A gépátvételen derül ki, indulhat-e a versenykamion

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2002.12.23. 21:14
Címkék
A Dakar-ralira készülő csapatok esetében is igaz a mondás, hogy egy versenyautó sohasincs kész. Persze, egyáltalán nem újdonság, hogy a szervizcsapat még az utolsó pillanatban is dolgozik a versenygépeken, az azonban már elég szokatlan, ha a technikai gépátvételig kell várni arra az információra, hogy lesz-e versenyben induló szervizkamionja egy csapatnak, vagy nem. Márpedig a Hyundai Auto Hungary Team esetében pontosan ez a helyzet.
"Annyi biztos, hogy két versenyautóval és három kamionnal ott leszünk a harmincadikai technikai gépátvételen – mondta Vadas Tamás, a Hyundai Hungary első embere. – Hogy aztán indulhatunk-e a versenyben a DAF-kamionnal, az majd csak akkor derül ki, amikor a technikai bizottság megvizsgálja a gépet. Ez a kamion tavaly még indult a Dakaron és amikor megvásároltuk súlyos tízmilliókért, akkor még úgy tudtuk, hogy az idén is megfelel az előírásoknak. Időközben azonban kiderült, hogy megszüntették a T4.3-as, vagyis a prototípus kategóriát, ennek pedig az lett a következménye, hogy a kamion immár nem homológ, vagyis nem versenyezhet. Ez egyébként nem egyedi probléma, vannak még olyan versenyzők, akik küzdenek a nemzetközi szövetséggel a papírokért, és van ígéretünk arra, hogy ezek készen is lesznek a Dakar rajtjáig. Ha tényleg készen lesznek, akkor indulunk, ha nem, akkor nincs mit tenni.”Nincs tehát könnyű helyzetben a Benyó Miklós, Maurer Péter, valamint a Liszi László, Rack György kettős. Ha ugyanis nem indulhat versenyben az említett DAF-kamion, akkor bizony csak egymásra számíthatnak a homokdűnék között. Kizárólag azokat az alkatrészeket használhatják, amelyeket magukkal visznek, és csak az esti szervizponton találkozhatnak a többi alkatrészt szállító kamionokkal. De így talán még nagyobb a kihívás, és talán még jobban összekovácsolódik a Hyundai Terracanokat kormányozó két páros.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik