Azért még a Ferrari az úr

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.03.10. 22:01
Címkék
A Ferrari és Michael Schumacher számos sorozata megszakadt a hét végén Melbourne-ben, ahol a Formula1-es mezőny remek reklámot csinált a 2003-as szezonnak, de legalábbis a Malajziai Nagydíjnak. A Scuderia 53 futamot átívelő dobogós és a tíz versenyen át tartó győzelmi szériája mellett megszakadt Michael Schumacher dobogós sorozata és világbajnoki listavezetői szériája is.
Schumacher és a Ferrari-csapat hibát hibára halmozott Melbourne-ben, ahonnan a vb-pontverseny negyedikjeként távozott
Schumacher és a Ferrari-csapat hibát hibára halmozott Melbourne-ben, ahonnan a vb-pontverseny negyedikjeként távozott
Schumacher és a Ferrari-csapat hibát hibára halmozott Melbourne-ben, ahonnan a vb-pontverseny negyedikjeként távozott
Schumacher és a Ferrari-csapat hibát hibára halmozott Melbourne-ben, ahonnan a vb-pontverseny negyedikjeként távozott
Schumacher és a Ferrari-csapat hibát hibára halmozott Melbourne-ben, ahonnan a vb-pontverseny negyedikjeként távozott
Schumacher és a Ferrari-csapat hibát hibára halmozott Melbourne-ben, ahonnan a vb-pontverseny negyedikjeként távozott
Az ötszörös világbajnok pilóta 2000. szeptember 24. óta folyamatosan vezette a vb-pontversenyt, a 2001-es San Marinó-i Nagydíj után David Coultharddal holtversenyben állt az élen. A németnek a júliusi Európai Nagydíjig kellett volna húznia, hogy 1000 napon át vezessen, de erről le kellett mondania az Albert Parkban, ahol 896 nap után DC vezérletével hárman is elé kerültek.
Schumacher legutóbb a 2001-es Olasz Nagydíjon maradt le a dobogóról, Juan Pablo Montoya eddigi egyetlen győzelme alkalmával a negyedik helyen végzett. A pontszerző szériája viszont folytatódik, a 2001-es Német GP óta 23 versenyen volt eredményes, ezalatt öszszesen 188 pontot szerzett.
A Ferrari 53 dobogós menetelésével volt egyidejű a pontszerző sorozata is, és utóbbi Schumi negyedik helyének köszönhetően folytatódik. A Scuderia legutóbb az eső áztatta, 1999-es Európai Nagydíjon nem szerzett pontot, a Stewart-Forddal versenyző Johnny Herbert győzelmével véget érő versenyen Eddie Irvine hetedik lett, míg a lábtöréssel küszködő Schumachert helyettesítő Mika Salo kiesett. Azóta viszont töretlen a Ferrari sorozata, melynek során a team zsinórban 601 pontot szerzett.
Schumacher a pályafutása során eddig 950 pontot gyűjtött, 101 versenyen 3668 körön át száguldott az élen, Ausztráliában ebből tízet vállalt. A versenyen egyébként Montoya 21, Kimi Räikkönen 16, a végső győztes, Coulthard pedig 11 körön át vezetett.
Az eddigi utolsó versenyen, amelyen nem Ferrari nyert, szintén David Coulthard szerezte meg a győzelmet, tavaly Monte-Carlóban. A McLaren vezetősége nagyon büszke, hiszen Coulthard a 11. helyről vágott neki a futamnak, míg Räikkönen a boxutcából rajtolt, miután belátta, hogy az autójára rakott nedves gumikkal hosszú távon nem lesz eredményes, és a felvezető kör végén kerékcserére szánta el magát.
"Hibátlan versenyzést mutattak be a pilótáink, a csapat fantasztikusan dolgozott, és a stratégáink előtt is le a kalappal. David megérdemelte a győzelmet, ő és Kimi is fantasztikus volt. Kimitől bocsánatot kell kérnünk, mert a csapat hibázott, amikor a boxutca bejáratánál egy egész egy tized kilométer per órával átlépte a sebességhatárt. A következő állomás Malajzia, a sepangi pálya pedig a mi autóinknak való” –mondta Ron Dennis csapatfőnök, aki jó folytatást vár csapatától, amely áprilisban mutatja be új, MP4-18-as autóját.
A Ferrarinál Rubens Barrichello és Michael Schumacher is rémesen kezdte a szezont, előbbi kicsúszott és pontot sem szerzett, utóbbi szívóssága viszont öt egységet ért a maranellóiaknak. Schumi mindhárom napon küzdött, pénteken "utcaseprő” volt a többiek előtt az első hivatalos időmérőn, szombaton délelőtt a falnak csapta autóját, de három keréken is a boxba vitte, hogy szerelőinek ne kelljen megvárniuk az edzés végét a javítási munkálatokkal. A versenyen a rossz gumiválasztás és a bal hátsó kerék cseréjének elrontása ellenére is nyerhetett volna, de az oldalsó légterelők leváltak a kisodródó autóról, és a versenybírák a boxba szólították a németet.
Schumi végül negyedik lett, és minden bizonnyal azért nem támadta Räikkönent, mert a finn korábbi kemény ellenállása után mindegy volt számára, hogy öt vagy hat pontot szerez. (A légterelők hiánya minimálisan lassítja a kocsit, és rontja a stabilitását, ugyanis ezek az elemek elsősorban arra szolgálnak, hogy az autó hűtőrendszerébe tereljék a menetszelet.)
"Nem volt valami jó versenyünk, az elején elrontottuk a gumiválasztást, sokkal gyorsabban száradt fel a pálya, mint ahogy azt reméltük. Amikor már a száraz pályára való kerekek voltak az autón, már minden rendben ment. Összességében tehát nem a teljesítménnyel volt a baj, még az új autóval sem tudtuk volna elkerülni a problémákat. Egyszerűen rossz napunk volt, a McLarennek és a Williamsnek pedig kijött a lépés” – nyilatkozta Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója.
Reálisan látja az erőviszonyokat Ralf Schumacher is. A Williams németje rettenetes hétvégét zárt, nyolcadik helyezése csak az új szabályoknak köszönhetően ért egy pontot. "Juan Pablo második helye kiváló eredmény, de de nem szabad ebből kiindulni. A McLaren rossz gumikon kezdett, Coulthard és Räikkönen is hátulról tört előre, és a Ferrari is elszámította magát. Hasznos a csapat számára a dobogós eredmény, de rengeteg tennivalónk van, mert néhány verseny múlva két vetélytársunk új autóval lendül támadásba” – fogalmazott Ralf.
A Renault kiváló eredménnyel indított, Jarno Trulli az 5., Fernando Alonso a 7. helyen ért célba, ketten hat pontot szereztek a francia istállónak. "Óriási eredményt produkáltunk, jó taktikát választottunk, és a kocsit is könnyű volt kezelni. Végre a megbízhatóság terén is megálltuk a helyünket, csodálatos idénykezdet ez” – mondta Trulli. "Nem vártam jobb eredményt az idénynyitótól, boldog vagyok életem első F1-es pontjai miatt, köszönöm a csapat kemény munkáját”–tette hozzá Alonso.
A két Renault között Heinz-Harald Frentzen futott be a Sauber-Petronasszal. "A rajt után hatalmas volt a kavalkád, aztán száraz pályára való kerekekre kellett váltanunk. Utána kiváló volt a kocsi, de Trullit nem tudtam megelőzni, olykor összevissza cikázott előttem. Örülök, hogy a végén Alonsót visszatartottam, ez három pontot ért”– mondta Frentzen.
A mezőny négy újonca közül Justin Wilson és Antonio Pizzonia műszaki hiba, Cristiano da Matta és Ralph Firman kicsúszás miatt feladni kényszerült a versenyt. Nem értek célba, mindazonáltal elmondhatják magukról, hogy az ő közreműködésükkel nőtt hatszázra az eddig rajtolt Formula–1-es pilóták száma (leszámítva az Indy 500-akat, amelyek 1950-től 1960-ig az F1-es pontverseny részei voltak).
A BAR pilótái befejezték a versenyt, de nem szereztek pontot: Jacques Villeneuve a 9., Jenson Button a 10. lett. Utóbbi roppant dühös volt a verseny után, mert a második boxkiállásakor Villeneuve a vártnál egy körrel később ment ki a depóba, éppen akkor, amikor brit csapattársa. A szerelők már Buttont várták, de meg kellett keresniük Villeneuve kerekeit, és amíg azokat az autóra rakták, Button a boxutcában várakozott. Később könnyedén utolérte csapattársát, akinél gyorsabb volt a verseny vége felé.
A kanadai a rádió hibájára panaszkodott, de Nagy-Britanniában máris arról cikkeznek, hogy 1997-ben és 1998-ban ugyanezt csinálta a Williamsnél Frentzennel, és hogy tönkre akarja tenni Buttont. "Jacques tönkretette a versenyemet. Bár a célba érés után bocsánatot kért, ezzel nem csillapította a bánatomat” – nyilatkozta Button.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik