Mégis Fisichella nyert?

I. SZ.I. SZ.
Vágólapra másolva!
2003.04.09. 20:18
Címkék
Talán mégsem Kimi Räikkönen nyerte meg a Brazil Nagydíjat! Michael Schumacher ugyanis jelezte, hogy a szabályok szerint csak akkor jár a teljes pontszám a félbeszakított Brazil Nagydíj első nyolc helyezettjének, ha teljesíti a versenytáv háromnegyedét.
Leválthatják Pizzoniát

JAGUAR. Nem zárható ki, hogy a Jaguar-istálló idény közben megválik Antonio Pizzoniától, aki eddig nem úgy szerepel, mint ahogy elvárja tôle a csapat. A brazil újoncot még a szabálymódosítások elôtt szerzôdtette a csapat, márpedig az új regulák megnehezítik az elsôévesek dolgát. Pizzonia még úgy is nehezen tanulja meg a pályákat, hogy a csapat a péntek délelôttöt teszteléssel tölti. Pizzoniát és a másik pilótát, Mark Webbert még a fiatalításba kezdô Niki Lauda szerzôdtette, az új vezetôk szerint Webber mellé tapasztalt pilóta kellene, mert már az idén kellenek az eredmények, Pizzonia viszont csak évek múlva érik be. „Néhányan már kopogtattak az ajtónkon, és felajánlották, hogy szerepelnének a csapatunkban. Egyelôre várunk, hátha javul Antonio teljesítménye, de eddig nem volt valami meggyôzô” – mondta a Jaguar egy magát megnevezni nem kívánó embere.
Leválthatják Pizzoniát

JAGUAR. Nem zárható ki, hogy a Jaguar-istálló idény közben megválik Antonio Pizzoniától, aki eddig nem úgy szerepel, mint ahogy elvárja tôle a csapat. A brazil újoncot még a szabálymódosítások elôtt szerzôdtette a csapat, márpedig az új regulák megnehezítik az elsôévesek dolgát. Pizzonia még úgy is nehezen tanulja meg a pályákat, hogy a csapat a péntek délelôttöt teszteléssel tölti. Pizzoniát és a másik pilótát, Mark Webbert még a fiatalításba kezdô Niki Lauda szerzôdtette, az új vezetôk szerint Webber mellé tapasztalt pilóta kellene, mert már az idén kellenek az eredmények, Pizzonia viszont csak évek múlva érik be. „Néhányan már kopogtattak az ajtónkon, és felajánlották, hogy szerepelnének a csapatunkban. Egyelôre várunk, hátha javul Antonio teljesítménye, de eddig nem volt valami meggyôzô” – mondta a Jaguar egy magát megnevezni nem kívánó embere.
A 71 körös interlagosi viadalon ez 54 kör megtételét jelenti, azaz a végül jegyzőkönyvezett 53 körös versenytáv nincs háromnegyed rész, ez esetben pedig csak a pontok felét lehet odaítélni. Schumi szavai szerint vagy Giancarlo Fisichella a győztes, vagy pedig Räikkönen, aki azonban csak öt pontot kaphat a diadaláért.
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) már jelezte, hogy vizsgálja az ügyet, és pénteken Párizsban meghallgatja a szervezők érveit. A hivatalos végeredmény szerint az 53. kör számít, mert az FIA ellenőrei szerint Fisichella nem kezdte el az 56. kört a piros zászló meglengetéséig. Ám egyesek – vagyis nem a Fernando Alonso balesetére, hanem a célegyenesre összpontosítók – szerint a Jordan pilótája négy másodperccel korábban haladt át a célvonalon, mint hogy megjelent volna a verseny félbeszakítását jelző eszköz. Ha bizonyítani tudják az igazukat, akkor az FIA megváltoztathatja álláspontját, és ez esetben az 54. kör állása számítana végeredménynek. A bizonyítást nehezíti, hogy a FOM megszüntette a digitális televízióközvetítést, amelynek rendszere utólag is másodpercre pontosan meg tudta mutatni, melyik autó hol tartózkodott.
A Brazil Nagydíj utóéletéhez tartozik az is, hogy a versenybírók elfelejtették megbüntetni Ralf Schumachert azért, mert az egyik biztonsági időszak végén még az újraindulás előtt megelőzte az előtte haladó Jos Verstappent. Az FIA és a brazil szervezők vasárnapi teljesítménye tehát több szempontból is elégtelen, ami – szabálymódosítások ide, izgalmak oda –nem használ a Formula–1-nek.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik