Kato barátai állnak az élen

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2003.04.26. 22:13
Címkék
A Dél-afrikai Nagydíjon mindenki a tragikusan elhunyt Kato Dajdzsiro emlékének akar adózni. Kato munkaadója, a Honda váratlanul és óriási meglepetésre bejelentette, felkért egy független vizsgálóbizottságot arra, hogy kiderítse, mi okozhatta Kato halálos balesetét. A Honda döntése azért szenzáció, mivel Kato végzetes bukása után öt nappal olyan hivatalos közleményt tett közzé, amelyben minden műszaki hibát kizárt.
Dél-afrikai Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 2. futama, Welkom

A rajtsorrend
125 kcm: 1. Ui (japán, Aprilia) 1:40.834, 2. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:40.908, 3. Dovizioso (olasz, Honda) 1:41.449, 4. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:41.655, 5. Perugini (olasz, Aprilia) 1:41.658, 6. Jenkner (német, Aprilia) 1:41.699, …10. Talmácsi Gábor (Aprilia) 1:41.973, …31. Tóth Imre

(Honda) 1:44.772, …33. Lénárt Péter (Honda) 1:46.204
250 kcm: 1. De Puniet (francia, Aprilia) 1:36.247, 2. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:36.344, 3. Battaini (olasz, Aprilia) 1:36.523, 4. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:36.770, 5. Porto (argentin, Honda) 1:37.063, 6. Elías (spanyol, Aprilia) 1:37.231
MotoGP: 1. Gibernau (spanyol, Honda) 1:33.174, 2. Rossi (olasz, Honda) 1:33.370, 3. Biaggi (olasz, Honda) 1:33.386, 4.

Capirossi (olasz, Ducati) 1:33.408, 5. Nakano (japán, Yamaha) 1:33.548, 6. Ukava (japán, Honda) 1:33.556
Tv: Eurosport, 10.00–15.15 (élô)

ÍB>Szuperbike

Japán Nagydíj, a vb 3. futama, Szugó
A rajtsorrend: 1. Laconi (francia, Ducati) 1:30.064, 2. Chili (olasz, Ducati) 1:30.084, 3. Lavilla (spanyol, Suzuki) 1:30.496
Dél-afrikai Nagydíj, a gyorsasági motoros vb 2. futama, Welkom

A rajtsorrend
125 kcm: 1. Ui (japán, Aprilia) 1:40.834, 2. P. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:40.908, 3. Dovizioso (olasz, Honda) 1:41.449, 4. A. De Angelis (San Marinó-i, Aprilia) 1:41.655, 5. Perugini (olasz, Aprilia) 1:41.658, 6. Jenkner (német, Aprilia) 1:41.699, …10. Talmácsi Gábor (Aprilia) 1:41.973, …31. Tóth Imre

(Honda) 1:44.772, …33. Lénárt Péter (Honda) 1:46.204
250 kcm: 1. De Puniet (francia, Aprilia) 1:36.247, 2. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 1:36.344, 3. Battaini (olasz, Aprilia) 1:36.523, 4. F. Nieto (spanyol, Aprilia) 1:36.770, 5. Porto (argentin, Honda) 1:37.063, 6. Elías (spanyol, Aprilia) 1:37.231
MotoGP: 1. Gibernau (spanyol, Honda) 1:33.174, 2. Rossi (olasz, Honda) 1:33.370, 3. Biaggi (olasz, Honda) 1:33.386, 4.

Capirossi (olasz, Ducati) 1:33.408, 5. Nakano (japán, Yamaha) 1:33.548, 6. Ukava (japán, Honda) 1:33.556
Tv: Eurosport, 10.00–15.15 (élô)

ÍB>Szuperbike

Japán Nagydíj, a vb 3. futama, Szugó
A rajtsorrend: 1. Laconi (francia, Ducati) 1:30.064, 2. Chili (olasz, Ducati) 1:30.084, 3. Lavilla (spanyol, Suzuki) 1:30.496
A vb spanyol szervezője, a Dorna valamint Kato spanyol főszponzora is feltűnő gesztust tett. A Dorna a MotoGP-ben minden csapatot arra kötelez, hogy két versenyzőt indítson el, a rendkívüli helyzet miatt azonban most engedélyezte, Fausto Gresini csapatfőnöknek az idén nem kell helyettesítenie az elhunyt motorost. Ugyanakkor a főszponzor egész évben fizeti a Katónak járó pénzt is.
Kato emléke előtt azonban főleg a barátai akarnak tisztelegni.
Igaz, hogy Sete Gibernau csak pár hónappal ezelőtt lett Kato csapattársa, ám a téli tesztelések alatt barátság alakult ki közöttük. Gibernaut nagyon megviselte a japán pilóta halála. A végtelenül letört bukósisakos mégis nagyon elszántan érkezett meg Welkomba. "Kato tiszteletére mindenképpen nyerni akarok Dél-Afrikában” – mondta Gibernau, aki az első lépést már meg is tette a győzelem felé. A második időmérőn ugyanis ő volt a főszereplő, és megszerezte pályafutása második rajtelsőségét, a másodikat is Welkomban.
A 125-ben versenyző Ui Juicsit majdnem évtizedes barátság fűzte Katóhoz, éppen ezért szeretett volna méltóképp tisztelegni az emléke előtt. Ui pénteken és szombaton is a maximumot hozta ki magából, az erőlködésének a jutalma pedig karrierje 17. rajtelsősége lett.
A 250-es Randy De Puniet csak felületesen ismerte Katot, ám pályafutása második pole-ját ő is azonnal a tragikus körülmények között meghalt világelsőnek ajánlotta fel.
Talmácsi egyre jobb

Talmácsi Gábor (10. hely, Aprilia): – Úgy lettem tizedik, hogy még mindig nem az igazi a motorom beállítása. A jó eredmények miatt egyre többen jönnek a boxunkba segíteni, egyre könnyebb a dolgunk, de elôször be kellett bizonyítani, hogy jól megyünk. A csapattársam, Jenkner a hatodik lett, én a tizedik és az a célom, hogy ez a versenyen is így legyen. Persze, ha a bemelegítésen még tudunk javítani a beállításokon, akkor lehetnek még vérmesebb reményeink. Össze fog állni a csapat, tudom, hogy össze fog, de türelmesnek kell lennünk, lépésrôl lépésre haladni elôre.
Tóth Imre (31. hely, Honda): – A rugózás még mindig nem jó. Folyamatosan állítgatjuk a motort, ennek ellenére a kigyorsításokkor egyszerűen kicsúszik az eleje. A második idômérésre már kicsit jobb volt, mint pénteken, de még mindig nem az igazi. Hiába erôs a motor, ha nem jutok el addig, hogy kihasználjam az erejét.
Lénárt Péter (33. hely, Honda): – A délelôtti szabadedzésen már azt hittem, hogy sikerült viszonylag elfogadható beállítást találnunk, délutánra azonban tizenöt fokkal melegebb lett, és minden tervünk füstbe ment. Ráadásul folyamatosan harcban állunk a csapattal, mind a ketten mondjuk, hogy gyenge a motor, ôk meg állítják, hogy nem. Erre rácáfol, hogy a csapattársammal az utolsó sorból rajtolunk.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik