Nyugodtabb jövőre van kilátás

HEGYI ANDRÁSHEGYI ANDRÁS
Vágólapra másolva!
2003.05.22. 21:03
Címkék
A japán Kato Dajdzsiro egy hónappal ezelőtti tragikus balesete megrázta az egész motorostársadalmat. Azért, hogy ilyesmi lehetőleg soha többé ne fordulhasson elő, a Nemzetközi Motorkerékpáros-szövetség (FIM) története folyamán először, a hét végi Francia Nagydíj előtt felállított egy olyan külön bizottságot, amely csak a biztonsággal foglalkozik majd.
Az új bizottságban négy pilóta képviseli a vb résztvevőinek érdekeit – az idén a versenyzők Valentino Rossinak, Kenny Robertsnek, Sete Gibernau-nak és Aoki Nobuacunak szavaztak bizalmat, akik minden nagydíj második időmérő edzése után a FIM képviselőivel tárgyalják meg az adott pálya biztonsági problémáit. A FIM és a pilóták szakszervezete emellett megállapodott abban is, hogy június végén, vagy július elején külön találkozót is tartanak, amelyen részt vesznek az egyes nagydíjak szervezői, a gyártók illetve a vb-t irányító Dorna képviselői.A pilóták az új biztonsági bizottság létrehozása miatt jó hangulatban érkeztek meg az 1965-ben épített 4180 méteres Bugatti-pályára, a vb negyedik futamának helyszínére. A Francia Nagydíjon a MotoGP géposztályban a legnagyobb esélyes Rossi, akiért félhivatalosan bejelenkezett a Ducati és az Aprilia is a 2004-es szezonra, tudva, hogy a négyszeres világbajnok szerződése az idén lejár a Hondánál. Az olasz győzelme mellett több érv szól: ebben az évadban kétszer győzött, egyszer második volt, az eddig lefutott 76 körből negyvenegyben ő haladt az élen, tavaly nyert Le Mans-ban, és két hete is könnyedén utasította maga mögé az ellenfeleit. Persze, az igazsághoz hozzátartozik, hogy Rossi Welkomhoz és Valenciához hasonlóan a Le Mans-i pályát sem szereti, miközben a legnagyobb riválisai kifejezetten kedvelik a francia aszfaltcsíkot. Max Biagginak fekszik pálya, az utóbbi két futamon pont nélkül maradó Loris Capirossinak létszükséglet a jó helyezés, Troy Bayliss Ducatija jobban gyorsul alsó fordulatszámról, mint Rossi Hondája, ezen felül a yamahásoknak mindig is jól ment Le Mans-ban. A Yamaha és az Apriliával egyébként szinte teljesen új YZF-M1-est, illetve RS3-ast hoz el Le Mans-ban. Idősebb Kenny Roberts is meglepetésre készül, lehetséges ugyanis, hogy Le Mans-ban King Kenny végre rajthoz állítja a négyütemű öthengeres Proton KRV5-öst.A 250-ben is rengeteg az esélyes. Az első két futamot megnyerő és a pontversenyt vezető Manuel Poggiali gumiproblémák miatt csak negyedik lett a Spanyol GP-n, ezen a helyezésen igyekszik javítani a hét végén, ám Randy De Puniet a 69. nagydíján, hazai környezetben végre nyerni akar, ahogyan Toni Elías is, aki folytatni szeretné a Jerezben megkezdett diadalmenetét. Most egy kicsit talán könnyebb dolga lesz, hiszen legutóbb műtött kézzel győzött. A három apriliás mellett két hondás, Rolfo és Porto is bízik a jó eredményben. Igaz, náluk minden attól függ, hogy a Honda milyen új alkatrészeket tudott kifejleszteni annak érdekében, hogy minél nagyobb teljesítményű legyen a motorja.A 125-ben még senki sem duplázott az idén, és úgy tűnik, ez a Bugatti-pályán is folytatódni fog. Le Mans-ban Jenkner, Cecchinello, Pedrosa, Dovizioso, Alex De Angelis, Pablo Nieto, Perugini, Ui, Giansanti és akár Stoner is nyerhet. A pontszerzésre esélyesek között kell említenünk a mieink közül Talmácsi Gábor nevét, de kis szerencsével akár Tóth Imre vagy Lénárt Péter is gyűjthet egy-két egységet.A gyorsasági motoros vb állása
125 kcm: 1. Jenkner (német, Aprilia) 52, 2. Cecchinello (olasz, Aprilia) és Pedrosa (spanyol, Honda) 46–46, …19. Talmácsi Gábor (magyar, Aprilia) 2. 250 kcm: 1. Poggiali (San Marinó-i, Aprilia) 63, 2. Rolfo (olasz, Honda) 40, 3. De Puniet (francia, Aprilia) és Porto (argentin, Honda) 36–36. MotoGP: 1. Rossi (olasz, Honda) 70, 2. Biaggi (olasz, Honda) 56, 3. Bayliss (ausztrál, Ducati) 40
Tv: Eurosport, 24.00
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik