11
Címkék
A Ferrari vasárnap Misanóban több mint 50 ezer néző előtt megtartotta idényzáró ünnepségét. A hangulatra, akárcsak 2000-ben és 2001-ben, nem lehetett panasz, a Formula1-es sikerek ugyanis már magukban okot adtak az örömünnepre.
A nap fénypontja a vörös F1-es gépek hangos bemutató futama volt: az ötszörös világbajnok Michael Schumacher, csapattársa, Rubens Barrichello, valamint a két tesztpilóta, Luca Badoer és Luciano Burti (a brazil helyett 2003-ban állítólag már Felipe Massa szolgálja a Scuderiát) egy-egy F2002-esben ülve tett egy kört, a célba pedig egymás mellett futott be. A nap végén a pilótákhoz csatlakozott Jean Todt csapatfőnök és Luca di Montezemolo elnök, és a csapat így búcsúzott el kitartó szurkolóitól.A két tisztségviselő a Ferrari új utcai négykerekűjét, az Enzót vezette, Schumi és Rubinho egy-egy Maserati Trofeóba ült be. A Maserati november 28-án hivatalosan is bejelenti, hogy visszatér az autóversenyzéshez, Todt a részletekről csak annyit árult el, hogy Claudio Berro lesz a modenai cég sportigazgatója.A Ferrarit az idén nemcsak istenítették remek produkciója miatt, sokan támadták is, mert korán lefutottá tette a világbajnokságot. Rory Byrne, a csapat vezető tervezője azonban ilyen szempontból nem sok jót ígér a panaszkodóknak. A versenyhétvégéken csak nagyritkán látott dél-afrikai szakember már jó ideje dolgozik a jövő évi autón, és azt ígéri, az F2003-as még jobb lesz. "Mindent elkövetünk annak érdekében, hogy a lehető leggyorsabb autót építsük. Biztos vagyok benne, hogy még jobbak leszünk, és hozzuk a szokásos formánkat. Július óta teljes erőbedobással dolgozunk az új kocsin, néhány területen újabb nagy változtatásokat tervezünk, nem engedhetjük meg magunknak, hogy veszítsünk”–nyilatkozta Byrne, akinek szavait olvasva nehezen elképzelhető, hogy megvalósul Montezemolo fenyegetése, és a Ferrari az esetleges szabályváltoztatások miatt elhagyja a Formula–1-et. A szakágat ugyanis várhatóan akkor is uralni fogja a maranellói csapat, ha az FIA minden vb-pontért pluszsúlyt rakat az autókba.Eddie Jordan teljes mellszélességgel kiáll az új regula mellett, az ír csapattulajdonos szerint tenni kell valamit, hogy a Formula–1 megtartsa a népszerűségét. Jordan másik gondja Szato Takuma sorsának eldöntése, a japán pilóta ugyanis csak akkor maradhat a silverstone-iaknál, ha tőkeerős japán szponzort szerez. A Brother nevű elektronikai vállalat lehet a megoldás, a tokiói cég ugyanis bejelentette, 2003-ban is szponzorálni fogja a Jordan-istállót.Hétfőn Bernie Ecclestone Sanghajban aláírta azt a szerződést, amely szerint 2004 és 2010 között Kínában is tartanak Formula–1-es futamot. Ezzel az utolsó akadály is elhárult az elől, hogy a világ legnépesebb országában is vendégeskedjen a száguldó cirkusz mezőnye.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik