A Ferrari számára ugyan nem sikerült olyan jól az F2003-GA debütáló versenye, mint bő egy évvel korábban az F2002-esé Imolában, de a kettős győzelem elmaradása ellenére is teljes a boldogság Maranellóban.
Michael Schumacher az első, Rubens Barrichello pedig a harmadik helyen zárt Barcelonában, így a Scuderia 16 pontot lefaragott a McLarennel szembeni hátrányából (tavaly az F2002-es is 16 egységgel debütált, de akkor még a második hely ért hat pontot)."Csodálatos verseny volt, az első három futamon elszenvedett vereségeinket feledtettük Barcelonában. Ellenfeleink roppant erősek, ezért megbízhatóságban is a maximumot kell nyújtanunk. Tizenegy verseny még hátravan, azokon is a célba kell juttatnunk mindkét autónkat, mert csak így lehetünk biztosak benne, hogy az idén is a miénk lesz a világbajnoki cím” – mondta feldobottan Jean Todt, aki csapatával vasárnap este bepótolta az imolai győzelem után a Schumacher fivérek gyásza miatt elmaradt partit is. "A szerelőknek és a versenyzőknek is roppant nehéz év közben átállniuk egy új autóra, de ez ismét tökéletesen sikerült. Az egyéni és a csapatvilágbajnokság szempontjából is jól jött ez az eredmény, már nagyon közel vagyunk az éllovasokhoz” – nyilatkozta Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatója, aki az eredményhirdetéskor átvette a győztes konstruktőrnek járó díjat.Irigykedhetett rá mclarenes kollégája, Adrian Newey és az egész wokingi gárda, amely számára már a 18. körben, David Coulthard és Jenson Button ütközésével véget ért a barcelonai futam. A vb-pontversenyt vezető istálló egyéniben is első versenyzője, Kimi Räikkönen a szombati bakiját követően az utolsó helyről rajtolt, és körülbelül a tizedik méteren meg is állt, miután belerohant az elektronikai hibával küszködő, egy helyben ácsorgó Antonio Pizzoniába. "Szörnyen rövid volt ez a verseny, az egyik Minardi-Cosworth mellett megláttam a lyukat, de sajnos éppen ott állt Pizzonia. Ez könnyen megtörténhet, ha az ember a rajtrács végéről indul” – nyilatkozta a finn, aki az idén először csúszott le a dobogóról.Pizzoniának tehát nem sikerült a pontszerzés, ennek ellenére úgy tűnik, hogy a korábbi hírekkel ellentétben a Jaguar nem váltja le őt. David Pitchford, a Milton Keynes-iek ügyvezető igazgatója elárulta, a mclarenes Alexander Wurz elcsábításáról szóló hírek valósak voltak, de a csapatvezetőség végül letett az osztrák alkalmazásáról. Az üzletember hivatalosan is kijelentette, hogy Pizzonia az idény végéig marad, de a brit sajtó szerint ez nem a brazilnak köszönhető, hanem Ron Dennisnek, a McLaren csapatfőnökének, aki túl magas lelépési pénzt követelt Wurzért. Dennis sem aggódik már amiatt, kivel pótolja Wurzot, és a hétvége nehézségeit maga mögött hagyva már a következő versenyekkel foglalkozhat.A BAR-istálló szintén pont nélkül zárta a Spanyol GP-t – a csapat mindkét pilótája dúlt-fúlt a viadal után. A kilencedik helyen célba érő Button Coulthardot okolta az ütközés miatt, amely után a boxba kellett mennie légterelőért, és csak a pályafutása első pontját szerző Ralph Firman mögött végzett. Jacques Villeneuve az autója idei harmadik műszaki hibája miatt háborgott. "Montoyával csatázhattam volna a negyedik helyért, erre a pálya szélén végeztem. Már unom, hogy bár pénteken és szombaton mindent megteszünk a sikeres versenyért, mégis rendre mident elront egy-egy apró technikai malőr” – mondta a kanadai.