Mäkinen–Loeb visszavágó

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2003.01.23. 22:12
Címkék
Az utóbbi években már megszokhattuk, hogy a ralivilágbajnoki idény Monte-Carlóban kezdődik. Az idén sincs ez másként, a hét végén felbőgnek a motorok a hercegség környékén.
A Peugeot-csapat színt váltott: az ezüstöt pirosra cserélte – ez azonban nem változtat azon, hogy továbbra is a gyôzelemért küzd (Fotó: Amber PR)
A Peugeot-csapat színt váltott: az ezüstöt pirosra cserélte – ez azonban nem változtat azon, hogy továbbra is a gyôzelemért küzd (Fotó: Amber PR)
A Peugeot-csapat színt váltott: az ezüstöt pirosra cserélte – ez azonban nem változtat azon, hogy továbbra is a gyôzelemért küzd (Fotó: Amber PR)
A Peugeot-csapat színt váltott: az ezüstöt pirosra cserélte – ez azonban nem változtat azon, hogy továbbra is a gyôzelemért küzd (Fotó: Amber PR)
A Peugeot-csapat színt váltott: az ezüstöt pirosra cserélte – ez azonban nem változtat azon, hogy továbbra is a gyôzelemért küzd (Fotó: Amber PR)
A Peugeot-csapat színt váltott: az ezüstöt pirosra cserélte – ez azonban nem változtat azon, hogy továbbra is a gyôzelemért küzd (Fotó: Amber PR)
Ez a verseny azonban sok mindenben más lesz, mint az előzőek. Az egyik legfontosabb változás, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) új pontrendszert vezetett be, amely szerint már nemcsak az első hat, hanem az első nyolc versenyző kap pontot, a másik, hogy a gyári csapatok sorából hiányozni fog egy megszokott név, a Mitsubishié. A háromgyémántos márka a tavalyi sikertelenséget követően úgy döntött, hogy csak két-három viadalon állítja rajthoz a versenyzőit, az idény többi részét pedig teszteléssel tölti.
De térjünk vissza az idénynyitóra, amelyen általában a legnagyobb gondot a gumiválasztás jelenti. A város környékén ugyanis már-már tavaszias az időjárás, a dél-franciaországi hegyekben azonban akkora hó van, hogy az már megkívánja a szöges gumit. Főhet tehát a versenyzők feje…
S hogy kik a legnagyobb esélyesek?
Nos, azt szinte lehetetlen előre megjósolni. Az utóbbi négy évben Tommi Mäkinen győzedelmeskedett a hercegségben, bár tavaly nagyon érdekes volt a helyzet: az időeredmények alapján Sebastian Loeb volt a legjobb, ám utóbb egy büntetés miatt visszaesett a második helyre.

Szabó Gergôék népszerűek voltak a teszten

Szabó Gergô és Köhler Zoltán végre versenyautóba ült Monte-Carlóban. Az elmúlt napokban tréningautóval járták be a helyszíneket, hogy felírják a pályákat, a csütörtöki hivatalos tesztet már a Corollával teljesítette az egyetlen magyar páros.
– A gépátvételen minden rendben volt?
– Igen, bár nem gondoltam, hogy ennyire szigorúak lesznek az ellenôrök. Minden autóval elbíbelôdtek legalább egy órát.
– Történt valami szokatlan?
– Beszereltek a kocsiba egy műholdas navigációs rendszert. Én azt hittem, hogy ezt csak a gyári autókkal csinálják. Így egy komputer segítségével azt is tudni fogják, hogy hol és mikor nyitottuk ki a motorháztetôt.
– Úgy hallom, nagyon népszerűek voltak a teszten.
– A visszafordítókban mindig megcsúsztattuk az autót. Nekünk is jól-esett és a közönség is díjazta.
Most újra összemérheti tudását a négyszeres világbajnok finn pilóta és az azóta már egy vb-futamgyőzelemmel büszkélkedő Loeb.
A fiatal francia azonban időközben tekintélyes csapattársakat kapott, az idény végén ugyanis Colin McRae és Carlos Sainz is a Citroenhez szerződött. A francia gyárnak egyébként ez lesz az első teljes idénye a Xsara WRC-vel, amely a szakemberek szerint nagy ellenfele lehet a Peugeot 206-osnak. Az oroszlános team egyébként nem változtatott a felállásán: az immár kétszeres világbajnok Marcus Grönholm, a tavalyelőtti első Richard Burns és az aszfaltkirály Gilles Panizzi autózik a színeiben.
A Fordnál a két ász eligazolása után Markko Märtin bizonyíthat – az észt versenyző pokoli gyors, viszont nincs túl sok tapasztalata a hercegségben.
Lapzártánkkor érkezett a hír, hogy már a start előtt egyperces hátrányba került Gilles Panizzi – a francia pilóta ugyanis a rajt előtt nem jelentette a versenybírónak, hogy Peugeot-jában nem működik a műholdkövető-rendszer.

71. Monte-Carlo-rali, a 14 futamos vb 1. versenye
A program. Össztáv: 1390 km. Péntek: 6 gyorsasági szakasz (196.30 km). Szombat: 4 (114.52). Vasárnap: 4 (104.20)

Häkkinen raliautóban

HELSINKI. Tizenöt hónappal az utolsó futama után visszatér az autósport világába a Formula–1 kétszeres világbajnoka, Mika Häkkinen: a finn pilóta péntektől a hazai környezetben sorra kerülő Artic-ralin próbál szerencsét egy Mitsubishi Lancerrel.

Elhunyt Kiss Dezső

BUDAPEST. Életének 53. évében, hosszan tartó, súlyos betegség után csütörtökön elhunyt Kiss Dezső, többszörös bajnok raliversenyző. Az egykori kiváló autós a Budapesti Volán színeiben szerepelt és akkor sem szakadt el a sportágtól, amikor befejezte aktív pályafutását, hiszen a gyermekét is a szeretett sportág felé terelte. Temetéséről később intézkednek.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik