Szalay szenzációs részeredménye

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.04.12. 21:02
Címkék
Szombat reggel köd borult Nekrif környékére, ami miatt eltolták a Tunézia-rali utolsó előtti szakaszának rajtját, és a mezőny már tűző napsütésben vághatott neki a 345 kilométeres versenytávnak, amelyből 315 km volt a szelektív szakasz hossza.
A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettôs a szenzációs kilencedik helyet szerezte meg a Tunézia-rali utolsó elôtti versenynapján
A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettôs a szenzációs kilencedik helyet szerezte meg a Tunézia-rali utolsó elôtti versenynapján
A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettôs a szenzációs kilencedik helyet szerezte meg a Tunézia-rali utolsó elôtti versenynapján
A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettôs a szenzációs kilencedik helyet szerezte meg a Tunézia-rali utolsó elôtti versenynapján
A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettôs a szenzációs kilencedik helyet szerezte meg a Tunézia-rali utolsó elôtti versenynapján
A Szalay Balázs, Laklóth Aladár kettôs a szenzációs kilencedik helyet szerezte meg a Tunézia-rali utolsó elôtti versenynapján
A technikás, dűnéktől mentes, ám homokbefújásokkal tarkított pályán a szélcsend miatt nagyon nehéz volt előzni, hiszen az autók által felvert por megtelepedett az út fölött.
Nos, Miki Biasionnak a por sem volt akadály. A kétszeres ralivilágbajnok a pénteki technikai gondjai miatt a 18. helyről indult és meg sem állt az elsőig, ám ez sem segített előrébb lépni az öszszetett harmadik helyről. Ahhoz kisebbfajta csodára lenne szükség, hogy az éllovas Peterhansel vagy a második Schlesser pozícióját veszélyeztesse. A motorosoknál Fabrizio Meoni újabb részsikerrel növelte előnyét az összetettben.
A magyarok közül mindkét páros teljesítette a távot: a Szalay Balázs, Laklóth Aladár duó ráadásul a parádésnak mondható kilencedik helyen. Ez azért is nagy szó, mert magyar versenyző sivatagi Világkupa-futamon még sohasem végzett ilyen előkelő pozícióban. "Ez volt az első nap, hogy nem ment tönkre az autónk – ujjongott Szalay. – A váltóból ugyan eltűnt az egyes sebességi fokozat, de szerencsére szombaton nem nagyon kellett használni, mert nem voltak dűnés szakaszok. Ez a jó helyezés egy kis lendületet ad nekünk a végére, bár az összetettben nem tudunk sokkal előrébb jönni a hét elején kapott háromórás büntetés miatt, amit azért kaptunk, mert a váltócsere miatt kihagytunk egy ellenőrzési pontot. De most a remek részeredménynek kell örülnünk.”
Palik László és Darázsi Gábor eddig nem kapott büntetést, egyetlen ellenőrzési pontot sem hagyott ki, sohasem késett a célban. Eddig a jó hír, a rossz pedig az, hogy a kettős szombaton bemutatott egy roppant látványos bukfencet, amelyet tornaversenyen talán sokra értékelnének, a terepraliban azonban nem túl hasznos. És főleg nem időtakarékos. "Két órát vesztettünk amiatt, hogy hatvanöt kilométerrel a cél előtt túl gyorsan próbáltunk bevenni egy jobbos kanyart – mondta Palik. –Bemutattunk egy szép ívű fejen átfordulást, elhagytuk a szélvédőnket és néhány helyen behorpasztottuk a Toyotát, de ami a legfontosabb, tovább tudtunk menni. Feltettük szépen az ilyen esetekre rendszeresített búvárszemüvegünket, és ezzel általános közönségsikert aratva beértünk a célba. S hogy mi ebből a tanulság? Nem szabad a Toyotát annál gyorsabb haladásra kényszeríteni, mint amennyit bír…”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik