Mégis Grönholm nyert

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.05.11. 20:59
Címkék
Marcus Grönholm idei harmadik futamgyőzelmét aratta. Az Argentin Ralin megszerzett első hely azonban egyáltalán nem jött olyan könnyen, mint a korábbiak. Grönholm nemhogy nem vezetett végig, de ha Carlos Sainz navigátora nem követ el egy buta hibát szombat este, ha Markko Martin autója nem áll meg a vasárnapi nyitó szakaszon, akkor bizony a világbajnoki címvédő szomorúan pisloghatna a harmadik helyen.
Marcus Grönholm sokáig vezetett, majd nagyot hibázott, ám így is az övé lett a trófea
Marcus Grönholm sokáig vezetett, majd nagyot hibázott, ám így is az övé lett a trófea
Marcus Grönholm sokáig vezetett, majd nagyot hibázott, ám így is az övé lett a trófea
Marcus Grönholm sokáig vezetett, majd nagyot hibázott, ám így is az övé lett a trófea
Marcus Grönholm sokáig vezetett, majd nagyot hibázott, ám így is az övé lett a trófea
Marcus Grönholm sokáig vezetett, majd nagyot hibázott, ám így is az övé lett a trófea
Merthogy Grönholm szombaton hibázott, és a kicsúszásnak (pontosabban annak, hogy nekiment egy sziklának) másfél perces hátrány lett a következménye. Ezután már hiába küzdött, mint egy oroszlán, az ellenfelek sem először ültek versenyautóban, szépen beosztották az előnyüket.
Ám ez sem tartott sokáig.
Először a tavalyi Argentin Rali-győztes Sainz verhette a fejét a falba, miután a navigátora, Marc Marti korábban küldte be a szervizparkba, ami egyperces büntetést vont maga után. A spanyol visszacsúszását követően Martin állt az élre, ám a fordos csapatnak is csak egy éjszakányi mámor jutott: a vasárnapi nyitó szakaszon ugyanis elment a Focus olajnyomása, úgyhogy az észt a pálya szélére kényszerült. A szombat éjszakának egyébként még egy búcsúzója volt: a váltógondokkal küszködő és ezért a 19. helyen álló Tommi Mäkinen úgy döntött, visszalép a versenytől. A pontszerzésre nem volt esélye, és így legalább egy nappal korábban láthatta az argentínai tartózkodása alatt született kisfiát.
Következett a zárónap, amelynek programjában nemcsak az eredetileg kiírt szakaszok szerepeltek, hanem a szombaton elmaradt utolsó kettő is, amelyeket azért kellett törölni, mert az időbeli csúszások miatt beesteledett, és a csapatok nem voltak felkészülve a sötétben való autózásra. A szervezők az FIA szakembereivel együtt úgy döntöttek (mentve a menthetőt), hogy vasárnap három helyett öt gyorsasági szakaszt tartanak.
Grönholm tehát már az első szakaszon visszavette a vezető pozíciót, és három részsikerrel meg is tartotta (a fennmaradó két szakaszgyőzelem Sainz nevéhez fűződött). Miközben a finn viszonylag megnyugtató előnnyel ért a célba, mögötte Burns és Sainz váltogatta egymást a második helyen. Három szakasszal a vége előtt Sainz volt előrébb, az utolsó előtti gyorsaságin Burns felzárkózott, és már-már úgy tűnt, hogy kettős Peugeot-siker születik, ám a zárószakaszon a langaléta angol 206 WRC-je rakoncátlankodni kezdett, úgyhogy Sainz visszavette a nyolc pontot érő helyezést.

23. Argentin Rali, a 14 futamos vb 5. versenye

Abszolút végeredmény:
1. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 206 WRC) 4:14:45.0 (átlag: 89.3 km/óra), 2. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 26.6 mp h., 3. Burns, Reid (brit, Peugeot 206 WRC) 46.2 mp h., 4. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206 WRC) 1:06.5 p h., 5. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 3:11.4 p h., 6. Auriol, Giraudet (francia, Skoda Octavia WRC) 7:58.5 p h., 7. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Octavia WRC) 8:33.7 p h., 8. Duval, Prevot (belga, Ford Focus WRC) 11:55.3 p h

A vb állása 5 futam után. Pilóták: 1. Richard Burns 32, 2. Grönholm 30, 3. Sainz 24, 4. Loeb (francia, Citroen Xsara WRC) és C. McRae (brit, Citroen Xsara WRC) 17-17, 6. Solberg és Martin (észt, Ford Focus WRC) 13-13. Gyártók: 1. Peugeot 65, 2. Citroen 52, 3. Ford 29, 4. Subaru 27, 5. Skoda 19, 6. Hyundai 3
Következik (június 5-8.): Akropolisz-rali (Görögország)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik