Coulthard megint ráfázott

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.06.02. 20:54
Címkék
Monacóban a múlt hét végén két dolog számított: az összeszedettség a szombati időmérőn és a stratégia a vasárnapi versenyen. E kettő kombinációja Juan Pablo Montoya esetében maga volt a tökély.
Sajtóvisszhang

La Gazzetta dello Sport (olasz): „Montoya lett Monaco hercege, aki jogosítvány nélkül oktatta vezetésre a mezônyt.”
Daliy Telegraph (brit): „Montoya 20 év után megtörte a Williams-átkot. Újjáéledtek a BMW reményei.”
Daily Star (brit): „A kolumbiai varázsló árnyékba állítja Schumit. Montoya a monacói maestro.”
Daily Mail (brit): „Montoya egynapos uralkodása. Egyre nagyobb nyomás nehezedik Schumacherre.”
L’Equipe (francia): „Montoya mostantól a monacói hôsök elitklubjába tartozik.”
Le Parisien (francia): „Montoya a futam után úgy nézett olajos-poros autójára, mintha meg akarta volna köszönni neki, hogy kitartott a gyôzelemig.”
Kurier (osztrák): „A forró finisben a hideg fej döntött.”
Bild (német): „Csak harmadik hely, ráadásul a vb-rivális Räikkönen mögött. A Ferrari fekete hétvégéje.”
Sajtóvisszhang

La Gazzetta dello Sport (olasz): „Montoya lett Monaco hercege, aki jogosítvány nélkül oktatta vezetésre a mezônyt.”
Daliy Telegraph (brit): „Montoya 20 év után megtörte a Williams-átkot. Újjáéledtek a BMW reményei.”
Daily Star (brit): „A kolumbiai varázsló árnyékba állítja Schumit. Montoya a monacói maestro.”
Daily Mail (brit): „Montoya egynapos uralkodása. Egyre nagyobb nyomás nehezedik Schumacherre.”
L’Equipe (francia): „Montoya mostantól a monacói hôsök elitklubjába tartozik.”
Le Parisien (francia): „Montoya a futam után úgy nézett olajos-poros autójára, mintha meg akarta volna köszönni neki, hogy kitartott a gyôzelemig.”
Kurier (osztrák): „A forró finisben a hideg fej döntött.”
Bild (német): „Csak harmadik hely, ráadásul a vb-rivális Räikkönen mögött. A Ferrari fekete hétvégéje.”
A Williams-istálló kolumbiai pilótája a harmadik rajtkockából kiválóan indult, az első boxkiállásnál megelőzte csapattársát, Ralf Schumachert, a végén pedig pályafutása második F1-es diadalának örülhetett – hetekkel azután, hogy Franciaországban gyorshajtás miatt megfosztották a jogosítványától. "Hihetetlenül jól versenyzett, a motorjával volt némi gond, ami miatt az erőforrást egy kicsit vissza kellett fojtanunk, így még keményebben kellett hajtania. Húsz éve nem nyertünk Monacóban, pedig már rengetegszer közel álltunk a diadalhoz. A szezon eddigi részében nem voltunk versenyben a legjobbakkal, talán ez az eredmény lökést adhat. Meg kell ragadnunk a lehetőséget, és a következő versenyeken is hasonlóan eredményesnek kell lennünk” – nyilatkozta Patrick Head, a Williams technikai igazgatója.
Montoyáról Monacóban elterjedt a pletyka, amely szerint 2004 végén, amikor Michael Schumacher és Rubens Barrichello jelenlegi szerződése lejár a Ferrarinál (a német Bild szerint az ötszörös világbajnok szeptemberig eldönti, hogy visszavonul-e akkor), Felipe Massával együtt átveszi a stafétabotot Maranellóban.
Az olasz Gazzetta dello Sportban megjelent cikket persze cáfolta a kolumbiai, akinek szintén 2004-ig szól a szerződése a Williamsnél. "Valaki megmutatta az újságot, és nem hittem a szememnek! Szó sincs erről mostanában, sőt, jelenleg senkivel nem tárgyalok a szerződésemről” – mondta Montoya.
Szintén a hét végén röppent fel a hír, hogy a Toyota jövőre Jacques Villeneuve-vel akar megállapodni. A kanadai valószínűleg az év végén elhagyja a BAR-t, és ha beigazolódik a pletyka, a Toyota megmenti a visszavonulástól. Van, akinek már most útban van az 1997-es világbajnok, Ron Dennis McLaren-igazgató szerint Kimi Räikkönen Villeneuve miatt nem nyerte meg a vasárnapi versenyt. "Csalódott vagyok, mert Villeneuve-nek nagyon sok idejébe telt, míg rájött, hogy gyorsabb autó van mögötte a verseny legkritikusabb időszakában, a boxkiállások során. A versenybírók egy körön át nézték, hogy Kimi üldözi Villeneuve-öt, és nem használták a figyelmeztető jelzést. Aztán amikor elkezdték lengetni a kék zászlókat, Villeneuve nem vette figyelembe azokat, túl későn engedte el Kimit. Ezzel elvesztettük a győzelmi esélyünket, ha nincs Villeneuve, talán más a végeredmény. De el kell fogadnunk, mert ez Monte-Carlo” – nyilatkozta Dennis.
A Montoyától hat tizedmásodperccel lemaradó Räikkönen is a forgalmat hibáztatta, míg a tavalyi győztes David Coulthard a rossz szombati edzéseredménye miatt veszítette el győzelmi esélyeit. Dennis ezúttal is csalódottan beszélt DC-ről, akiben megingott a csapat bizalma. "Szerintem csalódott magában, az én szavaim csak növelnék a rá nehezedő nyomást. Ismét rossz rajthelyet szerzett, és erre megint ráfizetett” – mondta Dennis.
A kettős győzelemről álmodó Renault tervei nem valósultak meg, Fernando Alonso csak az ötödik, Jarno Trulli pedig a hatodik lett. A nyolcadik helyről rajtoló spanyol elégedettebb volt, mint a negyedik kockából induló társa. "Az előzmények után örülök az ötödik helynek, a pontjaimmal visszaálltam a harmadik helyre a világbajnokságban” – mondta Alonso.
A Renault-nak a hét végén meggyűlt a baja az FIA-val, mert kijelentette, 2004-ben nem hajlandó erőforrást biztosítani a privát csapatoknak, és 2005-től is csak 15 millió dollárért (tízmillió helyett) szállít V10-eseket, mire Max Mosley, a nemzetközi szöverség elnöke azt válaszolta, hogy kötelező ajánlatot tennie 2004-re is. A Toyota is csak 2005-től árulná az erőforrásait, így ő is szembekerült Mosleyval.
A Ferrarinak sem volt jó hétvégéje, és bár Michael Schumacher esetében felvethetjük, hogy ha az elején nem ragad Trulli mögé, talán nyer, a Scuderia számára komoly problémákat rejthet a hét vége. A Bridgestone ugyanis jócskán elmaradt a Michelintől, és ha állandósul a francia gumik teljesítménybeli fölénye, a Ferrari és Schumi vb-címe is veszélybe kerülhet.
A 2003-as menetrend
Ausztrál Nagydíj, Melbourne Coulthard Coulthard (10, 2)
Malajziai Nagydíj, Sepang Räikkönen Räikkönen (16, 6)
Brazil Nagydíj, Interlagos Fisichella Räikkönen (24, 9)
San Marinó-i Nagydíj, Imola M. Schumacher Räikkönen (32, 13)
Spanyol Nagydíj, Barcelona M. Schumacher Räikkönen (32, 4)
Osztrák Nagydíj, A1-Ring M. Schumacher Räikkönen (40, 2)
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo Montoya Räikkönen (48, 4)
Kanadai Nagydíj, Montreal június 15.
Európai Nagydíj, Nürburgring június 29.
Francia Nagydíj, Magny-Cours július 6.
Brit Nagydíj, Silverstone július 20.
Német Nagydíj, Hockenheim augusztus 3.
Magyar Nagydíj, Hungaroring augusztus 24.
Olasz Nagydíj, Monza szeptember 14.
Egyesült Államok Nagydíja, Indianapolis szeptember 28.
Japán Nagydíj, Szuzuka október 12.
A már megrendezett verseny után a győztes, illetve a vb-pontverseny éllovasa (pontjainak száma, illetve előnye) áll, a még hátralévő futamok esetében a dátumot tüntettük fel.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik