Marcus Grönholm idei harmadik futamgyőzelmét aratta. Az Argentin Ralin megszerzett első hely azonban egyáltalán nem jött olyan könnyen, mint a korábbiak. Grönholm nemhogy nem vezetett végig, de ha Carlos Sainz navigátora nem követ el egy buta hibát szombat este, ha Markko Martin autója nem áll meg a vasárnapi nyitó szakaszon, akkor bizony a világbajnoki címvédő szomorúan pisloghatna a harmadik helyen.
Marcus Grönholm sokáig vezetett, majd nagyot hibázott, ám így is az övé lett a trófea
Marcus Grönholm sokáig vezetett, majd nagyot hibázott, ám így is az övé lett a trófea
Merthogy Grönholm szombaton hibázott, és a kicsúszásnak (pontosabban annak, hogy nekiment egy sziklának) másfél perces hátrány lett a következménye. Ezután már hiába küzdött, mint egy oroszlán, az ellenfelek sem először ültek versenyautóban, szépen beosztották az előnyüket. Ám ez sem tartott sokáig. Először a tavalyi Argentin Rali-győztes Sainz verhette a fejét a falba, miután a navigátora, Marc Marti korábban küldte be a szervizparkba, ami egyperces büntetést vont maga után. A spanyol visszacsúszását követően Martin állt az élre, ám a fordos csapatnak is csak egy éjszakányi mámor jutott: a vasárnapi nyitó szakaszon ugyanis elment a Focus olajnyomása, úgyhogy az észt a pálya szélére kényszerült. A szombat éjszakának egyébként még egy búcsúzója volt: a váltógondokkal küszködő és ezért a 19. helyen álló Tommi Mäkinen úgy döntött, visszalép a versenytől. A pontszerzésre nem volt esélye, és így legalább egy nappal korábban láthatta az argentínai tartózkodása alatt született kisfiát. Következett a zárónap, amelynek programjában nemcsak az eredetileg kiírt szakaszok szerepeltek, hanem a szombaton elmaradt utolsó kettő is, amelyeket azért kellett törölni, mert az időbeli csúszások miatt beesteledett, és a csapatok nem voltak felkészülve a sötétben való autózásra. A szervezők az FIA szakembereivel együtt úgy döntöttek (mentve a menthetőt), hogy vasárnap három helyett öt gyorsasági szakaszt tartanak. Grönholm tehát már az első szakaszon visszavette a vezető pozíciót, és három részsikerrel meg is tartotta (a fennmaradó két szakaszgyőzelem Sainz nevéhez fűződött). Miközben a finn viszonylag megnyugtató előnnyel ért a célba, mögötte Burns és Sainz váltogatta egymást a második helyen. Három szakasszal a vége előtt Sainz volt előrébb, az utolsó előtti gyorsaságin Burns felzárkózott, és már-már úgy tűnt, hogy kettős Peugeot-siker születik, ám a zárószakaszon a langaléta angol 206 WRC-je rakoncátlankodni kezdett, úgyhogy Sainz visszavette a nyolc pontot érő helyezést.