Van úgy, hogy a közönség jelenléte plusz másodperceket jelent a versenyzőknek.
A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs több mint tíz perccel vezet a második nap után
A Gál István, Oroszlán Tibor kettôs több mint tíz perccel vezet a második nap után
A terepralifutamokon ritka vendég a néző, és ennek nagyon prózai oka van: a futamok útvonala titkos, az itinert csak egy órával a rajt előtt kapják meg maguk a versenyzők is. Az idénynyitó Vác környéki viadal rendezői azonban vették a bátorságot, és kijelöltek egy pályát a város széli hulladéklerakó területén, amelyen mindennap kétszer hét kört kell megtenniük a versenyzőknek. Pénteken még csak néhány járókelő parkolt le a kocsijával, és nézte végig a hazai élmezőny száguldását, azután azonban futótűzként terjedt a hír, és szombat délutánra már benépesültek a dombok. Hiába no, rég volt már autóverseny hazánkban, a rajongók "ki voltak éhezve” egy kis benzingőzre. És akkor kanyarodjunk egy kicsit viszsza a fenti megállapításra, amely a nézők és a másodpercek közötti összefüggést firtatta. Gál István és Oroszlán Tibor az első perctől kezdve az élen áll, és fényévekkel vezet az összetettben. Azt mégsem lehet mondani, hogy az ötszörös bajnok hibátlanul autózna, ugyanis a sofőr maga is elismerte, volt egy-két bakija, túlcsúszása. Mégpedig azért, mert a lehető leglátványosabban akart autózni. Ez sikerült is: a közönség lélegzet-viszszafojtva figyelte, amint a rutinos sofőr keresztbe-hosszába csúsztatta saját építésű, csővázas terepjáróját. Ezekről a manőverekről pedig azt kell tudni, hogy roppant látványosak ugyan a havon és a vízben, viszont nem túl időtakarékosak. Gál "Baba” azonban nem bánta az elvesztegetett másodperceket, okosan menni ráér ma, tegnap még élvezni akarta a száguldást. S hogy miért érdemes taktikát váltania a zárónapra? Azért, mert a viadal duplaszorzós (a helyezettek kétszer annyi pontot kapnak, mint normálisan), és ekkora vezetés birtokában már nem érdemes kockáztatni. Gálék mögött azonban ennek ellenére hatalmas küzdelem várható a második helyért Szalay Balázs és Kis Sándor között. A Dakart is megjáró két versenyző közül a nap folyamán végig a Szalay, Laklóth páros volt jobb pozícióban, az utolsó szelektív szakaszon azonban a Kis, Czeglédi páros átvette a második helyet. Ehhez kellett az, hogy a nissanos pilóta parádés autózást mutasson be a számára "hazai pályának” számító körgyorsaságin (Kis nyolcszoros autókrosszbajnok, a fél életét ilyen terepen töltötte), és az is, hogy Szalayék autójában beragadjon a főfékhenger az utolsó három körben. Ez azt idézte elő, hogy közel négy kilométert a füstölgő fékektől akadályoztatva tett meg a "Szahara magyarja”.
1. Tóth Autó-kupa, az ob 1. futama, Vác Abszolút sorrend 9 szelektív szakasz után (nem hivatalos): 1. Gál István, Oroszlán Tibor (Autó Eldorádó MSE, G-Proto Evo2) 2:04:28, 2. Kis, Czeglédi (K-Sped Kft. Porsche Team, Nissan Navara Pick-Up) 10:21 perc hátrány, 3. Szalay, Laklóth (Autó Eldorádó MSE, Chevrolet Blazer) 11:41 p h., 4. Rigler, Gajdos (R & R MSE, Hyundai Terracan) 16:56 p h., 5. Murczin, Garamvölgyi (3.D. Racing ASE, Mitsubishi Revo) 17:38 p h., 6. Horváth B., Tóth Gy. (Premier Motorsport, Mitsubishi Pajero) 19:55 p h.
Rigler Zoltán és Gajdos Tamás eléggé meglepte a vetélytársakat a dízel Hyundai Terracannal. A pilóta nem tagadta, az autóba bőven "elférne” még 30-40 lóerő, ennek ellenére azért sikerült jó néhány erősebb autóval közlekedő ellenfelet maga mögé utasítania. Például a Murczin Zsolt, Garamvölgyi Zoltán duót. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy Murczinék autójának futóműve egyszerűen pocsék ezen a hétvégén: volt, hogy fának csapták a Pajerót, máskor a hóba ragadtak vele – egyszóval szenvednek, de remélik, hogy megéri, hiszen még így is jó néhány pontra van esélyük. Mégsem ők pályáznak a legnagyobb sansszal a viadal legbalszerencsésebb terepralisa címre. Ezért a címért Horváth Béla és Benyó Miklós "áll harcban” egymással, bár gyanítható: mindketten szívesen lemondanának róla. Horváth korán reggel állt a második helyre (az ezüstös pozíciót addig birtokló Lukács András autójában eltört az előző nap kicserélt, vadonatúj kormányösszekötő), de nem sokáig örülhetett. A harmadik, Domony környéki szelektív szakaszon telibe talált egy fát, és a Pajero az oldalán landolt az erdőben. És ez még nem minden, a szélvédő is kitört, úgyhogy a nap hátralévő részében nemcsak a süvöltő szelektől szenvedett a páros, hanem attól is, hogy az addig a szélvédőre omló sár most egyenesen a versenyzők arcába csapódott. A másik peches ember Benyó Miklós. A bajnoki címvédő pénteken defektet kapott, elakadt, húsz percet vesztegelt a sárban, és szombaton is két kerékcserét kellett végrehajtania. Ezen felül gondok vannak a váltóval is: elfogyott belőle a harmadik és a negyedik sebességi fokozat. A dakarosok közül Liszi László a hetedik, Palik László a nyolcadik helyen tanyázik pillanatnyilag. Előbbi versenyző elmondta, neki jobban tetszettek, az autójának pedig jobban feküdtek a klasszikus szelektívek, mint a körpálya. Az ismert tévékommentátor pedig bevallotta: most versenyez először havon, így az a legfontosabb, hogy megtanulja, milyen gumit, milyen beállításokat használjon, és kitapasztalja, mit tud az autó. Erre van még egy napja – vasárnap reggel 9 órakor rajtol a mezőny Vácott, a Mercedes Tóth Autószalon elől.