A Subaru erősebb, mint valaha

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2003.06.21. 23:13
Címkék
Eddig is nyilvánvaló volt, hogy a Ciprus-rali autógyilkos verseny és csak a legfelkészültebbek, illetve a legszerencsésebbek juthatnak el a célig, azt azonban talán senki sem gondolta volna, hogy a második nap végére mindössze hat gyári pilóta marad versenyben.
Ciprus-rali, a 14 futamos vb 7. versenye
Az állás 11 gyorsasági szakasz után: 1. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 3:55:21.7, 2. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206 WRC) 25.2 mp h., 3. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 2:44.5 p h., 4. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 3:28.9 p h., 5. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 4:32.8 p h., 6. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 6:49.3 p h., 7. Schwarz, Hiemer (német, Hyundai Accent WRC) 10:03.2 p h., 8. Ginley, Kennedy (brit, ír, Ford Focus WRC) 16:24.6 p h.
Ciprus-rali, a 14 futamos vb 7. versenye
Az állás 11 gyorsasági szakasz után: 1. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 3:55:21.7, 2. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 206 WRC) 25.2 mp h., 3. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) 2:44.5 p h., 4. C. McRae, Ringer (brit, Citroen Xsara WRC) 3:28.9 p h., 5. Sainz, Marti (spanyol, Citroen Xsara WRC) 4:32.8 p h., 6. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 6:49.3 p h., 7. Schwarz, Hiemer (német, Hyundai Accent WRC) 10:03.2 p h., 8. Ginley, Kennedy (brit, ír, Ford Focus WRC) 16:24.6 p h.
Márpedig ez történt, és ha továbbra is úgy hullanak a versenyzők, mint a legyek, akkor lehet, hogy végül minden célba érkező szerez pontot, még olyanok is, akik korábban a legjobb nyolcnak még a közelébe sem kerülhettek.
Szombaton már az első gyorsasági szakaszon történtek érdekes események. Például az, hogy Petter Solberg átvette a vezetést, miután Marcus Grönholm technikai problémák miatt egy percet veszített és a negyedik helyre csúszott vissza (egy szakasszal később kiesett a féltengely törése miatt). A Ford-istálló pilótái számára sem volt túl szerencsés ez a gyorsasági: Francois Duvalt és a legutóbb Görögországban élete első futamgyőzelmét arató Markko Märtint is technikai hiba kényszerítette a pálya szélére.
Gyorsaságiról gyorsaságira nőtt a kiesők száma: először Loix, majd Auriol és a szombaton négy gyorsasági szakaszt nyerő Mäkinen, végül pedig a derekasan küzdő és az első napi "takarítómunkálatok” és műszaki problémák után a hatodik helyen álló Burns búcsúzott.
S hogy eközben mi történt az élen?
Petter Solberg három gyorsasági szakaszt nyert meg, szemben legfőbb riválisa, Harri Rovanperä egy részsikerével. A nap végére 25 másodperc volt közöttük a különbség, és ha az autójuk nem mond csütörtököt, vagy nem hibáznak hatalmasat, akkor már csak ők ketten esélyesek arra, hogy a győzelemért küzdjenek. A riválisok ugyanis nagyon lemaradtak mögöttük. A szakemberek véleménye szerint egyébként a Subaru erősebb és strapabíróbb, mint valaha.
"Jó lenne tartani ezt az előnyt” – mondta Solberg. S hogy miként válaszolt erre Rovanperä? "Képtelen vagyok figyelembe venni azt, hogy a csapatom óvatosságra int. Egyetlen esélyem maradt: a támadás!”
A két éllovas mögött három Citroen következik: egymástól biztonságos távolságra, átlagosan egy-egy percre. Ez talán elég arra, hogy ne a csapat döntse el közöttük a sorrendet. Mert bár pillanatnyilag Carlos Sainznak lenne a legfontosabb a jó eredmény (ha hat pontot szerezne – vagyis a harmadik helyen végezne – átvehetné az összetettbeli vezetést Burnstől), a legjobb pozíciót Sebastien Loeb birtokolja. Ez azért is meglepő, mert a francia fiatalember életében először versenyez Cipruson, szemben a két márkatársával, akik nemcsak indultak, hanem mindketten nyertek is az autógyilkos viadalon (Sainz 2000-ben, McRae tavalyelőtt diadalmaskodott – akkor még Ford-színekben). A Citroen tehát az egyetlen, amelynek mindhárom pilótája versenyben van, és mindhárman készenlétben állnak, hogy kihasználják az éllovasok esetleges hibáit.
A fent említett öt pilótán kívül a gyári színeket már csak Hyundai-teamet erősítő Armin Schwarz képviseli, aki bármely más esetben talán elégedett lenne a két pontot érő hetedik helyével, ám így, hogy a Ford-csapat üdvöskéje, a gyári támogatással, de nem gyári csapattagként induló Hirvonen megelőzi, talán nem olyan boldog a német sofőr.
Hirvonennel viszont valószínűleg madarat lehetne fogatni. A fiatal északi számára nagy lehetőség ez, hogy felfigyeljenek rá, hiszen ha a hónap végén meghozzák az új szabályt (amely szerint a csapatok harmadik pilótának csak olyan sofőrt választhatnak, aki az utóbbi három évben nem állt dobogón), talán éppen ő lesz az egyik befutó. Vagy a brit Ginley, aki privát Focusával az egy pontot érő nyolcadik helyen tanyázik?
Nem tudni, az azonban biztos, hogy hátravan még egy pokoli kemény nap.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik