Sir Frank Williams megnézte a kis Piquet-t
SILVERSTONE. Sir Frank Williams Silverstone-ban töltött egy napot, amelynek során megnézte, mire képes Nelson Piquet Junior a köztudottan nagyon kemény brit Formula–3-as bajnokságban. A 17 éves fiatalember, akinek az édesapja 1987-ben világbajnoki címet szerzett a Williams-istállónak, ugyancsak kitett magáért, hiszen az elsô versenynapon pályafutása elsô futamgyôzelmét aratta, és a második napon megfejelte azt még egygyel, miután az élen álló Robert Dahlgren korai rajt miatt büntetést kapott.
Sir Frank Williams megnézte a kis Piquet-t
SILVERSTONE. Sir Frank Williams Silverstone-ban töltött egy napot, amelynek során megnézte, mire képes Nelson Piquet Junior a köztudottan nagyon kemény brit Formula–3-as bajnokságban. A 17 éves fiatalember, akinek az édesapja 1987-ben világbajnoki címet szerzett a Williams-istállónak, ugyancsak kitett magáért, hiszen az elsô versenynapon pályafutása elsô futamgyôzelmét aratta, és a második napon megfejelte azt még egygyel, miután az élen álló Robert Dahlgren korai rajt miatt büntetést kapott.
Az ötszörös világbajnok német azonban most nem olyan biztos magában, mint korábban: "Monacóban egyszerűen nem lehet hibázni, végig maximálisan kell koncentrálni. Nagyon nagy kihívást jelent végig közvetlenül a korlátok mellett autózni. Most először lesz előnyös az egykörös edzés, mert ezen a pályán aztán tényleg nem lehet előzni, és nagyon fontos a rajtpozíció a verseny végeredménye szempontjából. S hogy ki milyen taktikát választ? Nos, Monacóban más megvilágításba kerülnek majd az új szabályok.”
Schumacher számára egyébként a keddi nap sem telt eseménytelenül: a pilótaválogatott tagjaként jótékonysági futballmérkőzésen vett részt a monacói All Star-csapat ellen, amelynek tagja volt Albert herceg is.
Nemcsak Schumacher szeretne azonban nyerni a hercegségbeli viadalon, ahogy arról már korábban hírt adtunk, a Renault-istálló is mindent elkövet azért, hogy begyűjtse a győzelemért járó tíz pontot. Jarno Trulli eddigi legjobb helyezése a tavalyi negyedik pozíció, Fernando Alonso pedig korábban csak kétszer versenyzett Monaco utcáin: tavalyelőtt a Formula–3000-ben, tavaly pedig a Minardi tagjaként, de akkor nem ért célba. Ennek ellenére a fiatal spanyol pályafutása első győzelmét szeretné ünnepelni a hercegségben.
A BAR-csapat is erősített: Button és Villeneuve új Honda-erőforrásokat használ a hét végén: az Ausztriában remekül teljesítő motort fejlesztették tovább a japán gyárban. S ha már újdonságokról beszélünk, mindenképp meg kell említenünk, hogy az új McLaren-Mercedest, amellyel már megkezdték a tesztelést, várhatóan a június 29-ei Európa Nagydíjon vetik be éles körülmények között.
Már a hét végi viadalon új lesz viszont Olivier Panis fejvédője, mivel a korábbival gondjai voltak. "Remélem, hogy már Monte-Carlóban viselhetem az új sisakot, mert a régi nem illeszkedett tökéletesen a HANS fej- és nyakvédő rendszerhez, emiatt erős fájdalmaim voltak” – mondta a Toyota francia versenyzője. Panis fejvédőjét átalakították, a HANS rögzítőinek elhelyezésén is módosítottak. A pilóták egy része elégedetlen a fej- és nyakvédő kötelező használata miatt, de a Nemzetközi Automobil-szövetség nem hajlandó a kompromisszumra, mert a HANS fokozott védelmet nyújt, ezt már több példa bizonyította.