Trulli századik futamára készül

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.04.17. 21:27
Címkék
A hét végén a száguldó cirkusz mezőnye visszatér Európába. Az Ausztráliában, Malajziában és Brazíliában megtartott első három verseny után az öreg kontinensen Imola látja vendégül először a gyorsasági világbajnokság mezőnyét.
Noha az olaszok számára a Ferrari-istálló jelenti a Formula–1-et, és a maranellóiak már napok óta bizonygatják, hogy győzelemmel búcsúztatják el régi autójukat, az F2002-est, arról sem szabad megfeledkezni, hogy olasz pilótái is vannak a száguldó cirkusznak. Közülük az egyik, Jarno Trulli ráadásul fontos jubileumhoz érkezik ezen a hét végén. Éppen hazája nagydíja lesz ugyanis pályafutása 100. Formula–1-es viadala. "Elvileg az interlagosi lett volna a századik versenyem, de ebben benne van az 1999-es Malajziai Nagydíj is, amelyen nem rajtoltam el – mondta Trulli. – Ezért aztán számomra a hét végi lesz a jubileumi viadal és remélem, jó eredménnyel ünnepelhetek. A szurkolói klubomból is sokan eljönnek a versenyre, úgyhogy biztosan jó kis hétvége lesz. Ezen a pályán kulcsfontosságú az autók beállítása, hogy az egyenesekben gyors legyen a versenygép, a kanyarokban pedig jó legyen az egyensúlya. ”Trulli három versenyen kilenc pontot gyűjtött és ezzel az ötödik a pontversenyben, nem meglepő azonban, hogy javítani szeretne, hiszen csapattársa, a jóval fiatalabb Fernando Alonso 14 ponttal a harmadik. S ha már a spanyolnál tartunk, mindenképpen meg kell említeni a csütörtökön nyilvánosságra hozott hírt, amely szerint a HANS fej- és nyakvédő rendszer mentette meg őt egy súlyosabb sérüléstől a két héttel ezelőtti brazil futamon. Amint arról korábban beszámoltunk, Alonso az interlagosi viadalon nagy sebességgel száguldott neki Mark Webber leszakadt kerekének, ezt követően pedig nagy sebességgel a falnak csapódott. Pat Symonds főmérnök szerint az ütközés nagyobb volt, mint amit valaha is kipróbáltak a Renault-n a tesztek során és a HANS-nak köszönhető, hogy a spanyol nyaka nem sérült meg. Alonsónak tehát szerencséje volt a balesetekor, megrovásban részesítették viszont amiatt, hogy a brazil viadal során többször is sárga zászlós jelzésnél előzött, ami igencsak balesetveszélyes, ráadásul tilos is. A bírák azt sem értik, miért érkezett Alonso olyan nagy sebességgel abba a kanyarba, amelyben szétszóródtak Webber autójának roncsai, hiszen a sárga zászlót akkor már jó ideje lengették a sportbírók. A nemzetközi szövetség elnöke szerint visszamenőleges büntetésre számíthat Alonsón kívül az ötszörös világbajnok Michael Schumacher is, ha kiderül, hogy a Brazil Nagydíjon történt kicsúszása a saját hibájából történt. Abban az időpontban ugyanis szintén lengették a sárga zászlót, ám Schumi nem lassított és kisodródásával könnyen veszélybe sodorhatta volna a pályán tevékenykedő sportbírók életét. De visszatérve még az olaszokra, pontosabban Trullin kívül az egyetlen olaszra a mezőnyben. Giancarlo Fisichella mindenképpen ünnepel ezen a hét végén, még akkor is, ha a hazai verseny nem sikerül túl jól számára. Most kapja meg ugyanis az első futamgyőzelméért járó kupát, amelyet Interlagosban azért nem vehetett át, mert az FIA szakemberei az egy körrel korábbi állás szerint hirdettek végeredményt, amit utóbb megváltoztattak. "Fisico” így a hazai szurkolói előtt kapja meg a megérdemelt trófeát. Miközben a közönség a saját favoritjait leste érdeklődéssel Imolában, addig a teamek tagjai arra voltak kíváncsiak: vajon mi sül ki a csapatvezetők és Max Mosley, a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnökének megbeszéléséből. Témául a szabályváltoztatások szolgáltak: a csapatok szorgalmazták az engedményeket, Mosley azonban csak apróbb módosításokra hajlandó. "A futamok ugyanazon szabályok szerint zajlanak majd, mint az idény elején, mindössze a tartalékautóval kapcsolatban vezetünk be néhány változtatást – mondta Mosley. – A csapatok mindkét kocsit használhatják az edzéseken, de a versenyen azt kell indítaniuk, amelyet a második időmérésen használtak. Azok a versenyzők, akik ezt nem tartják be, a boxutcából rajtolnak, azok pedig, akiknek a kocsijában motort cserélnek, az utolsó sorból. A legkevésbé népszerű a versenyzők körében a parc ferm-szabály, amely szerint a szervizesek a második időmérés leintése és a verseny rajtja között nem nyúlhatnak az autóhoz. Ez azonban továbbra is érvényben marad.”
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik