Szabó Gergő és Táborszki Attila az idén mutatkozott be a rali elitkategóriájában, méghozzá egy Toyota Corolla WRC-vel. A hazai bajnokságban nem volt túl nagy szerencséjük, hiszen hiába szereztek szakaszgyőzelmeket, az öt futamból mindössze négyen értek célba. A közelmúltban megtartott, az Európa-bajnoki értékelésbe tízes szorzóval számító Waldviertel-ralin (ismertebb nevén Semperit-ralin) azonban célba értek Szabóék, méghozzá legjobb magyarként az abszolút hetedik helyen.
Szabó Gergô és Táborszki Attila egy külsôleg megújult Toyotát állított csatasorba Ausztriában, ahol a legjobb magyarként végzett
Szabó Gergô és Táborszki Attila egy külsôleg megújult Toyotát állított csatasorba Ausztriában, ahol a legjobb magyarként végzett
– Ez volt az első nemzetközi szereplésünk ezzel az autóval, úgyhogy nagyon izgatottan készültünk rá – mondta Szabó. – Sajnos, nem volt problémamentes a viadal, hiszen már rögtön a második gyorsasági szakaszon elromlott az ablaktörlő, és egész nap anélkül kellett autóznunk. Amivel nem is lett volna baj, ha nem szakadt volna az eső. – Ennek ellenére az ötödik helyen zárták a napot. –Ezzel a helyezéssel ki is egyeztem volna, de másként alakult. Még az első napon megüthettük valahol a kocsi elejét, aminek következtében másnap összetartott a két első kerék, úgyhogy egyenesben is leestünk az útról, elég volt rámenni egy vízátfolyásra. Igaz, hogy a harmadik gyorsasági szakasz után a szervizesek megoldották a problémát, de addigra már több mint két perc volt a hátrányunk. Attól kezdve már csak egy cél lebegett a szemünk előtt: a célba érés... – A viadal előtt milyen eredménnyel lett volna elégedett? –A legjobb hat között szerettem volna végezni. Ez a mostani pozíció végül is csak eggyel esik ezen kívül, de annak nem nagyon örültem, hogy egy N-csoportos autó is megelőzött. Másfelől viszont elégedett vagyok, mert rengeteg tapasztalatot gyűjtöttünk ezen a hétvégén, nagyjából ugyanannyi kilométert tettünk meg, mint itthon egész évben. És az sem utolsó szempont, hogy mi lettünk a legjobb magyarok... – Mit tervez a jövő évre? – Marad ez a kocsi, mert valószínűleg másra nem lesz pénzünk, de a Waldviertel-ralin olyan jól éreztük magunkat, hogy jövőre is szeretnénk rajthoz állni néhány nemzetközi viadalon. A tanulás időszaka, azt hiszem, lejárt, most már jöhet az igazi küzdelem. A nemzetközi versenyek egyébként szerintem nagyobb kihívást jelentenek, mint a hazaiak, mivel külföldön nem ismerjük a pályákat, sokat kell improvizálni. Én pedig azt nagyon szeretek!