A Ferrari alkalmazkodott

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.03.08. 20:55
Címkék
Michael Schumacher pályafutása során 51. alkalommal harcolta ki a pole pozícióból való indulás jogát. A Ferrari németje mellől csapattársa, Rubens Barrichello vághatott neki a magyar idő szerint vasárnap hajnali négy órakor rajtoló 19. Ausztrál Nagydíjnak.
Kimi Räikkönen volt az elsô, akin kifogtak az új szabályok – a finn megcsúszott, így élete legrosszabb rajtpozíciójából indulhat
Kimi Räikkönen volt az elsô, akin kifogtak az új szabályok – a finn megcsúszott, így élete legrosszabb rajtpozíciójából indulhat
Kimi Räikkönen volt az elsô, akin kifogtak az új szabályok – a finn megcsúszott, így élete legrosszabb rajtpozíciójából indulhat
Kimi Räikkönen volt az elsô, akin kifogtak az új szabályok – a finn megcsúszott, így élete legrosszabb rajtpozíciójából indulhat
Kimi Räikkönen volt az elsô, akin kifogtak az új szabályok – a finn megcsúszott, így élete legrosszabb rajtpozíciójából indulhat
Kimi Räikkönen volt az elsô, akin kifogtak az új szabályok – a finn megcsúszott, így élete legrosszabb rajtpozíciójából indulhat
Az új szabályokkal tehát egyelőre nem sikerült megtörni a Scuderia hegemóniáját, ám a vörös gépek mögött igen nagy felfordulást okozott az egykörös kvalifikációs rendszer. A williamses Juan Pablo Montoya mellett Heinz-Harald Frentzen, Olivier Panis és Jacques Villeneuve fért be az első hatba. A Minardi máris megtalálta
az új szabályok alól a kiskaput: Justin Wilson és Jos Verstappen nem teljesítette a mért körét, hanem a végén a boxba hajtott, így az olasz kiscsapatnak a rajtig volt lehetősége alakítgatni az autóin, míg a többiek négykerekűi az elzárt területen várakoztak.

Kezdjük a Minardival! A csapatvezetők Melbourne-ben megegyeztek arról, hogy a San Marinó-i Nagydíj előtt összeülnek, újratárgyalják az új szabályokat, és igyekeznek kijavítani a hiányosságaikat. Egyet már találhattak is szombaton, a Minardi ugyanis jelentős előnybe került azáltal, hogy pilótái nem teljesítették a mért körüket.
A faenzaiak úgy gondolták, mindenképpen az utolsó sorból indulnak, és ha az új szabályok értelmében megtehetik, hogy a boxba hajtsanak, és időeredmény nélkül elrajtoljanak, a kedvezmények érdekében megtették ezt a nem szimpatikus, de mindenképpen hasznos lépést. A szerelők ugyanis így a rajtig kedvük szerint változtathatják az autók beállítását, és tetszőleges mennyiségű üzemanyagot tölthetnek beléjük. "Harminc-negyven százalék esély van arra, hogy esni fog az eső a rajtnál, és ha ez megvalósul,
Számításaink szerint

Michael Schumacher ott folytatta, ahol tavaly év végén Japánban abbahagyta: senki sem tudta megelôzni. A német pályafutása 51. (egymás után harmadik) edzéselsôségét érte el, s az utóbbi 48 nagydíjon mindig az elsô négyben fejezte be az idômérô tréninget. A rekordokat halmozó Schumi egy újabb kategóriában lehet minden idôk legjobbja: ehhez mindössze még kétszer kellene az elsô rajtsorból nekivágnia a versenynek. Az ötszörös világbajnok 86-szor indulhatott az elsô két kocka valamelyikébôl – a nagyszerű Alain Prost ugyanennyiszer, míg a nemkülönben príma Ayrton Senna 87-szer.

Rubens Barrichello aligha fog ilyen magasságokba emelkedni az elsô soros startolást illetôen, csak 17 alkalomnál tart, igaz, az utóbbi három viadalon mindig a második pozícióból várta a piros fények kialvását. A német-brazil kettôs remeklésének köszönhetôen a Ferrari immár 41-edszer bérelte ki a legelôkelôbb rajthelyeket.

A 2002-es idényben egyszer sem fordult elô a hivatalos edzéseken, hogy a három „nagy” (Ferrari, Williams, McLaren), pilótáin kívül bárki is befurakodott volna az elsô négybe, az idén azonban mindjárt az elsô GP-n megsértették az élgárdák felségterületét. Heinz-Harrald Frentzen volt az, aki felkapaszkodott a negyedik helyre – a tapasztalt német legutóbb a 2001-es Belga Nagydíjon edzett ilyen remekül.

