A hét végén Imolában nemcsak Formula1-es futamra kerül sor, hanem elkezdődik a tízfutamos Formula3000-es bajnokság is, amely párhuzamosan zajlik a világbajnoksággal.
A "kistestvér” abban különbözik a nagytól, hogy itt tökéletesen egyforma autókkal, motorokkal, váltókkal, gumikkal zajlik a küzdelem, előnyt kovácsolni a beállításokból lehet, no és a pilóták képességeiből. Ahogyan azt az utóbbi években megszokhattuk, az idén is lesz magyar résztvevője a sorozatnak, Baumgartner Zsolt a Coloni-istálló színeiben vág neki a pontgyűjtögetésnek. Merthogy a fő célja természetesen az, hogy minél előrébb végezzen a bajnokságban. Nem lesz könnyű dolga, hiszen a szakemberek szerint az idei az utóbbi évek legkeményebb F3000-es mezőnye, a magyarnak van viszont egy jó autója és egy remek csapat mögötte…
– Milyen a hangulat az új csapatánál, a Coloninál? – Olyan olaszos. Mindenki lazább, mint a korábbi helyeken, folyamatos a viccelődés, amibe főnökünk, az öreg Coloni is be szokott szállni és bármiről lehet vele kötetlenül beszélgetni. Nem hullanak a fejek, ha valaki rosszat szól. Az autóra viszont nagyon odafigyelnek, Coloni úr tudta nélkül semmi sem történhet. – Ahhoz mit szól a csapatfőnök, hogy négy olyan autója és négy olyan versenyzője van, akik várhatóan egész évben gyepálják majd egymást? – Örül neki. Csapaton belül Ricardo Sperafico és Patrick Friesacher lehet veszélyes rám, de nem szabad megfeledkeznünk Wirdheimről és Minassianról sem, akiknek egyelőre nem megy túl jól, de az év közepére biztosan felzárkóznak a hatalmas rutinjuknak köszönhetően. De nem is érdemes tovább sorolni, mert a legtöbb versenyző nevét említhetném a győzelemre esélyesek között. – A Formula–1-ben nagy vihart kavartak a szabálymódosítások. Önöknél is vannak újítások? – Az időmérés szabályai változtak: a két kvalifikáló edzés helyett csak egyszer negyvenöt percet körözhetünk a minél jobb rajthelyért, az első háromnegyed óra szabadedzés lesz. Ez kedvez az újoncoknak, hiszen nem kell rögtön élesben autózni, és hátrányos a tapasztaltabb pilótáknak, mert nem tudják kihasználni a Formula–1-es gumik adta lehetőségeket. A jobb tapadás ugyanis körülbelül nyolc-tíz körig tart, az alatt pedig még nem a rajthelyekért autózunk. A pontozási rendszer is megegyezik a Formula–1-essel, most már nem hat, hanem az első nyolc pilóta teljesítményét honorálják ponttal. – Ez azt jelenti, hogy fontos lesz a megbízhatóság az összetett eredmény szempontjából. Az eddigi tesztek alapján mennyire megbízható az ön autója? – Eddig szerencsére nem volt vele komolyabb technikai gondom. Tavaly a sebességváltó volt a Formula–3000-esek gyenge pontja, de a Lola-gyár kifejlesztett egy új modellt, hogy az alkatrész megbízhatóbb legyen. Más technikai változtatás is történt: az új kipufogórendszernek köszönhetően az autóknak majdnem olyan hangjuk lett, mint a Formula–1-eseknek. Így eladhatóbb a sorozat. – A tesztek alapján milyen eredményeket vár magától az idény során? – Az idény elején pontszerző pozíciókat, az év második felében pedig dobogós helyeket. Szerintem ez reális lenne. Az utolsó, barcelonai tréningen a két nap összesített eredménye alapján a hetedik voltam és még bőven maradt bennem, meg az autóban is lehetőség. – Az első helyszín Imola. Szereti az olasz pályát? – Tavaly jól mentem ott, a kilencedik helyen végeztem. Magával a pálya vonalvezetésével sincs különösebb problémám, talán a kettes és hármas kanyar közötti az egyetlen rázósabb rész, ott ugyanis egy gyors balkanyart egy lassabb jobbos követ, ami azt jelenti, hogy a kanyarban kell fékezni. De nem aggódom, inkább bizakodó vagyok!