Montoya elszántan készül

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2003.06.12. 20:57
Címkék
Az idei világbajnokság Kanadában érkezik a félidejéhez. Az eddigi hét futamon Kimi Räikkönen és Michael Schumacher szerezte a legtöbb pontot, úgy tűnik, az idén közöttük dől el a világbajnoki cím sorsa. Azonban két hete Monte-Carlóban némileg váratlanul robbantott a Williams-istálló, Ralf Schumacher pole pozíciója és Juan Pablo Montoya győzelme roppant elszánttá tette a grove-i csapatot.
Montoyát igencsak feldobta két héttel ezelôtti monte-carlói futamgyôzelme
Montoyát igencsak feldobta két héttel ezelôtti monte-carlói futamgyôzelme
Montoyát igencsak feldobta két héttel ezelôtti monte-carlói futamgyôzelme
Montoyát igencsak feldobta két héttel ezelôtti monte-carlói futamgyôzelme
Montoyát igencsak feldobta két héttel ezelôtti monte-carlói futamgyôzelme
Montoyát igencsak feldobta két héttel ezelôtti monte-carlói futamgyôzelme
A kolumbiai pilóta, aki 2001-ben sztárként érkezett a Formula–1-be, bemutatkozó idényében megnyerte az Olasz Nagydíjat, és bár tavaly halmozta a pole pozíciókat, az idei Monacói GP-ig várni kellett az újabb diadalára. A Cart-bajnok nem szeretne újabb 26 versenyen át malmozni, míg összejön a harmadik diadal… "A monacói siker feldobta a csapatot, erősek és megbízhatóak voltunk egy roppant nehéz, számunkra nem éppen kedvező pályán. Többször mondtam, hogy életemben egyszer nyerni akarok Monte-Carlóban, és miután ez sikerült, elszántan vágok neki a montreali kalandnak. Ez a pálya már fekszik a mi autóinknak, a múltban többször megmutattuk, hogy versenyképesek lehetünk itt. Tavalyelőtt Ralf nyert, tavaly megszereztem az első rajtkockát és a második helyről estem ki. Szeretem ezt a pályát, sokat számít a pilóta bátorsága, és jó néhány helyen előzni is lehet” – mondta Montoya.
A kolumbiai 23 pontos hátrányban van Räikkönennel szemben, és bár az éllovas utolérése roppant nehéz feladatnak tűnik, Kanadában a harmadik helyre azért felugorhat. Ott jelenleg Fernando Alonso áll, a spanyol négy ponttal előzi meg Montoyát – valamint a kolumbiaihoz hasonlóan 25-25 egységgel álló Ralf Schumachert és David Coulthardot – és kettővel Rubens Barrichellót.
Alonso tisztában van vele, hogy hátrébb fog csúszni a listán, mert ellentétben a Ferrarival, a Williamsszel és a McLarennel, a Renault-nak egyáltalán nem fekszik a Gilles Villeneuve-pálya. "Nagyon várom a versenyt, szeretnék a harmadik helyen maradni, de ezt roppant nehéz lesz megvalósítani. Ez a pálya rémálom az autóm számára, a kasztni és a motor is többet fog szenvedni itt, mint a lassúbb, jobb aszfaltminőségű ringeken” – nyilatkozta Alonso, akivel egyetértett csapattársa, Jarno Trulli is. "A kanadai lesz az egyik legrosszabb versenyünk az idén” – jegyezte meg az olasz.

Formula–1 hírek

A Williams-istállónak jelentôs anyagi támogatást nyújtó Hewlett Packard számítástechnikai cég azt kéri a grove-i csapattól és az azt motorral ellátó BMW-tôl, hogy hamar egyezzenek meg a közös jövôrôl. A müncheni autógyártó a jelenlegi kontraktus szerint 2004 végéig látja el V10-eseivel a Williamst, de hogy mi lesz azután, arról egyelôre nem lehet biztosat tudni. „Fontos számunkra a hosszú távú együttműködés, de úgy nem tudunk megegyezni a szponzorálásról, hogy még a csapat jövôje is kérdéses” –nyilatkozta Andrew Collins, a HP szponzorálásért felelôs igazgatója.

Paul Stoddart, a Minardi csapatvezetôje állítólag elszánta magát, és Eddie Jordan támogatásával kész megfúrni a nagycsapatokat. Az ausztrál üzletember és ír kollégája már hónapok óta panaszkodik arra, hogy a többi, nagy gyár által támogatott team a télen tett ígéretével szemben nem foglalkozik azzal, ahogy szépen lassan csôdbe mennek. A pletykák szerint Montrealban lecsap Stoddart, akinek állítólag az autógyárak által tervezett GPWC-sorozat meghiúsítása is szerepel a tervei közt. Hasonlóra készült az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon is, de Ron Dennis, a McLaren igazgatója egy 11 órás megbeszélésen meggyôzte ôt arról, hogy nincs értelme a viszálykodásnak.
Barrichello nagyon bizakodó, és tudja, sokat kell javulnia, ha feledtetni akarja két héttel ezelőtti fiaskóját (7. rajthely, 8. a versenyen). "Imádom a montreali pályát, itt mindig elfoglalt a pilóta, a pálya folyamatos összpontosításra késztet. Az F2003-GA nagyon megbízható autó, a monzai teszten kiváló eredményeket értünk el” – fogalmazott Rubinho.
A mezőny hátsó részében a Toyota és Olivier Panis közötti vita a beszédtéma, a francia pilóta állítólag elégedetlenkedik, mert az eddigi hét versenyből ötön nem sikerült célba érnie. A helyzetét rontja, hogy a team eddigi három vb-pontját újonc csapattársa, Cristiano da Matta szerezte, aki ráadásul Monte-Carlóban klasszisokkal jobb volt csapattársánál. "Tudom, hogy mindenfélét pletykálnak, de ezek a szóbeszédek nem igazak. Voltak balszerencsés pillanataink, de jó csapatot alkotunk és összefogunk, hogy közösen érjük el a sikereket” – mondta kissé hivatalosan Panis, aki bízik abban, hogy a legújabb fejlesztésű motor eredményesen debütál Montrealban.
Csütörtökön, lapzártánk után döntöttek arról, hogy Jenson Button, a BAR-csapat Monacóban balesetet szenvedett pilótája rajthoz állhat-e a viadalon.

Tudta-e, hogy…

…a legutóbbi hat Kanadai Nagydíjból négyet baleset miatt újra kellett indítani?
…2001-ben Ralf és Michael Schumacher személyében először végzett testvérpár Formula–1-es verseny első két helyén?
…a Ferrari a legsikeresebb csapat a Kanadai GP-k történetében kilenc diadallal? A Williams és a McLaren egyaránt nyolcszor győzött az észak-amerikai országban.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik