Tunézia-rali, a Vk 2. futama
5. nap, El Borma–Nekrif (össztáv: 356 km, szelektív szakasz: 331 km). Autósok: Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 2:56:17, 2. Schlesser, Lurquin (francia, Schlesser Buggy) 4:32 p h., 3. Misslin, Polato (francia, Mitsubishi Pajero) 19:48 p h., …24. Szalay, Laklóth (magyar, Chevrolet Blazer) 1:45:31 ó h., …26. Palik, Darázsi G. (magyar, Toyota Landcruiser) 1:47:01 ó h. Motorosok: 1. Roma (spanyol, KTM LC8) 3:11.49, 2. Meoni (olasz, KTM LC8) 2:05 p h., 3. Despres (francia, KTM LC4) 4:20 p h.
Az állás 5 nap után. Autósok: 1. Peterhansel, Cottret 14:12:46, 2. Schlesser, Lurquin 55:29 p h., 3. Biasion, Siviero (olasz, Mitsubishi Pajero) 1:46:37 ó h., …43. Szalay, Laklóth 14:53:02 ó h., 44. Palik, Darázsi G. 15:33:04 ó h. Motorosok: 1. Meoni 15:38:00, 2. Despres 2:14 p h., 3. Roma 6:37 p h.
Tunézia-rali, a Vk 2. futama
5. nap, El Borma–Nekrif (össztáv: 356 km, szelektív szakasz: 331 km). Autósok: Peterhansel, Cottret (francia, Mitsubishi Pajero Evo) 2:56:17, 2. Schlesser, Lurquin (francia, Schlesser Buggy) 4:32 p h., 3. Misslin, Polato (francia, Mitsubishi Pajero) 19:48 p h., …24. Szalay, Laklóth (magyar, Chevrolet Blazer) 1:45:31 ó h., …26. Palik, Darázsi G. (magyar, Toyota Landcruiser) 1:47:01 ó h. Motorosok: 1. Roma (spanyol, KTM LC8) 3:11.49, 2. Meoni (olasz, KTM LC8) 2:05 p h., 3. Despres (francia, KTM LC4) 4:20 p h.
Az állás 5 nap után. Autósok: 1. Peterhansel, Cottret 14:12:46, 2. Schlesser, Lurquin 55:29 p h., 3. Biasion, Siviero (olasz, Mitsubishi Pajero) 1:46:37 ó h., …43. Szalay, Laklóth 14:53:02 ó h., 44. Palik, Darázsi G. 15:33:04 ó h. Motorosok: 1. Meoni 15:38:00, 2. Despres 2:14 p h., 3. Roma 6:37 p h.
A magyarok közül Szalay Balázs és Laklóth Aladár jó néhány kaland után a 24. helyen végzett a rali leghoszszabb napján. "A szakasz közepén ásnunk kellett, de három-négy perc alatt kiszabadultunk – mondta Szalay. – A táv kétharmadáig három autót megelőztünk, ami a tizenkettedik helyet jelentette, ám nem sokkal később elszakadt az ékszíj, és ki kellett cserélni. Szerelés közben többen is megelőztek, ráadásul a cél előtt harminc kilométerrel elvétettünk egy utat és tettünk egy tizennégy kilométeres kitérőt.”
Szalayéknak tehát volt már jobb napjuk is (kétszer is végeztek a 15. helyen), Palik László és Darázsi Gábor azonban eddigi legjobb eredményét produkálta. Nemcsak a versenyen, hanem az összes Vk-szereplést figyelembe véve. A 26. hely valóban dicséretes, főleg, hogy egy dízel Toyotával érte el a páros.
"Amióta megnéztem az eredménylistát, fülig érő mosollyal járkálok fel-alá a táborban – árulta el Palik. – S hogy mi volt a titkunk? Sehol sem ástunk és lendületesen, gond nélkül jöttünk végig a szakaszon. Álmodni sem mertem volna, hogy a Toyotával harmincon belül végezhetünk – olyan boldog vagyok most, mint egy gyerek.”