Két hét sem telt el azóta, hogy két magyar páros is a legjobb húszon belül végzett a marokkói Világkupa-futamon. A Kis Sándor, Czeglédi Péter (11. hely), valamint a Palik László, Darázsi Gábor (19.) kettősnek azonban nem volt túl sok ideje a pihenésre, a hét végén ugyanis magyar bajnoki futamot tartanak Márihalom környékén, amelyen mind a két egység rajthoz áll.
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettôs Marokkóban 11. volt, a hét végén gyôzelemre hajt (fotó: afp)
A Kis Sándor, Czeglédi Péter kettôs Marokkóban 11. volt, a hét végén gyôzelemre hajt (fotó: afp)
Kisék ugyanazzal a Nissan Navara Pick-Uppal, amelyikkel az ötnapos sivatagi megméretésen meglepték az ellenfeleket. "Az autónk rendben hazaért, már amennyire rendben lévő az a rengeteg sérülés, amely körös-körül tarkította – kezdte Kis. – A marokkói pályákon sok volt a negatív dűne, úgyhogy sokszor orra estünk. De ebből is tanultunk, a Dakarra készülő autónk építésénél felhasználjuk a tapasztalatokat. Az eredmények egyébként azt mutatják, hogy jó úton járunk a fejlesztésekkel, hiszen versenyről versenyre egyre előrébb végzünk. És jó érzés, hogy ezt a szakemberek is elismerik: a Nissan Motorsport főnökével például egyre jobb viszonyban vagyunk.” Kis elmondta, Marokkóban a kánikula még a pályáknál is nagyobb feladat elé állította a versenyzőket: a versenyautóban ugyanis sokszor 70 Celsius fok volt (a szabad ég alatt 52). Nos, ilyen meleg talán nem lesz a hét végén, viszont a hírek szerint nehéz pályákat jelöltek ki a rendezők, úgyhogy fel kell kötnie a gatyáját annak, aki nyerni akar. Palik László nem dédelget ilyen álmokat, már csak azért sem, mert a 4 literes, V8-as motorral felszerelt Bowlert csak a marokkói futamra bérelte, a hazai viadalokon továbbra is a jól ismert "olajkályhával”, vagyis a dízel Toyotával láthatja a közönség. Az azonban tagadhatatlan, hogy a direkt terepralira épített csővázas versenygép nagy hatással volt a pilótára: "Sok mindent nem tudok még a Bowlerről, azt mondanám, hogy diszkrét udvarlási fázisig jutottunk vele. Ennek ellenére nagyon kezes volt, és feltűnt, hogy nagyon jó a súlyelosztása. Ez főleg az ugrásoknál volt praktikus, mert nem akart kitörni sem az eleje, sem a hátulja. A legnagyobb gondot az okozta, hogy az első két nap nem találtuk el az ülésbeállítást, aminek következtében én teljesen leamortizálódtam. Mire meglett a normális pozíció, annyira szétverődtem a kocsiban, hogy fájt mindenem. De megérte, hiszen húszon belül végeztünk. Csodálatos élmény volt, amit még szebbé tett, hogy Kis Sanyival együtt éltük meg a végét, csakúgy, mint a Dakaron.” Palik bevallotta, a hét végi versenyen a navigátoráé lesz a főszerep. Az lesz a dolga, hogy jól fejbe verje a pilótáját, ha esetleg elragadtatná magát és a Toyotát megpróbálná úgy vezetni, mint a Bowlert. A Géringer Mitsubishi-kupa mezőnye egyébként szombaton 12 órakor rajtol Máriahalomról, és várhatóan 17 órakor érkezik meg a budakalászi Cora parkolójába, ahonnan vasárnap kilenckor indul, hogy aztán 13.30-kor célba érjen Komáromban.