Már reggel pokoli volt a hőség. A párosok előrelátóan vizespalackokat és törülközőbe csomagolt jégkockákat helyeztek el a versenyautókban, hogy legalább valamelyest elviselhetővé tegyék a meleget. A nézők előnyben részesítették a fák árnyékát, még akkor is, ha esetleg máshonnan jobb kilátás nyílt volna.
A Benik, Somogyi kettôs két szakaszgyôzelmet aratott, és vezet a szombathelyi viadalon (Fotó: Unger Tamás)
A Benik, Somogyi kettôs két szakaszgyôzelmet aratott, és vezet a szombathelyi viadalon (Fotó: Unger Tamás)
Szóval tombolt a kánikula, és a pályán is forró volt a hangulat, hiszen az első helyért többesélyes küzdelem zajlott. Az első két gyorsasági szakaszon a Benik Balázs, Somogyi Pál kettős győzedelmeskedett, majd a címvédő ifjabb Tóth János, Tóth Imre duó négy részsikerrel ledolgozta a hátrányát, és átvette a vezetést, a végén azonban mégsem örülhetett, mert a nap egyetlen murvás szakaszán Benik gyorsabb volt, és visszavette az éllovas pozíciót. Igaz, a különbség kettejük között mindössze 1.1 másodperc, és messze még a vége, de a lélektani előny Beniké. Érdekesség, hogy a két említett versenyzőn kívül Aschenbrenner Györgynek sikerült feliratkoznia a szakaszgyőztesek listájára: a mitsubishis pilóta a WRC-ket is maga mögé utasítva nyerte meg a már említett egyetlen murvás gyorsaságit. (Lapzártánkkor érkezett a hír: egy sportbíró jegyzőkönyvezte, hogy Aschenbrenner ezen a pályán két kanyart levágott. A versenyző szerint ő csak rossz irányból kerülte meg a gumilassítót. A felügyelő testület este, lapzártánk után tárgyalta az ügyet, a szabályok szerint egyébként pályaelhagyás miatt kizárás jár.) De menjünk csak szépen sorjában! A címvédő peugeot-s páros úgy érkezett Szombathelyre, hogy ha egy mód van rá, nyernie kell, hiszen eddig háromból két versenyt mínuszolt. Csakhogy nem volt túl könnyű dolga, egyrészt azért, mert rövidek voltak a szakaszok (nem lehetett nagy különbségekkel nyerni), másrészt pedig azért, mert a riválisok is "felkötötték a gatyájukat”. "Janikának” amúgy a szombattal kapcsolatban is vannak fenntartásai, hiszen legutóbb tavaly Veszprémben autózott egész nap murván versenykörülmények között. Beniknek ugyanakkor bőséges tapasztalata van "dzsuván”, hiszen teljesítette az autógyilkos török vb-futam távját, és legutóbb Fehérváron is jól szerepelt (a második helyen végzett). Ez alapján akár optimista is lehetne, de a szeme még mindig nem gyógyult meg teljesen a miskolci nagy esése után, és kockáztatni sincs nagyon kedve, hiszen neki a bajnoki címért folytatott küzdelem szempontjából mindennél fontosabb a pontszerzés. "Azért vagyok itt, hogy harcoljak a győzelemért, de fölösleges kockázatot nem vállalok – mondta Benik. – Nem szeretnék hibázni…” Az abszolút harmadik helyre némi meglepetésre az A8-as géposztályban vezető Aschenbrenner zárkózott fel a nap végén. A mitsubishis pilóta a saját tempóját autózza, a kocsija hibátlan, és számított is arra, hogy megelőzi majd a WRC-ket, de arra, hogy harmadikként zárja a napot, talán még ő sem gondolt.
InkTec Indit-Trade-rali, az ob 4. futama, Szombathely Abszolút sorrend 7 gyorsasági szakasz után (nem hivatalos): 1. Benik Balázs, Somogyi Pál (OMV Best Racing, Ford Focus WRC) 28:56.5, 2. ifj. Tóth J., Tóth I. (Bomba Rally Team, Peugeot 206 WRC) 1.1 másodperc hátrány, 3. Aschenbrenner, Földesi (V-Max Asi Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 15.6 mp h., 4. ifj. Angyalfi, Kazár (Szerpen Team, Subaru Impreza WRC) 17.0 mp h., 5. Szabó G., Kerék B. (Budaörs Motorsport, Skoda Octavia WRC) 32.1 mp h., 6. Turi, Kerék I. (Botka Rally Team, Mitsubishi Lancer Evo6) 54.5 mp h.
Mögötte ugyanis az a két pilóta következik, aki a bajnoki ponttáblázaton azonos eredménnyel (45-45 pont) az első két helyet foglalja el. Ifjabb Angyalfi Károlyról és a legutóbbi viadalt megnyerő Szabó Gergőről van szó. Előbbi sofőrnek a nap elején a kezében maradt a váltókar (a csonkkal próbált meg haladni), utóbbi pedig lázas betegen ült autóba, és kínszenvedés volt számára a nap. A legjobb hatba még Turi Tamás tudott beférkőzni, kiszorítva onnan a legutóbbi két versenyt kihagyó Tagai testvérpárt. Az N-csoportban történtek a néhány évvel ezelőtti eseményeket idézik. A korábbi bajnok Elek István 21 hónapnyi kihagyás után ült újra versenyautóba, és ott folytatta, ahol annak idején abbahagyta. Jól érezte magát a Mitsubishiben, és mivel új navigátorával, Vinoczai Attilával is rögtön megtalálta az összhangot, semmi sem állhatott az útjába. Főleg, hogy az ellenfelek közül jó néhányan technikai gondokkal küszködtek. Előbb Spitzmüller Csaba csúszott le a vezető helyről ilyen okból, majd Szajky István kapott defektet, így Elekék viszonylag megnyugtató előnnyel zárták a napot. Igaz, mögöttük az idénynyitón győzedelmeskedő Tobak Zoltán következik, aki testvérével, Balázzsal nevezett erre a versenyre, és saját bevallásuk szerint a navigátor még nem mindig találja el a ritmust. A harmadik Oroszlánéknak egyáltalán nem fekszenek az ilyen típusú pályák, de arra hajtanak, hogy megtartsák éllovas pozíciójukat az összetettben. Az F2-es kategória küzdelme is remek csatát hozott. Az eddig egyeduralkodó Bútor Róbert, Tóth Vilmos kettős most azt is megtapasztalta, milyen az, amikor nem az élen áll – igaz, csak néhány gyorsasági szakasz erejéig. És éppen a csapattársa, Herczig Norbert keveredett elé, aki tavaly pont ezen a versenyen utasította maga mögé. Mindkettőjüknek volt technikai gondja (Bútornak az olajnyomással, Herczignek az egyik szakaszon csak három hengere működött), de ezeket a szervizcsapat viszonylag hamar megoldotta. Jelenleg 4.5 másodperc közöttük a különbség, ami szinte semmi, ha figyelembe veszszük, hogy hátravan még hat gyorsasági szakasz.