Nevezett futamon Jacques Villeneuve indulhatott hatodikként, a kanadainak azóta nem sikerült megszereznie a hatodik rajtpozíciót. Olivier Panis még régebb óta, az 1999-es Európai GP óta nem került be az elsô ötbe.
előnybe kerülünk a többiekkel szemben. Nincs vesztenivalónk, többször is megvizsgáltuk a szabálykönyvet, tudjuk, hogy nem szegtük meg a szabályokat”– mondta Paul Stoddart csapatfőnök, aki megnyugtatta az érdeklődőket, nem fogják ezt minden versenyen eljátszani. Várhatóan az Imola előtti ülés témája lesz, hogy hány sikertelen kvalifikáció után büntessenek valakit versenyről való eltiltással.
A többi csapat már komolyan vette az egykörös időmérőt, amely az idén már a verseny szerves része, hiszen nem lehet módosítani az autón a két esemény között, azaz ugyanannyi üzemanyaggal rajtolnak a versenyzők, mint amennyivel befejezik az időmérőt. A gumikat sem lehet lecserélni, csak időjárás-változás vagy meghibásodás esetén. Erre Melbourne-ben Kimi Räikkönennek volt lehetősége, a finn ugyanis megcsúszott a mért körében, és a levezető fordulóban defektes lett a bal hátsó abroncsa.
Ezzel a finn lett az első vesztese az új időmérő rendszernek, ha ugyanis nem csúszik meg, a harmadik hely lehetett volna az övé. Így viszont élete legrosszabb F1-es eredményét produkálva a 15. lett – korábban csak a 2001-es Monacói GP-n rajtolt ilyen hátulról, akkor még a Sauber pilótájaként. A másik mclarenes, David Coulthard sem lehet büszke magára, az 1998-as Osztrák Nagydíj óta nem indult ilyen rossz pozícióból, akkor a 14. lett. A tavaly az összes futamon a legjobb öt közül induló Ralf Schumacher bánhatja, hogy pénteken gyengélkedett, neki a korai menete miatt sikerült olyan rosszul a köre, hogy csak a 9. lett.
A Ferrari viszont ugyanúgy hengerelt, mint ahogy azt tavaly megszokhattuk: az első sort ezúttal is kibérelte a Michael Schumacher, Rubens Barrichello páros, amely mögött Juan Pablo Montoya, majd a meglepetésemberek következtek. Az újoncoknak nem ment valami jól, szombaton a három, mért körét teljesítő elsőéves zárta a sort, de még így is megelőzik a Minardi duóját.
Konyhatündérek

MELBOURNE. Nem csak a volánt, a fakanalat is ügyesen forgatják a Ferrari pilótái. Ez derült ki azon a fôzôversenyen, amelyet az olasz istálló egyik támogatója rendezett az Albert Park egyik elôkelô éttermében. A választható olasz specialitások közül Michael Schumacher fokhagymás olajjal ízesített linguine-tészta készítését vállalta magára, míg Rubens Barrichello tortellinit fôzött paradicsomszósszal. A „kuktaviadal” döntnökének Megan Gale-t, a melbourne-i származású szupermodellt kérték fel, aki azonban képtelen volt dönteni az elsô hely sorsáról, ezért inkább mindkét „konyhatündért” cuppanós puszival jutalmazta – jelentette tudósítónk, Simon István.

Doohan Mogyoródra tart

MELBOURNE. A West-McLaren-csapat vendégeként követte figyelemmel az Ausztrál Nagydíj szombati idômérô edzéseit Mick Doohan, az „auszik” ötszörös gyorsasági motoros világbajnoka. Érdeklôdésünkre Doohan elmondta: az idén több európai F1-es futamra is ellátogat majd, így tervei szerint augusztusban a Hungaroringen is ott lesz – jelentette tudósítónk, Simon István.

Kiállították Brabham autóit

MELBOURNE. A melbourne-i GP rendezôi két hatalmas sátrat bocsátottak a büszke versenyautó-gyűjtôk rendelkezésére az Albert Parkban, ahol a háromszoros világbajnok Sir Jack Brabham hajdani masináit tették közszemlére. Megtalálható itt az 1966-ban Brabham, majd egy évre rá az új-zélandi Denis Hulme irányításával vb-t nyerô Brabham-Repco és természetesen a helyiek kedvencének elsô két vb-sikerét (1969, 1960) elôsegítô Cooper-Climax is – jelentette tudósítónk, Simon István.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik