Kezdjük a legfontosabbal: Mark Webberhez hasonlóan Fernando Alonso is megúszta súlyosabb sérülés nélkül a Brazil Nagydíjat, így mindketten elindulhatnak a jövő hét végi San Marinó-i GP-n. Interlagosban a vasárnapi, 71 körösre tervezett versenyen a vizes pályán már a mezőny fele kiesett, amikor az 54. körben Webber a célegyenes bejáratánál összetörte Jaguar-Cosworthját.
A vasárnapi ôrült futamon a rajton kívül háromszor állt a mezôny élére a biztonsági autó, a pálya néha úgy nézett ki, mint egy csatatér
A vasárnapi ôrült futamon a rajton kívül háromszor állt a mezôny élére a biztonsági autó, a pálya néha úgy nézett ki, mint egy csatatér
A következő fordulóban Alonso nem vette észre a figyelmeztető jeleket, teljes gázzal nekihajtott az egyik, pályán heverő keréknek, és ő is hatalmasat bukott. "Fáj az egész testem, de szerencsére semmim sem törött el. Pihenni szeretnék, mert ez egy nagyon kemény csattanás volt” – nyilatkozta Alonso a Sao Luís kórházban. A lebilincselő, roppant mozgalmas viadalt azonnal leintették a fent említett ütközés után, a végeredményt pedig az 53. kör állása szerint hirdették ki. Eszerint Kimi Räikkönen nyert az őt az 54. körben, már túl későn megelőző Giancarlo Fisichella és Alonso előtt. "Hihetetlen verseny volt, az elmúlt időszak hosszú balszerencse-sorozata után végre mellém állt Fortuna. Kiválóan dolgozott a csapat, úgy érzem, megérdemelten nyertünk. A verseny első szakaszában semmit sem lehetett látni a sok víztől, de az autó ekkor még mindig jobban ment, mint amikor már száradt az aszfalt, és Giancarlo feljött rám. Éppen a boxba hajtottam, amikor leintették a versenyt. Roppant fontos pontokat gyűjtöttem, de még mindig túl korai a világbajnokságról beszélni”–értékelt a győztes. Az esős versenyen a sok kicsúszásból hatot a harmadik számú, Nap-kanyaron lévő vízátfolyás okozott: Justin Wilson, Juan Pablo Montoya, Antonio Pizzonia, Michael Schumacher, Jos Verstappen és Jenson Button is a Curva do Sol áldozata lett. A pilóták már a verseny elején jelezték, hogy az Interlagosba hozott átmeneti gumikkal nagyon veszélyes lesz a versenyzés, a szervezők pedig óvintézkedés gyanánt negyedórával eltolták a rajtot, és az első nyolc körben a pályán tartották a biztonsági autót. A safety car aztán még háromszor állt a mezőny élére, negyedszer már akkor ment be, amikor leintették a versenyt. A sok baleset oka a gumiválasztás volt, amelyben nagyon megkötötték a csapatok kezét. Októberben ugyanis a nagy szabályváltoztatások közé bevették azt a pontot is, amely szerint a csapatoknak dönteniük kell az esőgumi és az átmeneti abroncs között. A 2002-es idény során nem esett az eső, és ezért a csapatvezetők úgy érezték, ezzel a szabálymódosítással lehet spórolni. Ám Brazíliában megjött az égi áldás, és bizony az autók újraépítése sokkal többe fog kerülni, mint amit a gumigyártók a két fajta szettre költenének. A pilóták azért magukat is hibáztatták a kicsúszásukért, a világbajnoki címvédő Michael Schumachernek az idei harmadik futamon már harmadszor kellett bevallania, hogy hibázott. Jacques Villeneuve nem szereti az esőt, de Interlagosban ő is végigment. "Az egész csak odafigyelés kérdése, ilyen körülmények között nem szabad úgy vezetni, mint az őrült. Alonsót láttam sárga zászlónál előzni, és gondoltam is, hogy az ilyen esetekből lesznek a nagy balesetek. Esőben is tudni kellene biztonságosan vezetni”– morogta Villeneuve, aki azért elégedett volt a három pontjával. A többi pontszerző közül Webber pályafutása második legjobb eredményét érte el, és a Jaguar idei első pontjait szerezte; Heinz-Harald Frentzen volt az első, aki az 1994-ben kötelezővé tett tankolás óta szervizelés nélkül teljesített egy versenyt. A boxutcából rajtoló német eredménye azért szabályos, mert nem ment végig a verseny. A nap vesztesei közé tartozik Rubens Barrichello, David Coulthard és Fisichella. Az Interlagosban 1994 óta mindig kieső brazil éppen vezetést szerzett, és elhúzott Coulthardtól, amikor kifogyott az autójából az üzemanyag. Coulthard az 52. körben szervizelt, egy fordulóval előbb, mint amelyiknél a végeredményt megállapították (a skót McLaren-Mercedese az 1997-es Kanadai Nagydíjon az élről kiállva pillanatokkal azelőtt fulladt le a boxutcában, minthogy Olivier Panis kicsúszott, és a 69 körös versenyt az 54. körben leintették). Fisichella pedig már hatodszor lett második, legutóbb 2000-ben Brazíliában kapott ezüstérmet, akkor az előtte végző Coulthard kizárása miatt jött fel a második pozícióba.
A 2003-as menetrend
Ausztrál Nagydíj, Melbourne
Coulthard
Coulthard (10, 2)
Malajziai Nagydíj, Sepang
Räikkönen
Räikkönen (16, 6)
Brazil Nagydíj, Interlagos
Räikkönen
Räikkönen (26, 11)
San Marinó-i Nagydíj, Imola
április 20.
Spanyol Nagydíj, Barcelona
május 4.
Osztrák Nagydíj, A1-Ring
május 18.
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo
június 1.
Kanadai Nagydíj, Montreal
június 15.
Európai Nagydíj, Nürburgring
június 29.
Francia Nagydíj, Magny-Cours
július 6.
Brit Nagydíj, Silverstone
július 20.
Német Nagydíj, Hockenheim
augusztus 3.
Magyar Nagydíj, Hungaroring
augusztus 24.
Olasz Nagydíj, Monza
szeptember 14.
Egyesült Államok Nagydíja, Indianapolis
szeptember 28.
Japán Nagydíj, Szuzuka
október 12.
A már megrendezett verseny után a győztes, illetve a vb-pontverseny éllovasa (pontjainak száma, illetve előnye) áll, a még hátralévő futamok esetében a dátumot tüntettük fel.