Pénteki hivatalos idômérô edzés
A végeredmény: 1. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:17.130 (3.) (átlag: 220.770 km/óra), 2. Trulli (olasz, Renault, M) 1:17.149 (9.), 3. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:17.218 (5.), 4. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:17.443 (16.), 5. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:17.613 (12.), 6. Panis (francia, Toyota, M) 1:17.746 (15.), 7. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.793 (14.), 8. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:17.862 (1.), 9. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:18.060 (2.), 10. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:18.100 (4.), 11. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:18.409 (6.), 12. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:18.461 (11.), 13. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.528 (19.), 14. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:18.607 (8.), 15. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:18.879 (7.), 16. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:18.909 (10.), 17. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:19.050 (13.), 18. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:19.195 (17.), 19. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:20.822 (18.), 20. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:21.100 (20.)
Az idôeredmények után zárójelben azt jelöltük, a pilóta hányadikként tette meg körét.
A szombati indulási sorrend: 1. Wilson, 2. Verstappen, 3. Firman, 4. Heidfeld, 5. Frentzen; 6. Fisichella, 7. Montoya, 8. Pizzonia, 9. Villeneuve, 10. R. Schumacher; 11. Alonso, 12. Coulthard, 13. Räikkönen, 14. Webber, 15. Panis; 16. Button, 17. Da Matta, 18. Barrichello, 19. Trulli, 20. M. Schumacher
Pénteki hivatalos idômérô edzés
A végeredmény: 1. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:17.130 (3.) (átlag: 220.770 km/óra), 2. Trulli (olasz, Renault, M) 1:17.149 (9.), 3. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:17.218 (5.), 4. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:17.443 (16.), 5. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:17.613 (12.), 6. Panis (francia, Toyota, M) 1:17.746 (15.), 7. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.793 (14.), 8. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:17.862 (1.), 9. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:18.060 (2.), 10. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:18.100 (4.), 11. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:18.409 (6.), 12. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:18.461 (11.), 13. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.528 (19.), 14. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:18.607 (8.), 15. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:18.879 (7.), 16. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:18.909 (10.), 17. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:19.050 (13.), 18. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:19.195 (17.), 19. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:20.822 (18.), 20. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:21.100 (20.)
Az idôeredmények után zárójelben azt jelöltük, a pilóta hányadikként tette meg körét.
A szombati indulási sorrend: 1. Wilson, 2. Verstappen, 3. Firman, 4. Heidfeld, 5. Frentzen; 6. Fisichella, 7. Montoya, 8. Pizzonia, 9. Villeneuve, 10. R. Schumacher; 11. Alonso, 12. Coulthard, 13. Räikkönen, 14. Webber, 15. Panis; 16. Button, 17. Da Matta, 18. Barrichello, 19. Trulli, 20. M. Schumacher
A délelőtti teszt nemcsak Trulli első helyét hozta, hanem egy balesetet is: az újonc Antonio Pizzonia az egyik boxkiállásánál elütötte a Jaguar-csapat egyik tagját, Andy Saunderst. A szerelő két métert repült a levegőben, ám a pálya egészségügyi centrumában megállapították, hogy enyhe agyrázkódással, kisebb zúzódásokkal és vágásokkal megúszta az esetet. Ez azonban valószínűleg nem nagyon vigasztalja szegény Pizzoniát, akinek a vállára amúgy is hatalmas nyomás nehezedik, hiszen hetek óta arról cikkeznek az újságok, hogy kifelé áll a rúdja a csapattól. Nem titok, a Jaguar vezetői tárgyalnak a McLaren tesztpilótájával, Alex Wurzcal, aki azonban egyelőre nem döntötte el, hogy mit akar (egyes források szerint átigazol, mások szerint nemet mondott a Jaguarnak).
Barcelonában felröppent a hír, amely szerint nem csak Pizzonia alatt remeg a szék – pardon, pilótaülés. A szintén újonc Ralph Firmannek is aggódnia kell a jövője miatt, hiszen egyelőre ő sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A Jordannél az első információk szerint az ír Eddie Irvine válthatja.
A délelőtti szabadedzésen még jelentős Michelin-fölény mutatkozott (Ralf Schumacher vezetésével az első hat pilóta a francia gyár abroncsait használta), délutánra azonban némiképp kiegyenlítődtek az erőviszonyok. Ennek egyik oka, hogy az új Ferrari a hírek szerint még a világverő elődjénél is sokkal jobb. "Boldog vagyok, hogy vezethetem ezt az autót – vallotta be Barrichello. – Nem volt nehéz átállni rá, és optimista vagyok a jövőt illetően, mivel ez a legjobb kocsi, amit valaha vezettem – és ez a gép minden alkatrészére egyformán vonatkozik.” S ez úgyis igaz, hogy a brazilnak az utolsó pillanatban egy apró technikai gond miatt át kellett ugrania a tartalékautóba, amely Michael Schumacherre volt beállítva.
Az ötszörös világbajnok is jól érezte magát a kocsiban: "Az ideiglenes pole azt jelenti, hogy a kocsi beváltja a hozzá fűzött reményeket. Forró versenyre készülünk, ami megnehezíti a gumiválasztást, de erre is felkészültünk.”
Talán a Ferrari sikerén felbuzdulva David Coulthard azt hangoztatta, hogy szeretné minél előbb versenykörülmények között is kipróbálni az új McLarent (a skót a 9., finn csapattársa, Kimi Räikkönen a 8. pozícióban zárta az időmérést). "A Ferrari tavalyi modellje is majdnem legyőzhetetlen volt, a szerencsének is köszönhető, hogy jelenleg vezetjük a bajnokságot – mondta Coulthard. – Csak akkor maradhatunk versenyben, ha mi is bevetjük az új fegyverünket.” A McLaren MP4-18 azonban a skót sürgetése ellenére is valószínűleg csak a június 15-én tartandó Kanadai Nagydíjon mutatkozik be.
De visszatérve még a pénteki tréningre: a Renault-istálló pilótái nem először bizonyították be, hogy milyen gyors a sárga-kék négykerekű, s bár a hazai pályán versenyző Fernando Alonsónak ezúttal meg kellett elégednie a 10. hellyel, csapattársa, Jarno Trulli második lett. Az olasz elmondta, nem volt túl optimista a tréning előtt, mert bár tudta, hogy az egyenesekben gyors az autó, nem volt biztos benne, hogy a kanyarokban is tartani tudja a lépést a Ferrarikkal. "Az utóbbi két futamon volt egy kis gondunk, de úgy tűnik, sikerült rá megoldást találni” – örült Trulli.
A Toyotának is kijött a lépés, Cristiano Da Matta szerint annak is köszönhető a negyedik helye, hogy tökéletesen eltalálták a beállításokat, mivel a szezon előtti teszteken jó néhányszor megfordultak Barcelonában. A katalán pálya környéki levegőt egyébként tűző napsütés forrósította fel, és ugyanerre kell számítania annak, aki szombat délután jó startpozíciót kíván kiharcolni magának.