Ha Akropolisz-rali, akkor Colin McRae. A korábbi skót világbajnok összesen ötször diadalmaskodott Görögországban, ráadásul az utóbbi három évben zsinórban nyert, nem csoda hát, hogy őt tartják a hét végi viadal első számú esélyesének. Még akkor is, ha az idén csapatot váltott, és még akkor is, ha a Citroen eddig nem sokszor bizonyította versenyképességét murvás pályán.
Az osztrák Manfred Stohl lehet az új szabályok egyik kedvezményezettje – privát pilótából hamarosan gyári menôvé válhat
Az osztrák Manfred Stohl lehet az új szabályok egyik kedvezményezettje – privát pilótából hamarosan gyári menôvé válhat
A franciák bíznak a vehemens skót pilótában, a Ford-csapat viszont az autójában bízik, és szeretné bizonyítani, hogy a Focus WRC Markko Martinnal is lehet nyerő, nemcsak McRae-vel. S akkor a világbajnoki pontversenyt vezető Peugeot-ról még nem is beszéltünk, amely azért alkalmaz világklaszszis pilótákat, hogy minden körülmények között esélye legyen a végső sikerre. Külön kihívás, hogy az oroszlános márkával legutóbb 1986-ban tudott itt nyerni egy pilóta, akit úgy hívtak: Juha Kankkunen. A jubileumi, ötvenedik verseny alkalmából egyébként Görögországba utazik majdnem az összes korábbi Akropolisz-győztes, hogy együtt ünnepeljen a mai sztárokkal – a meghívás mindenképpen szép gesztus a rendezők részéről.
50. Akropolisz-rali, a 14 futamos vb 5. versenye
A program. Péntek: 8 gyorsasági szakasz (145.74 km). Szombat: 8 (148.71). Vasárnap: 6 (105.04). A vb állása. Pilóták: 1. Richard Burns (brit, Peugeot 206 WRC) 32, 2. Grönholm (finn, Peugeot 206 WRC) 30, 3. Sainz (spanyol, Citroen Xsara WRC) 24, 4. Loeb (francia, Citroen Xsara WRC) és C. McRae (brit, Citroen Xsara WRC) 17-17, 6. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) és Martin (észt, Ford Focus WRC) 13-13, 8. Mäkinen (finn, Subaru Impreza WRC) 11. Konstruktôrök: 1. Peugeot 65, 2. Citroen 52, 3. Ford 29, 4. Subaru 27, 5. Skoda 19, 6. Hyundai 3
Nem a görög futamhoz, de a világbajnoki sorozathoz kapcsolódó hír, hogy a Nemzetközi Automobil-szövetség szeretne lehetőséget adni a fiatal pilótáknak az előrelépésre, ezért a hónap végén hoznak egy szabályt, amely szerint a gyári csapatok jövőre csak olyan versenyzőt alkalmazhatnak harmadik pilótának, aki az elmúlt három évben nem állhatott dobogóra világbajnoki futamon. Ez nem túl jó hír például Harri Rovanperä vagy Gilles Panizzi számára, jó hír viszont a feltörekvő fiataloknak. Akik között említhetnénk a vb-s álmokat szövögető Benik Balázs nevét, vagy éppen az Új-Zéland-ralin pontszerző helyről kieső osztrák Manfred Stohlét, akit a magyar közönség onnan is ismerhet, hogy sokszor bérli "Janika” Peugeot-ját. Az Akropolisz-ralin azonban nem az oroszlános márkát képviseli az OMV Motorsport osztrák pilótája, hanem egy Hyundaijal vág neki az autógyilkos terepnek. Új-Zélandon másfél napon keresztül Carlos Sainzcal és Sebastien Loebbel viaskodott (volt, hogy maga mögé utasította a két sztárt), s ha így folytatja, könnyen felfigyelhetnek rá a gyári csapatok.