Az FIA még nem zárta le Michael Schumacher és Fernando Alonso ellen indított eljárását, csak a júniusi ülésén dönt a Brazil Nagydíjon életveszélyesen versenyző duó elleni esetleges szankciókról.
Schumacher kicsúszásakor veszélyben forgott a pályabírók élete is
Schumacher kicsúszásakor veszélyben forgott a pályabírók élete is
Azután, hogy Max Mosley a San Marinó-i GP-n lezártnak vélte az ügyet, az FIA sportbírósága a napirendjére tűzte a német és a spanyol esetét. Schumi és Alonso is a sárga zászló lengetése ellenére csúszott ki, a figyelmeztető jelzést semmibe véve egyikük sem vett vissza a sebességből. A Renault nem akar júniusig várni az FIA és a csapatok döntésére, a lehető leghamarabb tudni akarja, milyen formában lép életbe az a szabály, amely szerint egy pilóta egy versenyhétvégén csak egy motort használhat. A csapatok abban már egyetértettek, hogy bevezetik a regulát, csak néhány részlet pontosítása késik. Az egyik ilyen, hogy a motor péntektől vasárnapig tartson ki, vagy szombattól a következő futam pénteki edzéseinek végéig. A Renault-nak az a baja, hogy amennyivel csúszik a döntés, annyival később tudja elkezdeni a jövő évi erőforrásainak tervezését és építését – az pedig nem ér rá, hiszen a jelenlegi hajtóműve gyengébb, mint a többi élcsapaté. A McLaren-istállónak nem a motorjával van ilyen jellegű gondja, hanem az autójával, amelynek építése hónapokat csúszik, és a bemutatása akár július közepéig is eltolódhat. "Csak akkor indítjuk el, ha ugyanolyan megbízható lesz, mint a jelenlegi autónk. Ez nem azt jelenti, hogy lassabb lenne az MP4-17-esnél, éppen ellenkezőleg, gyorsabb annál. Ám mint tudjuk, ahhoz, hogy valaki futamot nyerjen, el kell jutni a célig. A jelenlegi szabályoknál a megbízhatóság mindennél fontosabb, az új autót legkorábban Montrealban, legkésőbb Silverstone-ban mutatjuk be” – nyilatkozta Ron Dennis csapatigazgató azután, hogy egyeztetett Adrian Newey technikai igazgatóval. A Ferrari minden bizonnyal már a jövő hét végi Spanyol Nagydíjon bemutatja új F2003–GA-ját, így a McLaren-Mercedes lesz az utolsóként leleplezett új gép az idei mezőnyben. A wokingiak még ezzel együtt sem aggódnak annyit a jövőjük miatt, mint a San Marinó-i Nagydíj szervezői Imolában. A három nap alatt mindössze 82 200 néző látogatott ki az elöregedett pályára, ami szerény adat a tavalyi 108 ezerhez, és még szerényebb a 2000-es 192 500-hoz képest. A rendezők az új szabályoktól a húsvéton át mindenre ráfogták az érdektelenséget, de a közelgő dohányreklám-tilalom miatt alighanem éveken belül búcsút kell venniük a futamtól, hiszen sorban áll a rendezésért Bahrein, Kína, Oroszország és Törökország.