Fülöp a murvát kedveli

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2003.02.12. 20:00
Címkék
Napokon belül, de legkésőbb a hét végéig kiderül, hogy megtartják-e a hónap utolsó hétvégéjén esedékes Török Ralit. A bizonytalanság oka a háborús fenyegetettség. Ám ha megrendezik a versenyt, akkor nekünk is lesz kiért szorítanunk. Amint arról már korábban beszámoltunk, Benik Balázs biztosan rajtol a viadalon, és a Fülöp Rajmund, Major Gábor páros indulása is egyre valószínűbb. A nevezési díjat már befizették, és a jelentkezésüket elfogadták.
A Fülöp, Major páros nem a magyar versenyeken megszokott Octavia Kit-carral, hanem egy Corolla WRC-vel rajtol Törökországban
A Fülöp, Major páros nem a magyar versenyeken megszokott Octavia Kit-carral, hanem egy Corolla WRC-vel rajtol Törökországban
A Fülöp, Major páros nem a magyar versenyeken megszokott Octavia Kit-carral, hanem egy Corolla WRC-vel rajtol Törökországban
A Fülöp, Major páros nem a magyar versenyeken megszokott Octavia Kit-carral, hanem egy Corolla WRC-vel rajtol Törökországban
A Fülöp, Major páros nem a magyar versenyeken megszokott Octavia Kit-carral, hanem egy Corolla WRC-vel rajtol Törökországban
A Fülöp, Major páros nem a magyar versenyeken megszokott Octavia Kit-carral, hanem egy Corolla WRC-vel rajtol Törökországban
– Miért éppen a török verseny mellett döntött?
– Mert én is újonc leszek a világbajnokságon meg ez a futam is – mondta Fülöp.
– Van fogalma arról, hogy mi vár önre a pályákon?
–Még sohasem voltam Törökországban, de az interneten láttam fényképeket, és azok alapján úgy tűnik, leginkább a ciprusi gyorsaságikhoz hasonlítanak a pályák. A földrajzi adatok is ezt támasztják alá.
–Milyen autóval állnak rajthoz?
– Azzal a Toyota Corollával, amelyikkel Szabó Gergőék indultak Monte-Carlóban.
– Miért pont azzal?
– Mert elfogadható áron tudjuk bérelni.
– Nem babonás? Az az autó technikai okok miatt adta fel a hercegségbeli küzdelmet.
– Alaphelyzetben a versenyautó azért van, hogy menjen. Ha állandóan arra gondolsz, hogy el fog romlani, akkor biztosan el is fog.
– Nem tartja túl nagy lépésnek, hogy életében először egy vébéfutamon fog World Rally Cart vezetni?
A jobb oldali ülésbôl

Major Gábor is izgatottan várja a versenyt, bár ô egyelôre az itthoni ügyekkel, a szponzorpénzekkel, a támogatókkal van elfoglalva. Persze, a vb-n való indulás felelôsségét ô is átérzi: „Biztos, hogy nem játék egy ilyen háromnapos megméretés, és nemcsak a versenyzôre, a navigátorra is óriási felelôsséget ró. Azért is jó, hogy murvás versenyen megyünk, mert így legalább nem lesz akkora a kontraszt a gyorsaságot illetôen, mint amennyire aszfalton lenne. A fô célunk, hogy végigmenjünk és a lehetô legtöbbet tanuljunk.”
–Megpróbálom kellő alázattal kezelni a helyzetet.
– Gondolom, azért kitűzött valamilyen célt maga elé.
–Azt szeretném, ha Szuper1600-as autó nem végezne előttünk. A gyári versenyzőkről nem is beszélek, hiszen ők más dimenzióba tartoznak, de a privát csapatokkal azért jó lenne felvenni a versenyt. Megpróbálok úgy autózni, hogy jól érezzem magam, de azért az eredmény miatt se kelljen szégyenkeznem.
– Pillanatnyilag az is benne van a pakliban, hogy nem lesz verseny. Akkor mit tesz? Szerepel a tervei között egy másik világbajnoki futam?
– A háborús fenyegetettség bizonytalanságot gerjeszt. Egyet biztosan tudok: én szurkolok azért, hogy ne legyen háború – és nem elsősorban a verseny miatt. Ha mégis elmaradna a futam, akkor is bemutatkozunk az elitben: az Akropolisz-rali szerepel a terveink között. Én ugyanis a murvás pályákat szeretem, ha felajánlanák, hogy bármelyik viadalt választhatom, akkor aszfaltoson próbálkoznék legutoljára.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik