A Mitsubishi távol marad
RALI. A Mitsubishi gyári csapata nem vesz részt a rali-világbajnokság 2003-as idényében, két év múlva azonban visszatér. „Azért volt szükség erre a lépésre, mert átstrukturáljuk az európai és a japán anyagi forrásainkat, ez pedig idôigényes feladat” – indokolta a döntést Sven Quandt sportigazgató. Az istálló 1998-ban gyôzött a konstruktôrök versenyében, 1996 és 1999 között pedig a finn Tommi Mäkinen révén négyszer diadalmaskodott a pilóták között. Az idei vb-t azonban csak az utolsó, a hatodik helyen zárta a csapat.
A Mitsubishi távol marad
RALI. A Mitsubishi gyári csapata nem vesz részt a rali-világbajnokság 2003-as idényében, két év múlva azonban visszatér. „Azért volt szükség erre a lépésre, mert átstrukturáljuk az európai és a japán anyagi forrásainkat, ez pedig idôigényes feladat” – indokolta a döntést Sven Quandt sportigazgató. Az istálló 1998-ban gyôzött a konstruktôrök versenyében, 1996 és 1999 között pedig a finn Tommi Mäkinen révén négyszer diadalmaskodott a pilóták között. Az idei vb-t azonban csak az utolsó, a hatodik helyen zárta a csapat.
Az eddigi egyetlen örökös bajnok (Ferjáncz a rali szakágban aratta sikereit) gratulált a nyolcszoros ralikrosszbajnoknak, akit az utóbbi két évben főleg a nemzetközi viadalokon láthatott a közönség. Érdekesség, és talán a fiatalabb rajongók már nem is emlékeznek arra, hogy Ferjáncz és Kotán versenyzett egymás ellen – 1993-ban az akkor még ifjú titánnak számító Kotán legyőzte a "nagy öreget” a ralikrossz ob H-csoportjában. (Ez akkor történt, amikor néhány ralis – köztük az utóbbi években a szakágvezetői teendőket ellátó Dudás "Kokó” Gyula – átruccant a ralikrosszba versenyezni.)
"Fantasztikus érzés volt akkoriban legyőzni a nagy Ferjáncz Attilát, de most legalább annyira nagy élmény volt átvenni tőle az örökös bajnoki címmel járó kupát – mondta Kotán, aki egyelőre nem tudja pontosan, hogy alakul a következő idénye. – Jövőre folytatjuk a szereplést az Európa-bajnoki sorozatban, és három-négy futamon itthon is rajthoz állunk. Persze, ha lesz támogatónk, akkor talán az egész évet végigversenyezzük a hazai sorozatban is.”
Arra a kérdésre, hogy a kilencedik bajnoki cím megszerzése jelent-e még számára kihívást, Kotán azt válaszolta: ha az nem is, de a hazai közönség előtt való autózás mindenképpen. Mert nincs annál nagyobb élmény, mint magyar sportolónak magyar nézők előtt versenyezni. És ez nem feltétlenül a győzelmet jelenti, hiszen nem lehet mindig győzni.
A ralikrossz-díjkiosztóhoz kapcsolódik, és a szakág életében meghatározó esemény, hogy öt év után lemondott szakágvezetői tisztéről Dudás "Kokó” Gyula, aki köztudottan rengeteget tett a ralikrosszért. A zuhanyhíradó szerint az egykori versenyző a rali felé kacsingat, azt azonban egyelőre nem lehet tudni, hogy ki veszi át a helyét a ralikrossz szakág élén.