Még egy hiba is belefért

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.05.17. 21:08
Címkék
Michael Schumacher sorozatban harmadszor rajtolhat az első kockából, szombaton ugyanis az ő elsőségét hozta az Osztrák Nagydíj második hivatalos időmérő edzése.
Michael Schumacher Ausztriában az idén negyedszer indulhat az elsô rajtkockáról
Michael Schumacher Ausztriában az idén negyedszer indulhat az elsô rajtkockáról
Michael Schumacher Ausztriában az idén negyedszer indulhat az elsô rajtkockáról
Michael Schumacher Ausztriában az idén negyedszer indulhat az elsô rajtkockáról
Michael Schumacher Ausztriában az idén negyedszer indulhat az elsô rajtkockáról
Michael Schumacher Ausztriában az idén negyedszer indulhat az elsô rajtkockáról
A pilóták főleg az első kanyarban hibáztak, de az utolsó kanyar és a pálya egyéb pontjai is kifogtak egy-két sofőrön – ennek feltehetően a pálya vonalvezetése az oka, a hosszú egyeneseket elválasztó éles kanyarokban könnyen kieshet a ritmusból az ember.
A sorrendben utolsóként a pályára hajtó világbajnoki címvédőnek a második kanyarral gyűlt meg a baja, Ferrari F2003-GA-jának hátsó kereke leblokkolt, és Schumi ralis módjára fordult be a Remus-hajlatba. Ekkor úgy tűnt, az élen álló Kimi Räikkönen megszerzi élete első pole pozícióját, ám Schumacher a kör hátralévő részében parádésan vezetett, és végül bejött az első helyre.
Ez a teljesítmény különösen annak fényében bravúros, hogy az edzés folyamán a versenyzők egyre több földet hordtak az aszfaltra, főleg Jacques Villeneuve rendezte át a pályaborítást. "A pénteki negyedik helyezésem után túlságosan keményen hajtottam” – mondta a kanadai, akire elsősorban az utána következő Mark Webber volt dühös, az ausztrál csak a 17. rajtkockából indulhat. A jaguaros szerint "Villeneuve a fél körét a pályán kívül teljesítette.” Webber mellett Rubens Barrichello is tapasztalhatta a csúszós pálya hátrányait, a brazil az ötödik rajtkockából vág neki a vasárnap délutáni versenynek, amelyre az előrejelzések szerint várhatóan esőben kerül sor.
Schumacher és Barrichello közé Räikkönen mellett Juan Pablo Montoya és Nick Heidfeld furakodott be, a Sauber fiatal németje pályafutása legjobb eredményét érte el. A három fiatal csapattársai
A vb-pontverseny állása
Pilóták: 1. Räikkönen 32, 2. M. Schumacher 28, 3. Alonso 25, 4. Barrichello 20, 5. Coulthard 19, 6. R. Schumacher 17, 7. Montoya 15, 8. Fisichella 10, 9. Trulli 9, 10. Frentzen 7, 11. Villeneuve, Da Matta és Button 3-3, 14. Webber 2, 15. Heidfeld és Firman 1-1. Konstruktôrök: 1. McLaren 51, 2. Ferrari 48, 3. Renault 34, 4. Williams 32, 5. Jordan 11, 6. Sauber 8, 7. BAR 6, 8. Toyota 3, 9. Jaguar 2
A verseny (71 kör, 307.164 km) rajtja: 14.00 (tv: ORF1, RTL, RTL Klub)
viszont nagyon elmaradtak a várakozástól, David Coulthard 14. rajtpozícióját Ron Dennis, a McLaren csapatfőnöke elfogadhatatlannak nevezte, a szakember szerint a skót három hibája túl sok volt. Ralf Schumacher a pénteki kicsúszása után elsőként ment körbe az A1-Ringen, és bár nem hibázott, sebességben jócskán elmaradt az élmezőnytől. Heinz-Harald Frentzen csak a 15. lett, de ő mostanában nem bosszankodik, hanem örül annak, hogy hároméves kislánya után novemberben újabb gyermeke születik.
Az A1-Ringen Fernando Alonso elkövette pályafutása egyik legnagyobb hibáját, a Niki Lauda-kanyarban kisodródó spanyoltól azonban az is szép teljesítmény, hogy kisebb túrája után visszatérve befejezte a gyors körét, és a végén nem hajtott a boxutcába. A Renault menője mellett Jos Verstappen indul még az utolsó sorból, a Minardi hollandja a váltó törése miatt nem tudta végigcsinálni a mért körét. Csapattársa, Justin Wilson – bár végig a pályán maradt – mindenkinél többet hibázott, ha még élne a 107 százalékos szabály, már készülődhetne a hazaútra.
Így viszont az utolsó előtti sorból indulhat, és ha a veszélyes első kanyarban baleset történik, szokásához híven az első kört már az első tízben zárhatja. A legjobb újonc ezúttal Antonio Pizzonia volt, Webber balszerencsés köre után ő nyújthat vigaszt a Jaguar-istállónak. Már csak az kell, hogy az elmúlt két versenyen rosszul működő indulásszabályozó ezúttal működjön.

A legjobbak mondták

Michael Schumacher:
– A második kanyar előtt leblokkolt az egyik kerekem, de szerencsém volt, és meg tudtam fogni az autót, nem csúsztam ki, nem vesztettem túl sok időt. Onnan már jól sikerült a köröm. Az autó sok üzemanyaggal feltöltve nem olyan jó, mint könynyebben, de még így is igen versenyképesek vagyunk. A futamon akkor sem lehet gond, ha vasárnap esik, hiszen már készen állnak azok a gumik, amelyekkel vizes pályán is biztonságosan lehet autózni.
Rajtlista

1. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:09.150 (20.)
2. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:09.189 (13.)
3. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:09.391 (15.)
4. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:09.725 (9.)
5. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:09.784 (19.)
6. Trulli (olasz, Renault, M) 1:09.890 (10.)
7. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:09.935 (16.)
8. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:10.045 (12.)
9. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:10.105 (11.)
10. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:10.279 (1.)
11. Panis (francia, Toyota, M) 1:10.402 (7.)
12. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:10.618 (17.)
13. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:10.834 (5.)
14. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:10.893 (14.)
15. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) 1:11.307 (6.)
16. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:11.505 (2.)
17.Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:11.662 (18.)
18. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:14.508 (3.)
19. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:20.113 (8.)
20. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) idô nélkül (4.)

M: Michelin, B: Bridgestone
Az új szabályok miatt saját erőből kell megnyernem a futamot, a csapatutasítások kora lejárt.

Kimi Räikkönen: – Nem álltam messze a pole pozíciótól, de a második hely miatt sem búslakodom, meglátjuk, mire leszünk képesek a versenyen. Pénteken a beállítások még nem voltak megfelelőek, ám a délelőtti szabadedzésen szinte az összes módosításunk bevált. Nagyon gyors és jól irányítható az autó, bízunk a sikerben, de nem tudjuk, hogy a többiek mivel rukkolnak ki a versenyen.

Juan Pablo Montoya: – Már pénteken is jók voltak az autó beállításai, de még nem voltunk elég gyorsak. Kockázatos módosításokat végeztünk el rajta, és ezek hatalmas javulást hoztak. Nagyon jó a versenytaktikánk, remélhetőleg hasznot húzunk belőle vasárnap.

Számításaink szerint

Michael Schumacher pályafutása 54., egymást követő harmadik edzésgyőzelmét aratta – legutóbb a 2002-es indianapolisi és az idei melbourne-i futam között könyvelhetett el hasonló jellegű triplázást. A címvédő ebben a szezonban csupán Interlagosban szenvedett vereséget csapattársától, Rubens Barrichellótól hivatalos edzésen, akkor a brazil az első helyről indulhatott, ő pedig csak a hetedikről.

A McLaren- és a Renault-pilóták háziversenye egyaránt 4–2-re áll. Előbbi csapatnál David Coulthard, utóbbinál pedig Fernando Alonso van előnyben. Most azonban egyik versenyző sem lehet boldog, hiszen a brit csak a 14., míg a spanyol csak a 19. kockából vághat neki a futamnak. DC legutóbb az 1998-as osztrák GP-n edzett ilyen rosszul, s Alonso sem rajtolt még ennyire hátulról az idén, merthogy eddig mindig az első tíz között várhatta a piros lámpák kialvását.

Kimi Räikkönennek, Nick Heidfeldnek és Antonio Pizzoniának viszont minden oka megvan az örömre. A világbajnoki listavezető finn beállította pályafutása legjobbját (2002-es belga GP), míg az utóbbi két fiú átírta egyéni csúcsát. Érdekesség, hogy Heidfeld tavaly is itt döntötte meg saját rekordját, az ötödik legjobb idővel.

Jenson Buttonról általában kevés szó esik rovatunkban, ezért most pótoljuk "hiányosságunkat”. A brit minden dicséretet megérdemel, hiszen az utóbbi hét hivatalos tréningjéből hatot az első tízben fejezett be (ezúttal hetedikként zárt).
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik