1. Tóth Autó-kupa, az ob 1. futama, Vác
Abszolút sorrend három szelektív szakasz után (nem hivatalos): 1. Gál István, Oroszlán Tibor (Autó Eldorado MSE, G-Proto Evo2) 43:27, 2. Horváth, Tóth Gy. (Premier Motorsport, Mitsubishi Pajero) 1:38 p h., 3. Lu-kács, Ferke (Autó Eldorado MSE, Nissan Terrano) 1:40 p h., 4. Szalay, Laklóth (Autó Eldorado MSE, Chevrolet Blazer) 2:08 p h., 5. Zentai, Túróczi (Cross Country Club, Land Rover) 3:42 p h., 6. Rigler, Gajdos (R&R MSE, Hyundai Terracan) 5:02 p h.
1. Tóth Autó-kupa, az ob 1. futama, Vác
Abszolút sorrend három szelektív szakasz után (nem hivatalos): 1. Gál István, Oroszlán Tibor (Autó Eldorado MSE, G-Proto Evo2) 43:27, 2. Horváth, Tóth Gy. (Premier Motorsport, Mitsubishi Pajero) 1:38 p h., 3. Lu-kács, Ferke (Autó Eldorado MSE, Nissan Terrano) 1:40 p h., 4. Szalay, Laklóth (Autó Eldorado MSE, Chevrolet Blazer) 2:08 p h., 5. Zentai, Túróczi (Cross Country Club, Land Rover) 3:42 p h., 6. Rigler, Gajdos (R&R MSE, Hyundai Terracan) 5:02 p h.
A bemelegítésnek szánt három szelektív szakasz után Gál István és Oroszlán Tibor lehetett a legelégedettebb, hiszen ők várhatják az első helyről a folytatást. Ôszintén szólva kellett is ez a sikerélmény az ötszörös bajnoknak, hiszen tavaly nagyon rossz éve volt. Műszaki gondokkal küszködött az egész idény során, mostanra azonban összekapta magát, és bizonyította az ellenfeleknek, hogy még korai lenne "temetni” őt.
Horváth Béla és Tóth György úgy hozta be a második helyre a Pajerót, hogy az első szelektív szakaszon sem az ablaktörlő nem működött, sem a méterszámláló – lássuk be, e két alkatrész nélkül bizony meglehetősen nehéz eltalálni a helyes irányt. A záró szakaszon ráadásként még az autójuk motorháztetője is leszakadt, a páros hátránya ennek ellenére alig több másfél percnél.
Az elkövetkezendő két nap alatt még rengeteg megpróbáltatás vár a mezőnyre. Ennek fényében a különbségek egyáltalán nem észveszejtőek: a harmadik helyen álló Lukács, Ferke, valamint a negyedik Szalay, Laklóth duó például már a szombati nyitószakaszon befoghatja az éllovast – persze csak akkor, ha Gál hagyja magát.
Az igazsághoz azonban az is hozzátartozik, hogy sokszor nem csak a versenyzőkön múlik a siker. A bajnoki címvédő Benyó Miklós például rögtön a nyitószakaszon defektet kapott, a mély sárban elakadt, és körülbelül húsz-huszonöt perc alatt sikerült csak kikecmeregnie csapattársa, Rigler Zoltán segítségével. Nem volt ilyen szerencsés Kristóf Márton és Varga Imre, hiszen őket térdre kényszerítette a technika ördöge. Az egész télen vadul készülő Bártfai István még eddig se jutott, az ő Buggyja ugyanis a rajt előtt megállt.
S ha a dakarosokkal kezdtük, fejezzük is be velük: Kis Sándor hetedik helye annak tudható be, hogy az utolsó szakaszon kénytelen volt bal első kereket cserélni; Palik László ésszel autózva, nem kockáztatva a tizedik, Liszi László pedig egy vitatható eltévedés miatt a tizenegyedik helyen áll.
Folytatás szombaton 9 órától Vác környékén.