Az idénynyitó salgótarjáni viadal nem az utóbbi években megszokott papírformának megfelelően alakult. A hatszoros abszolút bajnok ifjabb Tóth János, Tóth Imre kettős ugyanis nemhogy nem nyert, hanem egy műszaki hiba miatt nulla ponttal kezdte az idényt.
A Benik Balázs, Somogyi Pál kettôs vezetô pozícióból várhatja a Vredestein-rali rajtját
A Benik Balázs, Somogyi Pál kettôs vezetô pozícióból várhatja a Vredestein-rali rajtját
Ez azért is volt meglepő, mert a Peugeot 206 WRC még sohasem hagyta cserben gazdáját az elmúlt három idényben. "A technikai problémák benne vannak a pakliban, nem is az bosszant, hanem az elmulasztott száz versenykilométer – mondta ifjabb Tóth. – Nem a legjobb kezdet, ennek ellenére a Vredestein-ralira is úgy készülünk, mint a többire – győzelmi tervekkel. A pályák miatt nem lesz könnyű dolgunk, hiszen van köztük egy-két defektveszélyes, meg csúsznak is a ráhordott murvától, de hát mindenkinek ugyanaz a feladat.” A pontverseny élén álló Benik Balázs, Somogyi Pál kettős könnyebb helyzetben van, mint a bajnoki címvédő, hiszen "csak” őriznie kell az előnyét. Ehhez arra lenne szükség, hogy pontszerző helyen érjen célba a fordos duó. "Mindenképp be kell fejeznünk a versenyt! – jelentette ki a Focus WRC sofőrje. – Persze az igazi az lenne, ha úgy is tudnánk futamot nyerni, hogy Janikáék nem esnek ki, de lehet, hogy ennek még nincs itt az ideje. Egyébként az idén a hazai versenyeken kívül még két vb-futamon szeretnénk rajthoz állni. Az egyik közülük az ausztrál viadal lehetne, a másik pedig az évzáró Brit-rali.” Ifjabb Angyalfi Károly vb-futamokon egyelőre nem gondolkodik, viszont újdonság az ő életében is lesz: a bajnokság második helyén álló pilóta ugyanis kormányváltóval kapja meg a Subarut a miskolci futamra. A pilóta az idény előtt már tesztelte az alkatrészt, amilyenhez hasonlót Magyarországon még nem használtak. "Remek érzés, hogy odaérsz egy kanyarhoz vagy lassítóhoz, és nem kell elvenni a kormányról a kezed, csak finom mozdulatokkal váltogatsz visszafelé – mondta Angyalfi. – Érzésre gyorsabb is a váltás, bár olyan nagy különbségek biztosan nincsenek a szekvenciális váltó és e között.” Arról már beszámoltunk, hogy Tagai Tamás (bérbeadta az autóját Lengyelországba), Borsi Gergő (az Octaviát, amelyet bérelt volna, megvette Szabó Gergő) és Kiss Ferenc (nem jött össze a pénz az autóbérlésre) nevezett bár, de nem tud elrajtolni Miskolcon. A hiányzók listáját gyarapítja sajnos Turán Frigyes is, aki jobb híján (pontosabban autó híján) a rechbergi hegyiversenyen startol a hét végén, és veszélybe került Aschenbrenner György indulása is. Az N-csoport tavalyi bajnokának, aki az idén az A8-as kategóriában indul, még nem készült el a Mitsubishije, és bár már két napja nem alszik a komplett csapat, lehet, hogy a gépátvételre sem érnek oda. Persze, a tervük az, hogy rajtoljanak, ám hogy sikerül-e, csak pénteken derül ki…