Tunézia-rali, a Vk 2. futama
7. nap, Nekrif–Dzserba (össztáv: 267 km, szelektív szakasz: 215 km).
Autósok: 1. Schlesser, Lurquin (francia, Schlesser Buggy) 1:55:16, 2. Mayer, Schulz (német, Mitsubishi Pajero) 11:08 perc hátrány, 3. Magnaldi, Borsotto (francia, Honda Buggy) 11:13 p h., …5. Szalay, Laklóth (magyar, Chevrolet Blazer) 21:26 p h.
Motorosok: 1. Roma (spanyol, KTM LC8) 2:05:19, 2. Caldecott (ausztrál, KTM 660) 1:21 p h., 3. Despres (francia, KTM LC4) 1:40 p h.
A verseny végeredménye. Autósok: 1. Schlesser, Lurquin 20:13:50, 2. Biasion, Siviero (olasz, Mitsubishi Pajero) 1:10:37 ó h., 3. Misslin, Polato (francia, Mitsubishi Pajero) 1:40:23 ó h., …34. Szalay, Laklóth (magyar, Chevrolet Blazer) 14:55:37 ó h.
Motorosok: 1. Meoni (olasz, KTM LC8) 21:01:56, 2. Despres 34 mp h., 3. Roma 4:09 p h.
Következik (május 8–12.): Baja Vodafone 1000, a Vk 3. futama, Portugália
Tunézia-rali, a Vk 2. futama
7. nap, Nekrif–Dzserba (össztáv: 267 km, szelektív szakasz: 215 km).
Autósok: 1. Schlesser, Lurquin (francia, Schlesser Buggy) 1:55:16, 2. Mayer, Schulz (német, Mitsubishi Pajero) 11:08 perc hátrány, 3. Magnaldi, Borsotto (francia, Honda Buggy) 11:13 p h., …5. Szalay, Laklóth (magyar, Chevrolet Blazer) 21:26 p h.
Motorosok: 1. Roma (spanyol, KTM LC8) 2:05:19, 2. Caldecott (ausztrál, KTM 660) 1:21 p h., 3. Despres (francia, KTM LC4) 1:40 p h.
A verseny végeredménye. Autósok: 1. Schlesser, Lurquin 20:13:50, 2. Biasion, Siviero (olasz, Mitsubishi Pajero) 1:10:37 ó h., 3. Misslin, Polato (francia, Mitsubishi Pajero) 1:40:23 ó h., …34. Szalay, Laklóth (magyar, Chevrolet Blazer) 14:55:37 ó h.
Motorosok: 1. Meoni (olasz, KTM LC8) 21:01:56, 2. Despres 34 mp h., 3. Roma 4:09 p h.
Következik (május 8–12.): Baja Vodafone 1000, a Vk 3. futama, Portugália
Ez azért is óriási szenzáció, mert magyar versenyző még sohasem ért célba ilyen jó pozícióban Világkupán. Ezt írtuk egy nappal korábban, Szalayék kilencedik helye után is, nem remélve, hogy a chevroletes páros még erre is rá tud tenni egy lapáttal. "Az ötvenedik kilométernél utolértük az előttünk rajtolót, és az jó százhúsz kilométeren keresztül feltartott minket a kanyargós, szűk úton – idézte fel Szalay. – Az előzés után nagyon sajnáltam a Chevyt, mert annyit még sohasem kapott, mint azon az ötven kilométeren. Bevallom, nem számítottam ilyen jó eredményre, nagyon örültem, amikor megláttam a listán, hogy ötödikek vagyunk.”
Szalay tehát örömmámorban úszva zárta a hétnapos megméretést, nem úgy, mint a viadal első napjától vezető Stéphane Peterhansel. A francia autóversenyző Mitsubishije a cél előtt körülbelül ötven kilométerrel kigyulladt, és nagy lánggal szinte a vázig leégett. A Dakart motorral hatszor megnyerő Peterhansel tehát nem mondhatja magát túl szerencsésnek az idén: kezdődött azzal, hogy a sivatagi show-n három héten keresztül vezetett, majd az utolsó előtti napon a Pajerója megadta magát; folytatódott az Italian Baján, ahol az utolsó előtti gyorsaságin vette át tőle a vezetést Maszuoka, és zárult a Tunézia-ralin, a már említett módon.
Peterhansel pechének Jean-Louis Schlesser lett a "kedvezményezettje”: a győzelemre reggel még esélytelen (egyórás hátrányban lévő) francia autóépítő fenomén végül ünnepelhetett.
Peterhanseléhez hasonlóan balszerencsés volt az utolsó napja a Palik László, Darázsi Gábor kettősnek is. A hetet büntetés nélkül megúszó párost ugyanis az utolsó előtti napon kizárták. "A szombati fejen átfordulásunk után körülbelül éjfélre hoztuk menetkész állapotba az autót, akkor tudtam meg, hogy nem mehetünk tovább – mondta Palik. – Az indok az volt, hogy a szervizcsapatunk bejött segíteni a pályára, amikor felborultunk. Hiába mondtuk, hogy az egyik rendező küldte be a fiúkat, megadva nekik a koordinátáinkat, már nem volt mit tenni. Egy kicsit csalódott vagyok, de végül is azt teljesítettük, amiért idejöttünk: kipróbáltuk, mit bír a Toyota.”